Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهوری فیلیپین از احتمال تغییر نام این کشور به «ماهارلیکا» خبر داد.

به گزارش ایسنا، رودریگو دوترته، رئیس‌جمهوری فیلیپین اعلام کرد که نام این کشور می‌تواند به «ماهارلیکا» تغییر یابد. نام فیلیپین در دوره استعمار اسپانیا بر این کشور در قرن شانزدهم از اسم «فیلیپ دوم» بر آن گذاشته شده است.

به گزارش رسانه‌های فیلیپینی، سالوادور پانئلو، سخنگوی دولت این کشور نیز اعلام کرد که رئیس‌جمهوری فیلیپین نظر خود در این باره را اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، قانون اساسی امکان تغییر نام کشور از طرف کنگره و ارائه آن برای برگزاری همه‌پرسی درباره آن را پیش‌بینی کرده است.

ماهارلیکا یک کلمه مالایی است که منعکس‌کننده هویت مالایی این کشور خواهد بود. ایده تغییر نام این کشور به ماهارلیکا در دوره فردیناند مارکوس، رئیس‌جمهوری پیشین این کشور مطرح شده بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فيليپين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۵۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی به بشار اسد تبریک گفت

به گزارش جماران؛ رئیس جمهور در پیامی روز ملی جمهوری عربی سوریه را به رئیس جمهور و مردم این کشور تبریک گفت.

سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تبریک روز ملی جمهوری عربی سوریه به آقای بشار اسد رئیس جمهور و نیز مردم شریف و مقاوم سوریه، تصریح کرد: اطمینان دارم با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوان دو کشور می‌توان در جهت توسعه همه‌جانبه روابط و همچنین پایه‌ریزی همکاری‌های منطقه‌ای و گسترش صلح، ثبات و توسعه در منطقه در تمامی زمینه‌ها گام‌های ارزنده‌ای برداشت.

رئیس جمهور در پیام خود همچنین افزود: جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته در کنار دولت و ملت دوست و برادر سوریه خواهد بود و همواره از استقلال و حاکمیت سرزمینی سوریه حمایت و بر خروج اشغالگران از سوریه تاکید می‌کند.

دیگر خبرها

  • زلنسکی و احتمال مذاکره با روسیه!
  • دیدار آیت‌الله رئیسی و رئیس‌ سنای پاکستان
  • دیدار رئیسی با رئیس‌ سنای پاکستان
  • رئیسی به بشار اسد تبریک گفت
  • روسای جمهور ایران و پاکستان دیدار کردند
  • اردوغان وارد عراق شد
  • پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان باید حل شود
  • ساعت تمرین تراکتور تغییر کرد
  • رئیسی دوشنبه به پاکستان سفر می‌کند
  • ایلنا: نمایندگان کارگری هنوز مصوبه مزدی ۱۴۰۳ را امضا نکرده‌اند