Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-24@15:37:15 GMT

رئیس کل گمرک: تجارت ایران پیچیده است

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۲۹۳۹۱

رئیس کل گمرک با بیان اینکه ایران دارای تجارت پیچیده ای است،گفت:۳۳ نوع عوارض از واردات و صادرات در حال وصول است؛۲۲ سازمان در مجوزهای ترخیص کالا دخیل هستند و۱۲رویه گمرکی در گمرکات وجود دارد.به گزارش بلاغ،مهدی میراشرفی در خصوص تحقیق و تفحص مجلس از گمرک ایران، اظهار داشت: تحقیق و تفحص حق مجلس است و ما از این موضوع استقبال می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل گمرک ایران با بیان اینکه اگر در جایی مشکلی وجود دارد باید هویدا شده و با متخلف برخورد شود، افزود: با تحقیق و تفحص مشکلاتی را که صدای ما نمی رسد بگوییم، مجلس خواهد گفت.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در حال حاضر هر ایکس ری ۵۰ میلیارد تومان ارزش دارد در حالی که کل اعتبار گمرک در بحث تجهیز، ۳۰۰ میلیارد تومان است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در رابطه با الکترونیکی کردن گمرکات تصریح کرد: با ۲۷ سازمان مرتبط با تشریفات مربوط به ترخیص کالا، ارتباط الکترونیک یکپارچه داریم که البته نیاز است این یکپارچگی بهتر شود.

میراشرفی ادامه داد: در هوشمندسازی در ابتدای راه هستیم؛ برنامه داریم با اطلاعات خوبی که سامانه ها در اختیار ما می گذارند، بحث هوشمندسازی تجارت را پیش ببریم.

وی با بیان اینکه در قیاس با تجارت دنیا، تجارت پیچیده ای داریم، گفت: باید پیچیدگی تجارت در کشور را کم کنیم؛ به عنوان نمونه، ۳۳ نوع عوارض از کالاهای وارداتی و گاهی صادراتی در حال وصول است؛ ۲۲ سازمان اقدامات مربوط به مجوزهای ترخیص کالا را انجام می دهند؛ ۶۵ معافیت مختلف برای حمایت داریم و ۱۲ رویه گمرکی در گمرکات در حال اجرا است.

رئیس کل گمرک ایران تاکید کرد: در صورت کاهش پیچیدگی، زمینه تسهیل تجارت کشور فراهم می شود و این موضوع به نفع کشور خواهد بود.

 

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۹۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از پنج میلیارد دلار مبادلات تجاری درمرز رسمی پرویزخان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، رضا قربانی گفت: مبادلات تجاری مرز رسمی پرویزخان شامل صادرات، واردات، ترانزیت مبدا، ترانزیت مقصد و دیگر رویه‌های گمرکی است و این حجم از مبادلات نشان دهنده اهمیت این گمرک مهم و راهبردی و نقش آن در رونق اقتصادی کشور است.
وی اظهار کرد: پارسال در مجموع در حوزه صادرات، یک میلیارد و ۲۳۴ هزار دلار انواع کالا به وزن ۲ میلیون و ۷۸۹ هزار تن از گمرک پرویزخان به عراق صادر شد که در هم سنجی با سال قبل از آن از نظر ارزشی ۲۷ درصد و از نظر دلاری رشد ۱۱ درصدی دارد.
مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: این شاهراه اقتصادی و مرز مهم، سهم ۳۶ درصدی صادرات استان کرمانشاه را به خود اختصاص داده است ضمن اینکه در حوزه ترانزیت شاهد رشد ۳۱۶ درصدی ارزش دلاری و ۳۴۶ درصدی وزنی از این گمرک هستیم.
قربانی ادامه داد: ارزش دلاری ترانزیت مبدا در گمرک رسمی پرویزخان یک میلیارد و ۶۹۰ هزار دلار به وزن چهار میلیون تن عنوان کرد و ادامه داد: مازوت، نفتا، روغن صنعتی، بیتومین مهمترین کالا‌های ترانزیتی این مرز هستند و ترانزیت این مرز به بنادر جنوبی کشور و از آنجا به کشور‌های امارت و هند انجام می‌شوند.
وی گفت: بنا بر اعلام رییس کل گمرک ایران پرویزخان مرز نوظهور ترانزیت در کشور است و حجم مبادلات تجاری گویای این واقعیت است.
روزانه بیش از یک هزار تانکر سوخت رسان خالی و پُر از مرز پرویزخان از کشور خارج و یا وارد کشورمان می‌شوند ضمن اینکه صادرات روزانه این مرز به اقلیم کردستان عراق به طور میانگین بیش از ۴۵۰ کامیون انواع کالا است .
عمده کالا‌های صادر شده از این مرز رسمی شامل میوه و تره بار، لبنیات، کیک و کلوچه، مصنوعات فلزی، مصنوعات پلاستیکی، سنگ، کاشی و مصالح ساختمانی است.

دیگر خبرها

  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • توقیف بیش از ۲۲ تن کود شیمیایی ساخت اسرائیل
  • محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات
  • توقیف بیش از ۲۲ تن کود شیمیایی ساخت رژیم جعلی صهیونیستی
  • هدف گذاری برای تجارت ۱۰میلیارد دلاری ایران و پاکستان
  • ۱۹۰هزارتن کالا از گمرک ریلی رازی به خارج از کشور ترانزیت شد
  • افزایش ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی در مرز ایران وترکیه 
  • بیش از پنج میلیارد دلار مبادلات تجاری درمرز رسمی پرویزخان