Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر و به نقل از سازمان مدیریت صنعتی، تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه میان سازمان مدیریت صنعتی، موسسه فرهنگی اکو و مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران، با هدف تسهیل و تقویت تعاملات منطقه‌ای در حوزه توسعه فرهنگ صنعتی و فناوری  با توجه به نقش آن در رشد اقتصادی و صنعتی کشورهای منطقه اکو امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به این گزارش ابوالفضل کیانی بختیاری، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در جلسه امضای این تفاهم نامه سه جانبه اظهار کرد: در خصوص موضوع این تفاهم نامه که همکاری در سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و برگزاری مشترک همایش‌های بین‌المللی و ارائه راهکارهای توسعه فرهنگ صنعتی است، شورای فرهنگ صنعت و تکنولوژی را در سازمان مدیریت صنعتی ایجاد کرده ایم و آماده برگزاری مشترک سمینار فرهنگ، علم و نوآوری هستیم.

وی با تاکید بر اهمیت مقوله فرهنگ در حوزه های صنعت و فناوری خاطرنشان کرد: در صنعت و فناوری به طور معمول از موضوعات فرهنگی غفلت می‌شود در حالیکه باید ذهن افراد را به گونه ای پرورش داد که این موضوعات نقش پررنگی در صنعت و فناوری داشته باشند.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در خصوص فرهنگی سازمانی یادآور شد: فرهنگ سازمانی هم اکتسابی است و هم در ماهیت و ذات سازمان درذهن افراد موسس شکل می گیرد که در ادامه حیات سازمان منجر به یک وابستگی به مسیر می‌شود.

وی ضمن توضیح تجربیات، توانمندی ها و امکانات سازمان مدیریت صنعتی در خصوص جلسات خانه مدیران، کنفرانس توسعه منابع انسانی و اعطای جایزه تعالی منابع انسانی، رتبه بندی شرکت‌های برتر و همچنین جایزه ملی تعالی سازمانی، آمادگی این سازمان را برای طراحی الگو و اجرای نشان عالی اکو در دو سطح فردی و سازمانی اعلام کرد.

در این جلسه محمد مهدی مظاهری رئیس مؤسسه فرهنگی اکو با اشاره به برگزاری شورای عالی سیاستگذاری علم و فرهنگ توسط این موسسه اظهار کرد: این جلسات پیرامون همکارهای علمی و فرهنگی، برگزاری جشنواره های فرهنگی و ادبی، معرفی و تقدیر از شخصیت‌های برجسته منطقه، اجرای پروژه های تحقیقاتی، با حضور سفرا و مقامات دیپلماتیک از کشورهای عضو و دیگر کشورها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به زمینه‌های همکاری سه جانبه گفت: علاقمندیم در خصوص برگزاری کارگاه‌ها و سخنرانی‌های مشترک با موضوع فرهنگ، علم و نوآوری؛ همکاری خود را آغاز کردیم و از پیشنهاد سازمان مدیریت صنعتی برای برگزاری مشترک سمینار در این خصوص استقبال می‌کنیم.

در این جلسه همچنین علی اکبر موسوی موحدی رئیس مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران ضمن تاکید بر لزوم عملیاتی شدن موضوعات تفاهم نامه همکاری، پیشنهاد کرد نمایندگان علمی، فرهنگی و صنعتی کشورهای عضو اکو در کارگاه‌ها و سمینارهای مشترک، حضور داشته باشند.

وی اظهار امیدواری کرد که با امضای این تفاهم نامه، کار برای تعیین شاخص های علمی و فرهنگی میان سه طرف آغاز و الگوهای تعالی  در حوزه فرهنگ و علم طراحی و اجرا شود.

خاطر نشان می‌شود آگاه سازی عموم جامعه نسبت به اهمیت فرهنگ صنعتی و فناوری؛ وهدفمند کردن فعالیت سازمان‌های تاثیر گذار و همچنین تدوین و ترویج شاخص‌های فرهنگ صنعتی و فناوری؛ از جمله اهداف این تفاهم نامه همکاری سه جانبه هستند.

افزون بر این، تشکیل شورای سیاستگذاری و کمیته های علمی و اجرایی ؛ برگزاری هم اندیشی و نشست‌های تخصصی؛ تشکیل شورای فرهنگ صنعتی و فناوری با مشارکت تشکل ها و سازمان‌های خصوصی و دولتی؛ از زمینه های همکاری این تفاهم‌نامه سه جانبه به شمار می‌آیند.

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 4540821

منبع: مهر

کلیدواژه: تفاهم نامه سازمان مدیریت صنعتی موسسه فرهنگی اکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۹۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای ۸ سند همکاری بین ایران و پاکستان


به گزارش تابناک، همزمان با سفر رئیس جمهور اسلامی ایران به پاکستان، مقامات دو کشور در حضور «آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی» و «محمدشهباز شریف» نخست وزیر این کشور،۸ سند همکاری وتوافق نامه و یادداشت تفاهم به امضا رساندند.

اولین موافقت نامه که به امضای طرفین رسید همکاری های امنیتی بین دوکشور است.

موافقت نامه دوم موافقتنامه معاضدت قضایی در امور مدنی و تجاری بین جمهوری اسلامی ایران وجمهوری پاکستان است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به دعوت رسمی همتای پاکستانی خود و در رأس هیاتی عالی‌رتبه از مقامات اقتصادی و سیاسی، امروز دوشنبه وارد اسلام‌آباد شد.

رئیس‌جمهور پس از استقبال رسمی از سوی نخست وزیر پاکستان در نشست مشترک هیات‌های عالی‌رتبه دو کشور شرکت کرد.

آیت‌الله رئیسی در این سفر همچنین با «آصف‌علی زرداری» همتای پاکستانی خود ملاقات می‌کند و علاوه بر آن با سفر به برخی شهرهای دیگر این کشور با علما، نخبگان، تجار و فعالان اقتصادی نیز دیدار و گفت‌گو خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین فنی‌وحرفه‌ای و دانشگاه صنعتی همدان
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • امضای تفاهم نامه همکاری حوزه هنری و اداره کل تعاون خراسان رضوی
  • همکاری ایران و پاکستان در بخش دام
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان انرژی اتمی ایران و وزارت نفت
  • فیلم| امضای اسناد همکاری بین هیئت‌های عالی‌رتبهٔ ایران و پاکستان
  • امضای ۸ سند همکاری بین ایران و پاکستان
  • وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • آغاز همکاری‌های مشترک سازمان جهاددانشگاهی و اداره کل آموزش و پرورش