Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ با نزدیک شدن به ایام عید، خواسته یا ناخواسته با کمبود عرضه و بالا رفتن قیمت برخی از اقلام مواجه می‌شویم که میوه نیز یکی از این اقلام است. در این خصوص با رییس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار گفت‌وگویی داشتیم و از او پرسیدیم آیا برای عید امسال نیز با کمبود میوه روبرو خواهیم شد یا نه؟

اسدالله کارگر، رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی به گفت: در حال حاضر وضعیت بازار آرام است و این امر طبیعی است، زیرا با نزدیک شدن به عید نوروز بازار دچار رکود می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: از اواسط زمستان تا ۲۷ اسفند تقاضا نسبت به روز‌های پایانی سال کمتر است و از ۲۷ اسفند تا پایان سال به دلیل خرید‌های نوروزی تقاضا برای خرید میوه نیز بالا می‌رود.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با تاکید بر اینکه کمبودی در زمینه میوه نداریم و نخواهیم داشت، افزود: تمام اقلام میوه و مرکبات را داریم و فقط در بحث سیب حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد کمبود داریم و طبق مکاتباتی که برای تنظیم بازار صورت گرفته این کمبود را می‌توانیم در ایام عید جبران کنیم.

کارگر ادامه داد: مشکل خاصی در خصوص مرکبات نداریم و ستاد تنظیم بازار با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده در صورت مواجهه با کمبود، خلاء را پر می‌کند.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تاکید کرد: همه مردم می‌دانند که در شرایط فعلی، قیمت اغلب اقلام موجود در بازار بنا به نوسان‌های نرخ ارز و تحریم‌های موجود و تورم، نسبت به گذشته گران‌تر شده است و میوه و تره‌بار هم از این موضوع مستثنی نیست، پس باید مدیریت مصرف داشته باشند و بهینه مصرف کنند.

کارگر با مقایسه تقاضا و خرید طی چند سال اخیر، گفت: قبلاً در ایام عید تقاضا برای خرید میوه زیاد بود، به طوری که مردم به جای ۶-۵ کیلو میوه، ۳۰-۲۰ کیلو خریداری می‌کردند که این رویکرد، نشانگر اسراف است، اما اکنون این فرهنگ‌سازی در جامعه صورت گرفته و وضع در این موضوع خاص، خیلی بهتر از گذشته است.

وی در پایان گفت: اعضای اتحادیه میوه و تره بار در هر شرایطی در خدمت مردم هستند و سعی ما بر این است که محصولات خوب و با کیفیت را عرضه کنیم.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 کمبود میوه نوسان های نرخ ارز رکود بازار میوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۷۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش شهردار تهران به واگذاری فروشگاه شهروند به بخش خصوصی

دریافت 6 MB

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه روز چهارشنبه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره واگذاری فروشگاه شهروند به بخش خصوصی گفت: «این کار شرایط خاص خودش را دارد. شهرداری تهران برای تنظیم بازار و ایجاد ثبات خدمت گذاری بهتر، هم میادین تره بار و هم فرشگاه شهروند را دارد تا بتواند از تنش‌های حوزه بازار جلوگیری و خدمات را توسعه دهد.»

شهردار تهران در ادامه تاکید کرد: «اکنون بیش از ۵۵ درصد میوه و تره بار تهران توسط میادین تره بار توزیع می‌شود و اگر کوچکترین اتفاقی در این میادین رخ دهد عملا معیشت مردم آسیب می‌بیند.»

او در خصوص قرار داد واگن های چینی هم گفت که کارها در حال پیگیری و انجام هستند.

در حال تکمیل است...

کد خبر 846908 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها شهردارى تهران سازمان میادین میوه و تره‌بار تهران

دیگر خبرها

  • اختلال محسوس قیمت مسکن در تبریز و تهران؛ آپارتمان ۹۰ تا ۱۵۰ متری چند؟
  • قیمت برنج ایرانی و خارجی در میادین تره بار
  • واکنش شهردار تهران به واگذاری فروشگاه شهروند به بخش خصوصی
  • نیم سکه همچنان در صدر تقاضا
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟
  • فردا؛ احتمال افزایش شاخص کل بیشتر از کاهش
  • نحوه خرید آنلاین از میادین میوه و تره بار شهرداری تشریح شد | امکان بازگرداندن میوه و سبزیجات بی کیفیت
  • سود فروش میوه برای فروشنده چقدر است؟
  • زیان ۳۵ درصدی پوشاک قاچاق به تولیدکنندگان در بازار شب عید
  • سود فروش میوه و تره‌بار حداکثر ۳۰ درصد نسبت به فاکتور خرید است