Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-19@06:48:52 GMT

بازگشت 8 میلیارد یورو ارز صادراتی به نیما

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۲۹۶۱۵

پول‌نیوز - صادرکنندگان در حدود ۶ ماه گذشته در مجموع بیش از هشت میلیارد یورو ارز در سامانه نظام یکپارچه ارزی (نیما) فروخته اند که ۶ میلیارد و ۹۹۵ میلیون یورو از این رقم صرف واردات کالاها و خدمات مورد نیاز کشور شده است.

سامانه نیما از 16 مرداد امسال و پس از تعدیل سیاست های ارزی دولت به عنوان مرجع تعیین نرخ خرید و فروش حواله های ارزی تعیین شد و صادرکنندگان و واردکنندگان باید معاملات ارزی خود را در بستر این سامانه به ثبت برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



براساس آمار این سامانه، مجموع معاملات فروش ارز صادراتی در بازه زمانی 16 مرداد تا 21 بهمن ماه جاری به هشت میلیارد و چهار میلیون یورو رسیده است و در مقابل 6 میلیارد و 995 میلیون یورو مجموع معاملات خرید ارزی بابت واردات بوده است.

امروز(سه شنبه) در بازار ارز، صرافی های مجاز هر اسکناس یورو را 13 هزار و 900 تومان و هر اسکناس دلار آمریکا را 11 هزار و 900 تومان به خریداران عرضه کردند.

براساس آخرین نرخ های اعلامی، میانگین هر یورو در سامانه سنا در 21 بهمن ماه برابر 13 هزار و 805 تومان و هر دلار آمریکا 11 هزار و 858 تومان بوده و در سامانه نیما حواله هر یورو 9326 تومان به فروش رفته است.

نرخ ها در سامانه سنا بیانگر معاملات انجام شده توسط بانک ها و صرافی‌های مجاز کل کشور است و در سامانه نیما حواله های ارزی مبادله می شود.

روز گذشته «عبدالناصر همتی» رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر تقویت ارزش پول ملی در یادداشتی نوشت: نرخ فعلی دلار به هیچ وجه قیمت ذاتی آن نیست و برای تعدیل آن برنامه داریم.

به گفته وی، «برای بانک مرکزی درکنار تقویت ارزش پول ملی، ثبات در بازار و ممانعت از نوسان نیز مهم است، ولی این بدان مفهوم نیست که از کاهش نرخ ممانعت کرده یا در پی افزایش آن باشیم.»

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: یورو ارز صادراتی نیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۹۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربودن مرد جوان برای ۵۰ میلیارد تومان تتر در غرب تهران

مرد جوانی که برای ۵۰ میلیارد تومان تتر از سوی ۳ نفر هدف آدم‌ربایی قرار گرفت با اقدامات ماموران پلیس تهران ، آزاد شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، چندی قبل زن جوانی هراسان به کلانتری 119 مهرآباد رفت و هنگامی که مقابل افسرنگهبان قرار گرفت، گفت: سه روز قبل از شهر خود به تهران آمدیم؛ همسرم که نیما نام دارد برای دیدار برادرش از خانه خارج شد اما دیگر بازنگشت و تلفن‌ همراهش خاموش شد. ساعتی پیش شماره ناشناسی به موبایلم زنگ زد و مدعی شد که همسرم را ربوده و با تهدید به قتل او برای آزادی‌اش رمز ارز تتر به ارزش 50 میلیارد تومان درخواست کرد.

پس از ثبت شکایت و تشکیل پرونده با دستور بازپرس جنایی، تیمی از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی وارد عمل شدند و با اقدامات اطلاعاتی پی بردند که نیما قبل از اینکه به دیدار برادرش برود به‌خاطر اقدامات پزشکی به سمت بیمارستان رسول اکرم(ص) رفته بوده که در آنجا تلفن همراهش خاموش شده است.

تیم جنایی در گام بعدی راهی محل موردنظر شدند و با بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف بیمارستان متوجه شدند که 3 مرد جوان با یک خودروی پژو 405 ناگهان جلوی پای نیما توقف کرده و با ایجاد ضرب و شتم اقدام به آدم‌ربایی کرده است که در ادامه هویت یکی از متهمان شناسایی شد.

دستگیری 2 قاتل اجاره‌ای به‌جرم قتل زن جوان در روز ولنتاینتحقیقات تکمیلی حکایت از آن داشت، نیما با آدم‌ربایان اختلافات گسترده مالی داشته و آنها یک دوست مشترک دارند که از درگیری آنها خبر دارد از سوی دیگه اقدامات فنی مشخص کرد خودروی پژو 405 در محور خاش به زاهدان تردد کرده  است.

کارآگاهان در این شاخه از تحقیقات به سراغ دوست مشترک نیما و آدم‌ربایان رفتند؛ او به تیم تحقیق گفت: نیما قرار بود که برای بر طرف کردن حل مشکلات مالی که با آدم‌ربایان داشت 5 میلیارد تومان تتر به حساب آنها واریز کند اما این کار را نکرد و زمانی که آن 3 مرد جوان از دریافت پول نا امید شدند اقدام به آدم‌ربایی کردند.

در جریان تحقیقات جنایی هنگامی که متهمان متوجه شدند پلیس در یک قدمی بازداشت آنها است گروگان را بدون دریافت پول آزاد کردند و هرکدام به سمتی متواری شدند که در ادامه نیما در سلامت کامل به با اتوبوس میان شهری به تهران آمد.

به گزارش تسنیم، پس از آزاد شدن گروگان تحقیقات تیم پلیس جنایی تهران بزرگ برای دستگیری 3 مرد آدم‌ربا همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طولانی شدن اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک/ بازگشت نسخه‌های کاغذی به داروخانه‌ها
  • بازگشت نسخه کاغذی به پیشخوان داروخانه‌ها
  • ربودن مرد جوان برای ۵۰ میلیارد تومان تتر
  • بازگشت نسخ کاغذی به بیمه سلامت با اختلال در سامانه نسخه الکترونیک
  • لئون گورتسکا و سرژ گنابری اولین قربانیان بازگشت یولیان ناگلزمان به بایرن مونیخ
  • نرخ جدید ارزها در مرکز مبادله ایران
  • مرد جوان برای ۵۰ میلیارد تومان تتر در غرب تهران ربوده شد
  • ربودن مرد جوان برای ۵۰ میلیارد تومان تتر در غرب تهران
  • بازگشت سکه روی دور تند؟؛ رقابت تنگاتنگ طلا با خاورمیانه
  • فرمول تعیین نرخ ارز مشخص شد/ توصیه فوری بانک مرکزی به خریداران طلا و ارز