Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید عباس موسوی گفت: با تلاش های انجام شده دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حوزه پژوهش از تیپ 2 به تیپ یک ارتقاء پیدا کرد.

به گزارش  خبرنگار ایلنا، سید عباس موسوی در جمع خبرنگاران افزود: انروز دانشگاه علوم پزشکی مازندران با دانشگاه های سطح اول کشور سنجیده میشود و رتبه 9 در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام را داراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: در طول چهل سال گذشته انقلاب کارهای مختلف و اثرگذار فراوانی انجام شد و شاهد توسعه و پیشرفت کشور در حوزه های مختلف بودیم که البته شاید در برخی از موارد رو به جلو حرکت نکردیم و باید صادقانه عنوان شد اما در اکثر موارد رشد قابل توجهی بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه در بهداشت و درمان شاهد رشد فوق العاده بودیم؛ یادآور شد: ایجاد شبکه بهداشت و درمان و توسعه شبکه بهداشتی در اقصی نقاط شهری و روستایی از مهمترین دستاورد انقلاب و محصول این نظام است

موسوی با اشاره به آمار رشد درمانی قبل و بعد از انقلاب خاطر نشان کرد: در سال 57 استان مازندران دارای 30 مرکز حامع سلامت و مراکز مشابه بود که در سال 95 به 315مورد رسیده است.

وی اضافه کرد: خانه های بهداشت مازندران هم از 35خانه سال 57 به 1110خانه بهداشت در سال 95 رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در تولد نوزادان و مرگ و میر نورادان و مادران باردار هم مازندران شاهد آمار رو به رشدی است؛ بیان داشت: میزان مرگ و میر نوزادان در یکماه اول تولد از 32 در یکهزار تولد زنده به 5.2 رسیده و مرگ مادران باردار از 255 در 100هزار به 13.8 در استان مازندران رسید و این آمار در کشور 18 در 100هزار است.

موسوی ادامه داد: مرگ و میر کودکان زیریکسال هم از 93 در هزار کودک به 7.1 کودک رسید و کودکان زیر پنج سال هم از 135فوتی در هزار نفر سال 57تعداد به 8.9 رسیده است.

وی گفت: در گذشته کودکان ما از طریق وبا، اسهال، عفونت ها، آنفولانزا و سل مرگ و میر فراوانی داشتند و اکنون با کنترل این بیناری ها شاهد بیماری های ژنتیکی هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه فلج اطفال در مازندران اکنون ریشه کن شد؛ یادآور شد: فلج اطفال از 40نفر در سال 57 اکنون به صفر رسیده و بیماری سل هم از 140 مورد در 100هزار به 11 نفر رسید.

موسوی افزود: زیرساختهای بهداشت و درمان مناسبی ایجاد شده است و شاهد دستاوردهای مهمی در این حوزه هستیم.

وی با اشاره به تعداد بیمارستان های استان هم گفت: از 15بیمارستان سال 57به 40 مورد بیمارستان رسیدیم و تعداد تخت هم از 700 تخت بیمارستانی اکنون 4143تخت بیمارستانی در مازندران وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه در دوران گذشته قبل انقلاب بیشتر بیمارستانها ژنرال نبود و بخش ویژه وجود خارجی نداشت؛ یادآور شد: اکنون 716تخت بیمارستانی ویژه شامل آی سی یو و سی سی یو و خدمات ویژه داریم.

تخت های دیالیز مازندران جوابگوی تعداد بیماران نیست

موسوی با اشاره به رشد قابل توجهی که در بخش افزایش تخت دیالیز در استان انجام شد؛ خاطر نشان کرد: با توجه به رشد قابل توجه در تخت های دیالیز استان به دلیل افزایش تعداد بیماران، این تخت ها جوابگو نیست.

وی گفت: تعداد تخت دیالیز مازندران از 8 تخت سال 57 به 252تخت رسیده و در همین راستا متاسفانه تعداد بیماران دیالیز هم افزایش یافت و تخت های دیالیز مازندران جوابگوی تعداد بیماران نیست.

