Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان - ایرنا - رئیس پلیس راه های روستایی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: میزان وقوع تصادفات رانندگی در جاده های روستایی این استان افزایش پیدا کرده است.

سرهنگ عابدین حیدری، روز چهارشنبه در بازدید از ایرنای مرکز زنجان افزود: زیرسازی راه های ارتباط روستایی، مناسب و اصولی نیست و این نقص در واقع عامل بالا بودن میزان تصادفات رانندگی در این مسیرها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه متاسفانه در داخل روستاها نیز شاهد تصادفات منجر به جرح و فوت هستیم، اظهار داشت: امسال در حوادث رانندگی اتفاق افتاده در مسیرهای روستایی، 30 درصد موتورسیکلت ها مقصر بودند که این ناشی از توجه نکردن موتورسواران به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است.
حیدری تصریح کرد: برخی رانندگان هیچ فرقی میان رانندگی در آزاد راه ها با جاده های ترانزیت و روستایی قائل نیستند و در واقع به صورت دیمی و بی مهابا رانندگی می کنند که این بسیار حادثه آفرین برای خود، سرنشینان و دیگر رانندگان و مسافران است.
رئیس پلیس راه های ارتباط روستایی فرماندهی انتظامی استان زنجان، گفت: پلیس راه به منظور کاهش تصادفات رانندگی در مسیرهای ارتباطی، مجبور به اعمال قانون است اما برخی ها رفتار قانونی پلیس را برنتافته و معترض می شوند.
حیدری، رفع نقاط حادثه خیز را در کاهش وقوع تصادفات رانندگی در مسیرهای ارتباطی برون شهری لازم دانست و افزود: اصلاح نقاط حادثه خیز، نیازمند اعتبار است که متاسفانه سازمان های مربوطه در جذب اعتبارات برای استاندارد سازی مسیرهای ارتباطی، جدی نیستند.
وی با بیان اینکه فشارها بر دوش پلیس برای پائین آوردن میزان تصادفات و سوانح رانندگی جاده ای بیشتر شده است تصریح کرد: کاهش حوادث جاده ای نیاز به تجهیزات کافی و ایجاد پارکینگ ها و مجتمع های رفاهی بین راهی است چراکه رانندگان با استراحت در این مکان ها می توانند با هوشیاری و دقت بیشتری رانندگی کنند.
حیدری، افزود: طی 10 سال به ویژه چهار سال اخیر شاهد کاهش میزان وقوع تصادفات رانندگی در سطح جاده های درون و برون شهر بودیم اما امسال میزان حوادث رانندگی منجر به جرح و فوت بیشتر شده است و حضور فیزیکی پلیس نیز دیگر جوابگو نیست و بهتر است کارهای فرهنگی بیشتری صورت گیرد.
پلیس راه های روستایی فرماندهی انتظامی استان زنجان، گفت: 60 درصد تصادفات رانندگی این استان در آزادراه زنجان - تبریز و زنجان - قزوین و قریب 70 درصد تصادفات نیز به علت توجه نکردن رانندگان به جلو که اغلب نیز ناشی از خستگی و خواب آلودگی، اتفاق می افتد.
حیدری با بیان اینکه در نهادینه تر کردن فرهنگ رانندگی باید همه سازمان های ذیربط پای کار باشند، افزود: لازم است رانندگان برای پیشگیری از حوادث از هر 2 ساعت رانندگی، حدود 15 دقیقه ساعت استراحت کنند اما متاسفانه اکثر آنان به این توصیه مهم و تعیین کننده توجه نمی کنند.
این مقام مسئول گفت: هر تصادف رانندگی ناشی از یک تخلف است و پلیس نیز برای جلوگیری از این تخلفات مجبور به اعمال قانون بوده اما برای این کار نیاز به حمایت مردم از رفتار قانونی پلیس است تا بتواند با قدرت بیشتری به وظیفه خطیر خود عمل کند.
حیدری افزود: مردم باید از اعمال قانون پلیس خوشحال باشند تا پلیس بتواند میزان مرگ و میرها در سطح جاده های درون و برون شهری را کاهش دهد.
وی با بیان اینکه در نزدیکی شهرها میزان وقوع سوانح رانندگی به ویژه واژگونی خودروها بیشتر است، تصریح کرد: رانندگان باید به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی تن در دهند و نباید قانون گریز باشند که در غیر این صورت پلیس مجبور به اعمال قانون است.
حیدری وجود دوربین های نظارتی و سنجش سرعت در سطح جاده ها را در کاهش میزان تصادفات بسیار موثر دانست و اظهار داشت: رانندگان یقین بدانند که فاصله 2 دوربین، میزان سرعت متوسط را تعیین می کند و بهتر است پس از دور شدن از دید دوربین، سرعت خودروها را از حد مجاز درنظر گرفته شده، بالا نبرند که در این صورت مورد اعمال قانون قرار خواهند گرفت.
6084/6085

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي پليس راه تصادفات رانندگي مسيرهاي ارتباطي زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۶۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات در تعطیلات نوروز

عباس مسجدی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در رابطه با میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایام نوروز سال ۱۴۰۳، گفت: در حدفاصل روز‌های ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ (۲۰ روز)، تعداد هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که هزار و ۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹ و نیم درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ و میر‌های ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روز‌های ۳ فروردین و ۲۸ اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴ و نیم درصد کاهش داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • رشد ۳۶ درصدی جابه‌ جایی مسافر جاده‌ ای زنجان در سال ۱۴۰۲
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات نوروز
  • جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات در تعطیلات نوروز
  • برخورد مرگبار جرثقیل نیسان با عابر پیاده
  • کاهش ۸ درصدی تصادفات منجر به جرح در استان کرمانشاه
  • یک پیش‌بینی جالب درباره عدد دلار در خرداد و تیر/ قیمت دلار چه تغییری می‌کند؟
  • تصادفات جاده‌ای سالانه جان بیش از یک میلیون نفر را در جهان می‌گیرد