Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-19@17:39:26 GMT

پایانِ با شکوه جشنواره فیلم فجر!

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۲۵۹۵۰

پایانِ با شکوه جشنواره فیلم فجر!

محمدحسین عباسی، از نویسندگان برنامه تلویزیونی «نود»، حضور علی نصیریان در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر برای دریافت سیمرغ بلورین نقش مکمل مرد را، پایان باشکوه این رویداد سینمایی خواند.

به گزارش شریان نیوز، محمدحسین عباسی، نویسنده، در صفحه اینستاگرام خود با ستایش از حضور و گفتار علی نصیریان در مراسم اختتامیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، این بازیگر پیشکسوت را ستاره واقعی سینمای ایران دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «من آدم سعادتمندی هستم». دورتر از اعتراض‌ خودنمایانه همایون غنی‌زاده و اجرای فاجعه‌بار مراسم اختتامیه، این خودِ سینماست که سوار بر چهار کلمه فراموش‌نشدنی علی نصیریان، ظاهر می‌شود و می‌درخشد. بهترین فیلم جشنواره، درست در همین لحظه کلید می‌خورد. فیلمی که بازیگر نقش اول‌ آن در سخت‌ترین روزها به شوق سینما روی پاهایش ایستاده و بدون ادا و اصول خودش را به سالن رسانده تا جایزه‌ای را تحویل بگیرد که در چهار دهه گذشته، هرگز سهمی از آن نداشته است. بازیگری که قامت‌اش از قد جشنواره و آدم‌های جشنواره بلندتر است اما خودش را عضوی از سینما می‌داند، هنوز از «آتیه» حرف می‌زند و وقتِ ستایش از جوان‌ترها، برق نگاه‌اش از چند فرسخی پیداست. آخر ماجرا هم، یکی از هم‌نسل‌ها پیدا می‌شود تا خودش را در لذتِ بردن این جایزه شریک کند. در سینما جایی برای پیرمردها هست. همیشه هست. جشنواره سی‌وهفتم دورریختنی‌های زیادی دارد اما این لحظه همیشه در ذهن‌مان خواهد ماند، یک پایانِ باشکوه. عاشقانه‌ای استوار برای سینما؛ بدون حواشی و جنجال‌های اضافه‌ای که هر روز در کنفرانس‌های خبری تماشا کرده‌ایم. یک روایتِ خالص از تداوم یک ستاره واقعی. گذرِ سال‌ها، زندگی آدم‌ها را روی صورت‌شان نقاشی می‌کند و سعادتمندترها، مدام فرصت دارند که در نقشی تازه، چهره تازه‌ای برای خودشان پیدا کنند. حتی اگر برای چهار دهه صدایِ کشدار دست‌ها به اسم‌شان متصل نشده باشد. بهترین‌ها غالبا برای بردن جایزه به هر دری نمی‌زنند. این جایزه‌ها هستند که راه‌شان را به طرف آن‌ها پیدا می‌کنند. به طرف شما که یک عمر اعتبار کلوزآپ‌ها و دلِ قرصِ لانگ‌شات‌ها بوده‌اید. برای شما که علی نصیریان هستید. شما که می‌دانید برای معرکه‌ماندن، هیچوقت دیر نیست.»

دسته بندیآخرین عناوین هنری

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۵۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوران درخشنده و پرویش نظریه در میان داوران جشنواره ملی فیلم اقوام

با معرفی داوران ۶۷ فیلم مستند و ۱۲ نماهنگ در جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی رقابت می‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی، احمد الستی، پوران درخشنده، مهرداد زاهدیان، آرش لاهوتی و پریوش نظریه، داوران بخش مستند و نماهنگ نخستین دوره این رویداد سینمایی هستند.

آثار مستند و نماهنگ از شهرهای مختلف ایران چون تبریز، اراک، قدس، تهران، ساری، کرمانشاه، خرم‌آباد، آبادان، طالقان، شیراز، ایلام، اندیشه، اردبیل، ارومیه، پاوه، بیرجند، همدان، دشتستان، بندرعباس، قلعه‌ گنج، مشهد، اهواز، مهاباد، طوالش، کهنوج، مریوان و... انتخاب شدند.

