Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24 -راه‌اندازی فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس، پرونده واردات بنزین را بست و ایران در تولید بنزین خودکفا شد؛ این اتفاق در حالی افتاد که قبل از خودکفایی در تولید بنزین، روزانه ۱۲ میلیون لیتر بنزین وارد می‌شد.

ه‌اندازی فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس، پرونده واردات بنزین را بست و ایران در تولید بنزین خودکفا شد؛ این اتفاق در حالی افتاد که قبل از خودکفایی در تولید بنزین، روزانه ۱۲ میلیون لیتر بنزین وارد می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کم‌تر از یک ماه پیش بود که با راه‌اندازی فاز سوم پالایشگاه خلیج فارس به تولید روزانه بنزین ایران، ۱۲ تا ۱۵ میلیون لیتر اضافه شد و میزان تولید بنزین در این پالایشگاه از ۳۰ میلیون لیتر به حدود ۴۵ میلیون لیتر در روز رسید. در این راستا، علیرضا صادق آبادی - مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی - اعلام کرد که میزان تولید بنزین در ایران به مرز ۱۰۵ میلیون لیتر در روز رسیده و واردات بنزین از مهرماه قطع شده است.

این در حالی است که آمار و ارقام نشان می‌دهد اگر در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال ۱۳۹۶ هیچ اقدامی در جهت افزایش تولید بنزین صورت نمی‌گرفت، باید دو میلیارد لیتر واردات بنزین به ایران صورت می‌گرفت. متوسط واردات بنزین در سال گذشته، روزانه ۱۲.۶ میلیون لیتر بوده است. با فرض رشد مصرف هشت درصدی مصرف بنزین، اگر هیچ اقدامی در جهت افزایش تولید بنزین صورت نمی‌گرفت، در پنج ماه و نیم سال جاری (از اواسط مهر تا آخر اسفندماه) باید بیش از دو میلیارد لیتر بنزین وارد می‌کردیم.

قطع واردات بنزین چقدر صرفه‌جویی برای کشور دارد؟
هم‌چنین اگر برای واردات بیش از دو میلیارد لیتری بنزین نرخ ۵۰ سنتی در بازار فوب خلیج فارس در نظر گرفته شود، باید بیش از یک میلیارد دلار برای واردات بنزین طی این مدت پرداخت می‌کردیم. از سوی دیگر، کل بنزین سوپر مورد نیاز ایران نیز در پالایشگاه شازند اراک تولید می‌شود و نیازی به واردات در این حوزه نیز وجود ندارد.

بر اساس این گزارش، متوسط میزان مصرف بنزین در نیمه دوم سال ۸۷ میلیون لیتر در روز بوده است.

منبع:ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: بنزین واردات کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۶۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ بامداد شنبه شارژ می‌شود

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت صفر بامداد شنبه (یکم اردیبهشت‌ماه) در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.

به گزارش شانا، این دومین سهمیه ماهانه سال ۱۴۰۳ است که به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز خواهد شد، همچنین سهمیه سوخت خودروهای عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می‌شود.

سهمیه‌بندی بنزین از ساعت صفر روز جمعه، ۲۴ آبان‌ماه سال ۱۳۹۸ براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، برای همه وسایل نقلیه بنزین‌سوز آغاز شد.

سقف ذخیره سهمیه بنزین کارت‌های هوشمند سوخت برای مالکان خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها هم‌اکنون ۶ ماه است، بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا ۶ ماه در کارت‌های هوشمند سوخت قابل ذخیره خواهد بود.

هم‌اکنون کشور در شرایط ناترازی تولید و مصرف بنزین قرار گرفته و لازم است مدیریت بهینه‌ مصرف سوخت و استفاده از کارت سوخت شخصی به‌منظور جلوگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت، بیش از پیش مدنظر قرار گیرد تا کشور را در معرض خطر واردات سوخت قرار ندهد.

دیگر خبرها

  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه بامداد شنبه شارژ می‌شود
  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت ماه بامداد شنبه شارژ می شود
  • زمان واریز سهمیه بنزین اردیبهشت‌ اعلام شد | چند لیتر واریز می شود؟
  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ بامداد شنبه شارژ می‌شود
  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ امشب شارژ می‌شود
  • ۲۹۱ میلیون لیتر بنزین در استان کرمانشاه صرفه‌جویی شد
  • صرفه جویی بیش از ۴۷ میلیون لیتر بنزین در ایلام
  • کشف ۳۲ هزار و ۳۲۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در مرز آبی
  • ساخت دومین پالایشگاه تولید پلاسما با ظرفیت ۴۰۰ هزار لیتر
  • پیشرفت خیره‌کننده پروژه بنزین‌سازی پالایشگاه تهران