Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر مهیار منصوری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ضروری است مرتباً بررسی‌های غربالگری و پیش‌گیرانه را انجام دهید به خصوص در مورد سرطان‌های پستان و پروستات و روده بزرگ وسرویکس توصیه‌های مهمی وجود دارد.

وی ادامه داد: افراد باید وزن مناسب خود راحفظ کنند چراکه چاقی و اضافه وزن ریسک بسیاری از کانسرها از جمله پستان، رحم، کولون، کلیه و مری را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منصوری بیان کرد: وزن مناسب توسط رژیم غذایی و ورزش قابل حفظ است.

این متخصص آنکولوژی و خون تصریح کرد: به افراد توصیه می‌کنم مرتباً ورزش کنند چرا که ثابت شده ورزش خطر بسیاری از سرطان‌ها نظیر پستان، رحم، کولون و پروستات را کم‌می‌کند؛ همچنین خطر دیابت و بیماری قلبی هم کاهش می‌یابد.

وی افزود: برای بزرگسالان حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته ورزش با شدت متوسط مثل پیاده‌روی پرشتاب و یا ۷۵ دقیقه ورزش شدید در حدی که ضربان قلب و تنفس افزایش یابد و تعریق ایجاد شود ضروری است.

منصوری گفت: در بچه‌ها حداقل یک ساعت در روز ورزش متوسط تا شدید و سه بار در هفته فعالیت شدید بدنی لازم است.

این متخصص آنکولوژی و خون با بیان اینکه افراد باید روزانه حداقل دو و نیم کاسه کوچک میوه یا سبزی مصرف کنند، توصیه کرد: افراد رژیم غذایی سالم داشته باشید و مصرف مداوم میوه و سبزیجات و ماهی را فراموش نکنند چرا که این تغذیه خطر سرطان را کم‌می‌کند و برعکس گوشت قرمز و غذاهای فرآوری شده این خطر را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه همچنین نان و ماکارونی تهیه شده از غلات سبوس‌دار برای تغذیه مناسب‌تر هستند، یادآور شد: ضرورت دارد مصرف برنج سفید و شیرینی جات محدود شود.

منصوری با اشاره به اینکه کسانی که الکل مصرف می‌کنند باید مصرف آن را محدود کنند، عنوان کرد: همچنین توصیه می‌شود افراد از استعمال سیگار و تنباکو پرهیز کنند چرا که ۸۰ درصد سرطان ریه و ۳۰ درصد همه سرطان‌ها با سیگار کشیدن مرتبط هستند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۷۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین عامل مرگ و میر افراد بالای ۵۰ سال

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر شکیبا با بیان اینکه تشخیص زود هنگام سرطان‌ها و درمان به موقع آن‌ها می‌تواند معجزه‌ای برای باز پس گرفتن زندگی انسان‌ها باشد گفت: یکی از راه‌هایی که به تشخیص و شناسایی زودهنگام سرطان روده کمک می‌کند غربالگری است.

 به گفته وی معاون بهداشتی دانشگاه غربالگری سرطان روده توسط پایگاه‌های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت در مناطق شهری و خانه‌های بهداشت در روستا‌ها بر اساس انجام تست فیت برای جمعیت ۵۰ تا ۷۰ سال به صورت رایگان انجام می‌شود و در صورت مشکوک بودن فرد از نظر ابتلا به سرطان روده بزرگ، افراد جهت انجام آزمایشات تکمیلی به پزشکان متخصص ارجاع داده می‌شوند.

 وی در ادامه افزود:در سال گذشته، ۲۳ درصد جمعیت ۵۰ تا ۷۰ سال استان از نظر ابتلا به سرطان روده بزرگ غربالگری شدند که تعداد ۲۴ مورد بیمار شناسایی شدند.

 به گفته او با توجه به اینکه بیماران شناسایی شده از طریق برنامه غربالگری اکثراً فاقد علائم واضح بودند؛ بنابراین تشخیص زود هنگام هم در افزایش طول عمر ایشان و هم در موفقیت درمان بسیار موثر خواهد بود.

 دکتر شکیبا توصیه کرد: افراد می‌توانند با مراجعه بهنگام به خانه‌های بهداشت در روستا‌ها و پایگاه‌های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت در نقاط شهری از وضعیت سلامت خود آگاهی یابند و گام مهمی در راستای ارتقای سطح سلامت خود و جامعه بردارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود
  • غربالگری ۳ سرطان شایع در خراسان رضوی
  • مهمترین عامل مرگ و میر افراد بالای ۵۰ سال
  • برای خلاص شدن از چربی شکم از این مواد غذایی دوری کنید
  • فواید خوردن کره برای بدن
  • نقش فندق در کاهش ریسک ابتلا به سرطان
  • کاهش قند خون با مصرف یک سبزی معطر
  • سرطان روده بزرگ سهم ۱۰درصدی از کل سرطان‌ها دارد
  • مصرف کدام کره از ابتلا به سرطان پیشگیری می‌کند؟