Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-29@04:52:27 GMT

22 استان درگیر سیل و کولاک

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۲۶۹۳۰

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به وقوع سیل، برف و کولاک در 22 استان کشور، گفت: دو نفر به دلیل وقوع سیل جان خود را از دست داده و 5 نفر مفقود شدند. ناطقان: مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات در ارتباط با وقوع سیل، برف و کولاک در کشور، اظهار داشت: 22 استان یزد،‌ هرمزگان،‌ مرکزی،‌ مازندران، لرستان، گلستان، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، کرمان، قزوین، فارس، سیستان و بلوچستان، سمنان، خوزستان، خراسان‌جنوبی، رضوی و شمالی، چهارمحال و بختیاری،‌تهران، بوشهر، ایلام و اصفهان طی سه روز گذشته تا کنون متأثر از وقوع این حادثه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 وی بیان داشت: 12 هزار و 700 نفر تا کنون در 193 شهر، روستا و محور کوهستانی امدادرسانی شده و بیش از 2 هزار نفر اسکان اضطراری یافته‌اند.
رئیس سازمان امداد و نجات اعلام کرد: دو نفر به دلیل وقوع سیل جان خود را از دست داده که یکی از جانباختگان در اسدیه جنوبی و دیگری در لالی خوزستان به دلیل گرفتار شدن سواری در مسیر سیلاب جان باخته‌اند.
سلیمی گفت: همچنین 5 نفر به دلیل سیل تا کنون مفقود شده که دو نفر آنها از اسدیه خراسان جنوبی، یک نفر رودان هرمزگان، دیگری میرجاوه سیستان و بلوچستان و مفقودی دیگر مربوط به ممسنی فارس بودند.
وی خاطرنشان کرد: تعداد زیادی پتو، کنسروجات، نایلون، موکت، خرما، برنج و حبوبات میان حادثه‌دیدگان توزیع شده و امدادرسانی همچنان در خراسان جنوبی، شمالی، سمنان، مازندران، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، فارس ادامه دارد.
منبع: فارس برچسب ها: سیل و کولاک ، سازمان امداد و نجات ، وقوع سیل

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سیل و کولاک سازمان امداد و نجات وقوع سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۶۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بیش از ۲۰۰۰ عملیات و خدمات امدادی در طرح ملی امداد و نجات نوروز

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به انجام ۲۲۶۴ عملیات و خدمات در طرح ملی امداد و نجات نوروز ۱۴۰۳، از امدادرسانی نیروهای هلال احمر به بیش از هزار ۱۷ هزار نفر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان امداد و نجات هلال احمر، بابک محمودی اظهار کرد: از تاریخ بیست و چهارم اسفند ۱۴۰۲ تا ششم فروردین ۱۴۰۳، در طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۲۲۶۴ مورد عملیات امدادی توسط نیروهای این جمعیت صورت گرفته است.

وی افزود: در این بین ۱۰۳۱ مورد عملیات جاده‌ای «معادل ۴۵ درصد»، ۸۴ مورد عملیات کوهستان «معادل چهار درصد» و امدادرسانی به حوادث جوی ۱۵۴ مورد معادل «هفت درصد» انجام شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور کل دریافت‌کنندگان خدمات امداد و نجات در کشور را ۱۷ هزار و ۳۴۸ نفر عنوان کرد و گفت: ۲۱۸۹ نفر به صورت سرپایی درمان و ۸۳۱ نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند، ۳۰۷ نفر به مناطق امن انتقال داده پیدا کردند و ۲۹۲۵ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند.

وی تصریح کرد: برای ۱۷۸ نفر در حوادث و سوانح جاده‌ای عملیات رهاسازی صورت گرفت و برای ۵۰۴۶ نفر سنجش میزان قند و فشار خون انجام شد.

کد خبر 739325

دیگر خبرها

  • استان‌های اصفهان، فارس و مازندران در صدر حوادث جاده‌ای
  • واژگونی در صدر حوادث جاده‌ای خراسان جنوبی
  • رهایی 170 نفر گرفتار در کولاک تکاب
  • واژگونی در صدر حوادث جاده‌ای خراسان جنوبی 
  • امدادرسانی به بیش از ۱۸ هزار نفر در طرح امداد و نجات نوروزی
  • امدادرسانی به بیش از ۱۸ هزار نفر در طرح ملی امداد و نجات نوروزی
  • انجام بیش از ۲۴۰۰ عملیات توسط سازمان امداد و نجات هلال‌احمر در نوروز ۱۴۰۳
  • انجام بیش از ۲۰۰۰ عملیات و خدمات امدادی در طرح ملی امداد و نجات نوروز
  • استقرار تیم‌های امدادی در ۱۰۴ نقطه خراسان جنوبی
  • ۲۱ استان کشور متأثر از سیل و بارندگی