Web Analytics Made Easy - Statcounter



جلسه مجمع شهرداران کلان شهرهای ایران عصر سه شنبه به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری در ابتدای جلسه با اشاره به حضور گسترده و چشمگیر ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: باید در مقابل کار عظیم، آگاهانه و هوشمندانه ملت ایران سر تعظیم فرود آورد و دست مردم را بوسید. دشمنان ملت ایران تصور نمی‌کردند که در این شرایط شاهد حضور معنادار مردم ایران در راهپیمایی باشند و ما باید قدردان ملت ایران باشیم و تمام تلاش خود را برای خدمت به آنها به کار گیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رئیس جمهور افزود: پس از راهپیمایی ۲۲ بهمن و حضور حماسی ملت ایران در این راهپیمایی، وقتی توئیت رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا را دیدم، عصبانیت آنها از ملت ایران کاملاً مشخص بود و به یاد جمله معروف شهید بهشتی افتادم که گفت: آمریکا از دست ملت ایران عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.

جهانگیری همچنین در این جلسه با اشاره به نقش مستقیم و پراهمیت شهرداران در زندگی مردم گفت: خدماتی که شهرداری‌ها ارائه می‌کنند، تأثیر فراوانی در آرامش روانی جامعه دارد و این مسئولیتی مهم برای شهرداران است تا با خدمت رسانی و ایجاد رضایتمندی در مردم موجب نشاط و سرزندگی در جامعه شوند.

معاون اول رئیس جمهور از شهرداران کلانشهرهای کشور خواست در جلسات ادواری و مستمر خود، علاوه بر همفکری برای اداره امور جاری، راهکارهای عملی و راهگشا برای بهبود اداره شهرها تدوین و این پیشنهادات را به دولت ارائه کنند.

معاون اول رئیس جمهور همچنین حضور شهرداران مراکز استان‌ها در جلسات شورای معاونین استان را گامی مثبت در جهت کمک به مدیریت شهری برشمرد و افزود: حضور شهرداران مراکز استان‌ها در این جلسات می‌تواند به مشارکت شهرداری‌ها در بهبود اداره شهرهای استان‌های مختلف کشور کمک کند و وزارت کشور این موضوع را از طریق استانداران پیگیری کند.

جهانگیری با بیان این که مردم مرجع قضاوت درباره عملکرد مسئولین هستند، بر ضرورت تلاش هرچه بیشتر برای خدمت رسانی به مردم تأکید کرد و افزود: داشتن مسئولیت توفیق و فرصتی بزرگ است تا بتوانیم به مردم خدمت کنیم و اگر در دوره مسئولیت نتوانیم کار مثبتی انجام دهیم نارضایتی مردم و نارضایتی درونی برای ما به همراه خواهد داشت.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: مردم کشور روزهای دشواری را سپری می‌کنند و انتظار دارند که مدیران و مسئولین کشور بتوانند گره‌ای از زندگی آنان باز کنند. در این شرایط، مدیران علی رغم محدودیت منابع مالی باید با خلاقیت و نوآوری، موانع پیش رو را برطرف کرده و در جهت رضایتمندی مردم گام بردارند.

در این جلسه که وزرای کشور، راه و شهرسازی، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور و شهرداران کلانشهرهای ایران حضور داشتند، مهمترین مسائل و دغدغه‌های کلانشهرها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و هر یک از شهرداران گزارشی از چالش‌ها و تنگناهای پیش روی کلانشهرها را ارائه کردند.

وزیر کشور نیز در این جلسه با بیان این که شهرهای کشور در حال گسترش بی رویه هستند و لازم است که بر حاشیه شهرها نظارت و کنترل بیشتری صورت گیرد، گفت: ادامه این روند به افزایش ناهنجاری‌ها و نابسامانی‌ها تبدیل می‌شود و اگر به این موضوعات رسیدگی نشود با انباشت نارضایتی مردم روبرو خواهیم شد.

در ادامه این جلسه در خصوص دغدغه‌ها و چالش‌های مطرح شده از سوی شهرداران کلانشهرهای کشور بحث و بررسی شد و پس از توضیحات نمایندگان سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و رئیس سازمان امور مالیاتی کشور تصمیماتی برای حل مسائل کلانشهرهای کشور اتخاذ شد.

