Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر سابق ایران در فرانسه گفت: در یک کلام توئیت توهین آمیز ترامپ در قبال ایران، حاکی از عصبانیت و سرخوردگی آمریکایی‌ها نسبت به سیاست‌های شکست خورده آن‌ها در جمهوری اسلامی است.

حمیدرضا آصفی سفیر سابق ایران در فرانسه در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو،درخصوص توئیت خشم آلود ترامپ به زبان فارسی با محوریت سخنان توهین آمیز و ۴۰ سال سرکوب و ترور در ایران گفت: ترامپ تصور کرده که اگر به زعم خود توئیتی به زبان فارسی بزند مخاطبین خود را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توئیت ترامپ نشان دهنده ناکامی آمریکا در جدائی مردم ایران از آرمان های خود بوده است
وی با بیان اینکه حرف‌های ترامپ و دوستان کم عقل او، چون بولتون باعث گسترش تنفر عمومی نسبت به آن‌ها در داخل کشور شده است، گفت: در کنار توئیت ترامپ بولتون نیز مطالبی را بیان کرده است که این واکنش به این برمی گردد که آن‌ها نتوانستند مردم ایران را از آرمان‌های خود جدا کنند و تلاش‌های آن‌ها برای کم فروغ کردن رخدادهایی، چون راهپیمایی دیروز بی اثر بوده است.

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه با اشاره به استیصال و عصبانیت مقامات آمریکایی گفت: ترامپ از سر ناچاری چنین توئیتی را زده که البته اثر عکس خواهد داشت، چون مردمی که در داخل کشور هستند و می‌بینند چه اتفاقاتی رخ می‌دهد همه چیز برایشان روشن و واضح است.
عصبانیت ترامپ به دلیل اشتباه از کار درآمدن  پیش بینی های آنهاست
آصفی تصریح کرد: البته بخشی از این واکنش به این برمی گردد که پیش بینی‌های قبلی آن‌ها هم غلط از کار درآمده است به عنوان مثال آن‌ها اظهارنظر کرده بودند که در ۴۰ سالگی انقلاب، در تهران جشن می‌گیرند و این نظام وجود خارجی نخواهد داشت و البته به تبادر از این الفاظ استفاده می‌کردند، اما واقعیت این بود که چنین چیزی محقق نشد و حتی این پیش بینی کاملا برعکس شد لذا این افراد به دنبال آن هستند که گاف‌هایی را که در گذشته داده اند را با انتشار چنین مطالبی بپوشانند.

سفیرسابق ایران در فرانسه ادامه داد: به هر حال هیات حاکمه‌ای که بخشی از آن تا چند وقت پیش از منافقین پول می‌گرفت و برای سخنرانی آنان شوء اجرا می‌کرد روشن است که نه اطلاعات دقیقی در مورد ایران دارد و نه قادر است به افکار عمومی در داخل کشور آن طور که می‌خواهد جهت دهد.
ترامپ و بولتون بیش از اینکه آدم سیاسی باشند؛کارچاق کن سیاسی هستند
وی با بیان اینکه پرداختن به این مسائل نباید چندان جدی گرفته شود گفت: برخی از این افراد، چون ترامپ و بولتون در حقیقت کارچاق کن سیاسی هستند بیش از اینکه آدم سیاسی باشند و دنیای سیاست را با جا‌های دیگر اشتباه گرفته اند.

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه در پایان خاطرنشان کرد: در یک کلام توئیت توهین آمیز ترامپ در قبال ایران، حاکی از عصبانیت و سرخوردگی آمریکایی‌ها نسبت به سیاست‌های شکست خورده آن‌ها در جمهوری اسلامی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عصبانیت سرخوردگی ترامپ توئیت ترامپ ضدایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۶۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقت‌کشی آمریکا در موافقت با آتش‌بس در غزه/ سرخوردگی واشنگتن عیان شد

به گزارش خبرآنلاین شورای امنیت سازمان ملل متحد عصر دوشنبه سرانجام به قطعنامه «آتش‌بس فوری» در غزه در طول ماه مبارک رمضان رأی مثبت داد و آمریکا برخلاف دفعات پیشین، آن را وتو نکرد.

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست روز سه‌شنبه نوشت این اقدام آمریکا نشانه‌ای از سرخوردگی واشنگتن از اقدامات رژیم صهیونیستی در طول جنگ علیه غزه شامل تخریب بخش گسترده‌ای از زیرساخت‌های غیرنظامی، حمله به بیمارستان‌ها و جلوگیری از ورود کمک‌های انسانی است.

به نقل از ایسنا علاوه بر این، حملات رژیم صهیونیستی به غزه در طول نزدیک به ۶ ماه گذشته جان بیش از ۳۲ هزار نفر را گرفته که بیشتر آن‌ها کودکان و زنان هستند.

مقام‌های آمریکایی همچنین آشکارا با برنامه‌های «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح، جایی در جنوب غزه که میزبان بیش از یک میلیون آواره است، صحبت کرده‌اند.

مقام‌های آمریکایی با این حال می‌گویند عدم مخالفت با قطعنامه آتش‌بس به معنای تغییر سیاست‌های واشنگتن در قبال تل‌آویو نیست و آن‌ها همزمان خواستار توقف جنگ و آزادی اسرای اسرائیلی هستند.

واشنگتن‌پست با  این حال می‌نویسد برای بسیاری از مردم در غزه، تصویب قطعنامه آتش‌بس «بسیار دیر انجام شده است چراکه ما در نیمه ماه رمضان هستیم؛ ماه مبارکی که با غم و رنج در فلسطین همراه شده است».

آمریکا پیش از این سه بار قطعنامه‌های سازمان ملل برای آتش‌بس در غزه را وتو کرده بود. آمریکا هفته گذشته هم قطعنامه‌ای که خواستار آتش‌بس در غزه نبود را به شورای امنیت ارائه کرد که با وتوی روسیه و چین مواجه شد.

اظهارات مقام‌های اسرائیلی هم نشانگر این است که آن‌ها قصدی برای پایبندی به این قطعنامه ندارند.

«بنی گانتز» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی و مخالف «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌گوید: «اسرائیل موظف است تا زمانی‌که گروگان‌ها بازگردانده شوند و تهدید حماس از بین برود، به نبرد ادامه دهد. تصمیم شورای امنیت اهمیت اجرایی برای ما ندارد».

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888248

دیگر خبرها

  • ادعای بولتون: پوتین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • ادعای بولتون: پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • سه رئیس‌جمهور و یک هدف؛ شکست ترامپ
  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • عصبانیت آمریکا از دست ماکرون
  • اگر ترامپ و قهرمانان‌اش بر جهان حکمرانی کنند...
  • ترامپ هم طرفدار آتش بس در غزه شد
  • وقت‌کشی آمریکا در موافقت با آتش‌بس در غزه/ سرخوردگی واشنگتن عیان شد
  • مروری بر مهمترین تحولات سیاسی «مهر ماه» سال گذشته