وی در ادامه با اعلام اینکه اغلب پزشکان ما در دوران گذشته خارجی و با کیفیت خیلی مناسبی نبودند؛ گفت: تعداد پزشکان عمومی سال 57از 409 پزشک به 3003پزشک عمومی و در فوق تخصص هم از صفر به 110رسیدیم.

وی افزود: در حوزه بهداشتی و تجهیزاتی، توسعه امروز قابل مقایسه با گذشته نیست و در بخش انژیوگرافی، سنگ شکن، سی تی اسکن، ام آر آی و غیره شاهد توسعه فراوان هستیم و در حال توسعه کمی و کیفی است.

این مسوول ادامه داد: در حوزه دانشگاهی و اموزش عالی استان مازندران دارای 10 دانشکده در شهرهای مختلف استان است و دارای رتبه های مناسب کشوری و جهانی هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، حوزه غذا و دارو را حوزه مهمی دانست که کوچکترین موارد مشکوک با سلامت افراد جامعه سروکار دارد و لذا در این بهش و کنترل با دقت ویژه وارد شده و بازرسی هاو کنترل با دقت انجام و رعایت استانداردهای لازم در دستور کار قرار دارد.

موسوی در ادامه با اشاره به سمن های حوزه بهداشت و درمان افزود: 96 سمن در این حوزه فعالیت دارند و 40 سمن تخصصی فعال داریم.

 وی در خصوص حوزه اجتماعی هم گفت: در حوزه اجتماعی نیازمند ورود افراد اجتماع هستیم و مشارکت اجتماعی، مشارکت بین بخشی، عدالت اجتماعی و ارتقاء سواد سلامت جامعه در دستور کار است.

441 کانون سلامت محله در مازندران

موسوی افزود: تاکنون 441 کانون سلامت محله در مازندران راه اندازی و این استان دارای رتبه اول کشور در این حوزه است و تاکنون 2مجمع استانی سلامت تشکیل و برگزاری ایستگاه های سلامت شهرستانی با قوت پیگیری می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پایان با اشاره به پروژه های عمرانی گفت: 252 هزار متر مربع به فضاها و زیرساخت های این حوزه در دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزوده شده است.

موسوی افزود: اورژانس پیش بیمارستانی هم از نیازهای مهم است که در این بخش در توسعه ناوگان انتقال بیمار تلاش شده و اکنون در مجموع 84 پایگاه اورژانس و 139 دستگاه آمبولانس در مازندران فعال است.

 

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 انقلاب جامعه حوزه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مرگ و میر نوزادان جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۹۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت ۱۷ نفر با گاز مونوکسید کربن در مازندران


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مازندران، امروز دوشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۳، رییس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از امدادرسانی تیم‌های اورژانس به ۱۷ نفر که در اثر استنشاق مونوکسید کربن دچار مسمومیت شدند خبر داد و گفت: این آمار از ابتدای فروردین ۱۴۰۳ بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، افزایش ۶۴ درصدی داشت.
دکتر یحیی صالح طبری با توصیه بر این که استفاده از گاز پیک نیک و یا زغال جهت گرمایش در چادر‌ها یا مکان‌های دربسته خطرآفرین است، بر کنترل خروجی دودکش‌های بخاری یا پکیج تاکید کرد.
او گفت: سرد بودن لوله بخاری در هنگام روشن بودن، نشانه عدم خروج گاز مونوکسید کربن به خارج از ساختمان  است.

دیگر خبرها

  • بهرمندی ۱۵۰ هزار نفر از مراکز سلامت محور گیلان
  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • توقف مرگ مادران باردار طی ۳ سال اخیر در رفسنجان
  • ارائه خدمت به ۱۵۰ هزار نفر در مراکز سلامت‌محور گیلان در طرح سلامت نوروزی
  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • ثبت بیش از ۳۵ هزارزایمان در هرمزگان در سال گذشته
  • ۲۲ هزار بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در مازندران
  • برنامه ویژه نظارتی حوزه سلامت محیط در شب‌های پرفضیلت قدر
  • تولد ۱۲۷ نوزاد طی یک روز در استان کرمان
  • مسمومیت ۱۷ نفر با گاز مونوکسید کربن در مازندران