در این جلسه همچنین تصمیماتی برای تأمین مالی جهت توسعه حمل و نقل عمومی و تأمین واگن برای قطار شهری کلانشهرهای کشور اتخاذ شد.

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۷۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: روابط ایران و پاکستان را در همه سطوح ارتقا می‌دهیم

رئیس جمهور در نشست خبری با نخست‌وزیر پاکستان گفت: در نشست با مسئولان دولت پاکستان تصمیم گرفتیم روابط‌مان را در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری، فرهنگ و همه سطوح ارتقا دهیم. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ظهر امروز پس از دیدار و گفت‌وگو با شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان و بعد از آیین امضای اسناد همکاری بین مسئولان دو کشور، ضمن قدردانی از دولت پاکستان برای میزبانی از هیئت ایرانی، بیان کرد: خرسندم که امروز در شهر زیبای اسلام‌آباد هستیم و به مردم خوب و دین‌مدار پاکستان احترام می‌کنم و از طرف رهبر معظم انقلاب و ملت ایران به خانواده‌های پاکستانی ابلاغ سلام دارم.

رئیسی: تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست

وی افزود: به مردم پاکستان که همواره از اسلام و ارزش‌های اسلامی و مظلومان فلسطین دفاع کرده و در خیابان‌های این کشور آزادی قدس را فریاد زدند، سلام می‌کنم. به دولت و مردم پاکستان که از ظلم رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی به‌دست این رژیم با حمایت آمریکا و غرب در غزه و از ظلم حاکم بر جهان و نظام ناعادلانه به ستوه آمده و فریاد می‌زنند، احترام قائلیم و مواضع دولت و مردم پاکستان را می‌ستاییم. 

رئیس‌جمهور عنوان کرد: سازمان‌های بین‌المللی و به‌ظاهر مدافع حقوق بشر کارآمدی خود را از دست داده‌اند و سازمان ملل و شورای امنیت وظیفه خود را انجام نمی‌دهد؛ مردم مسلمان ایران و پاکستان و مردم جهان از این جنایات به ستوه آمده‌اند و این اتفاقات زمینه‌ساز نظم عادلانه جهانی خواهد شد.

رئیسی اظهار داشت: روابط ما با پاکستان فقط همسایگی نیست بلکه روابط ما تاریخی، تمدنی، و عمیق اعتقادی و دینی است. باورها ملت ایران با ملت پاکستان به‌هم پیوند داده است و این پیوند ناگسستنی است.

وی اضافه کرد: ظرفیت‌های بسیاری بین دو کشور وجود دارد که می‌تواند در جهت منافع دو کشور به‌کار گرفته شود و در نشست با مسئولان دولت پاکستان تصمیم گرفتیم روابط‌مان را در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری، فرهنگ و همه سطوح ارتقا دهیم.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • تبادل ظرفیت‌های موجود در ایران و سریلانکا به نفع دو کشور و دو ملت است
  • اسحاق جهانگیری: گفتم حاضر نیستم زن و بچه‌ام را سوار پیکان کنم
  • اسحاق جهانگیری: گفتم حاضر نیستم زن و بچه‌ام را سوار پیکان کنم /در جلسه با نمایندگان و حدادعادل گفتم اجازه نمی دهم تولید ال ۹۰ را متوقف کنید
  • دهه نود بدترین دهه زندگی مردم بود
  • اسحاق جهانگیری: دهه نود بدترین دهه زندگی مردم ایران بود | سال ۱۳۹۵ استثنا بود
  • مردم پاکستان و ایران در پیکار خود با ظلم و دفاع از مظلوم در کنار هم هستند
  • رئیسی: روابط ایران و پاکستان را در همه سطوح ارتقا می‌دهیم
  • استقبال پرشور علامه پاکستانی از سفر رئیسی
  • آیت‌الله رئیسی یک قهرمان است/ قلب مردم پاکستان برای آیت‌الله رئیسی می‌تپد
  • آیت‌الله رئیسی یک قهرمان است