آشنایی کوتاه با پیشینه اعضای داوران دو بخش مستند و نماهنگ:

احمد الستی، پژوهشگر سینما، مترجم و استاد دانشگاه، علاوه بر فعالیت‌های پژوهشی، سابقه عضویت در هیئت‌داوران جشنواره‌های مختلف ازجمله فیلم کوتاه تهران، رشد، سینما حقیقت و... را دارد.

پوران درخشنده، کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کننده، فعالیت سینمایی‌ خود را با فیلم سینمایی «رابطه» در سال ۱۳۶۴ آغاز کرد. ازجمله آثار او می‌توان به «پرنده کوچک خوشبختی»، «عبور از غبار»، «عشق بدون مرز»، «رؤیای خیس»، «بچه‌های ابدی» و «هیس!… دخترها فریاد نمی‌زنند» اشاره کرد.

مهرداد زاهدیان، کارگردان و مستندساز و سازنده آثاری چون «میدان بی حصار»، «حلقه‌های گمشده»، «میدان نقش جهان»، «مسیح در جلفا»، «پاسارگاد»، «نقش رستم»، «تخت جمشید»، «خاطرات روی شیشه»، «ارگ بم»، «نقاشی»، «آسمان باران» و «سپیده» است.

آرش لاهوتی، کارگردان، فیلمنامه‌نویس، تدوینگر و مستندساز است. او فیلم‌های مستند «دو ممیز چهل‌ و هفت»، «راننده و روباه»، «پهلوان و خرقه»، «آبی کم‌رنگ» و فیلم سینمایی «روزهای نارنجی» را در کارنامه دارد.

پریوش نظریه، بازیگر، مستندساز و عکاس، برای بازی در فیلم «پدر» به کارگردانی مجید مجیدی برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن از جشنواره فیلم فجر شد. او کارگردان فیلم‌های مستند «نزدیک‌تر از نفس»، «سوتماگ»، «هورامان» و «کولی‌ها» است.

موسسه فرهنگی هنری فصل هنر و بنیاد ایران‌شناسی، نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی را به دبیری کمال تبریزی با شعار «اقوام، ریشه ایران‌زمین» ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در تهران برگزار می‌کنند.

بخش اصلی جشنواره شامل فیلم‌های داستانی (سینمایی و کوتاه)، مستند، انیمیشن، فیلمنامه و نماهنگ است. هدف این رویداد نمایش زیست‌بوم، فرهنگ، آئین، تاریخ، میراث فرهنگی ملموس و ناملموس و گردشگری اقوام ایرانی و معرفی استعدادهای کشف‌شده به زبان هنر سینما است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کمال تبریزی : تصمیم گیرنده نهایی در سینما رییس سازمان سینمایی نیست جایزه ویژه ایران شناسی در جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی

دیگر خبرها

  • برترین‌های جشنواره فیلم شهرنما تجلیل شدند
  • برگزاری اختتامیه چهارمین جایزه ملی داستان حماسی در خرداد
  • کارگردانی که هرچه ساخت ماندگار شد + فیلم
  • اعطای نخل طلای افتخاری کن به استودیو انیمیشن سازی جیبلی ژاپن
  • زنده‌یاد اصغر یوسفی‌نژاد با «عروسک» ابدی شد
  • هنرمندی که یک کودک درون جسورداشت/«قصه‌های مجید» میراث پوراحمد است
  • اکران مستند «قوی‌دل» آغاز شد/ فیلم‌هایی که ترویج مطالبه‌گری هستند
  • رونمایی از مستند «قوی‌دل» همزمان با روز جهانی هموفیلی/ فیلم‌های مستند، مهجور هستند
  • پوران درخشنده و پرویش نظریه در میان داوران جشنواره ملی فیلم اقوام
  • اکران فیلم کوتاه؛ رفع تکلیف یا ضرورت؟!