Web Analytics Made Easy - Statcounter

تمامی کشتی‌های دنیا از سال ۲۰۲۰ مکلف هستند از سوخت کم سولفور استفاده کنند و این مساله جهت تامین نیاز ۱.۴ میلیون تنی کشتی‌های ایرانی به وزارت نفت اعلام شده است و این وزارتخانه باید نیاز مربوطه را تا زمان تعیین شده فراهم نماید. علاوه بر این در مورد سوخت یارانه‌ای ناوگان تجاری سنتی پیشنهادی به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ارائه شده تا میزان مسیر تردد شناورها در مسیرهای داخلی جهت تخصیص سوخت یارانه‌ای از ۷۰ به ۹۰ درصد افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هادی حق‌شناس – معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به وضعیت موضوع الزام شناورها به استفاده از سوخت سنگین با سولفور نیم درصد از سال ۲۰۲۰ میلادی و نیز پیشنهاد افزایش میزان سوخت یارانه‌ای از ۷۰ به ۹۰ درصد به مسیر داخلی شناورها، اظهار کرد: چند سالی است که سازمان جهانی دریانوردی به دنبال آن است که سولفور سوخت سنگین که در حال حاضر ۳.۵ درصد است، کاهش یابد و به نیم درصد برسد.

وی ادامه داد: این موضوع برای کاهش آلودگی ایجاد شده توسط ناوگان دریایی جهان است و بر اساس تصمیم اتخاذ شده تمامی کشتی‌های دنیا از سال ۲۰۲۰ مکلف هستند که از سوخت سنگین با سولفور نیم درصد استفاده کند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به این‌که بخشی از پالایشگاه‌های اروپایی امروزه توانایی تولید این سوخت را دارند، خاطر نشان کرد: طی دو سال گذشته از وزارت نفت درخواست کردیم که حداقل نیاز کشتی‌های ایرانی که شامل شناورهای اقیانوس‌پیماست و شامل ۲۰۰ فروند می‌شود و به میزان ۱.۳ تا ۱.۴ میلیون تن است، تامین شود.

حق‌شناس ادامه داد: دو راهکار در این زمینه وجود دارد. ابتدا این‌که کشتی‌ها دستگاه‌هایی به عنوان اسکرابر نصب کنند که می‌تواند سوخت‌ها را تبدیل به سوخت کم سولفور نماید و راهکار دوم نیز این است که به جای نفت کوره از نفت و گاز استفاده کنند که خوشبختانه وزارت نفت توانایی تولید سوخت نفت و گاز کم سولفور را دارد.

وی ه پیشنهاد افزایش میزان سوخت یارانه‌ای برای شناورها در مسیرهای داخلی اشاره و اعلام کرد: در رابطه با قیمت‌ها پیشنهادی ارائه نشده است و خواستار افزایش میزان مسیر داخلی شناورها جهت اختصاص سوخت یارانه‌ای از ۷۰ به ۹۰ درصد هستیم و تعیین تکلیف این مساله برعهده ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۹۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت میلیاردی سرما به کشاورزان استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، امیر لاهوتیان افزود: این سرمازدگی موجب شد یک هزار و ۳۹۴ هکتار از سطح باغ‌های استان دچار خسارت شوند.

او تأکید کرد: یک هزار و ۵۰۰ تن عملکرد محصولات باغی استان ناشی از خسارت سرمازدگی کاهش یافته است.

لاهوتیان با بیان اینکه ملایر با سطح ۷۶۵ هکتار بیشترین میزان خسارت و شهرستان فامنین با سطح ۶۸ هکتار کمترین میزان خسارت در استان را داشتند، تصریح کرد: هفت شهرستان استان دچار خسارت سرمازدگی شدند.

او گفت: این سرمازدگی به محصولات باغی شامل ۲۵۲ هکتار در همدان، ۱۳۰ هکتار در تویسرکان، ۱۵۴ هکتار در کبودرآهنگ، ۱۳۵ هکتار در رزن و ۱۴۲ هکتار در درگزین است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه امسال ۳۰۰ میلیمتر بارندگی در استان ثبت شده است، افزود: این میزان بارندگی هشت درصد نسبت به سال گذشته و حدود ۴۰ درصد نسبت به میانگین بلندمدت افزایش دارد.

لاهوتیان با اشاره به اینکه همدان جزو معدود استان‌های کشور است که از لحاظ بارندگی از وضعیت قرمز به وضعیت سبز تبدیل شده است، تصریح کرد: با تداوم بارندگی‌ها وضعیت سبز محصولات در اراضی استان مطلوب ارزیابی می‌شود.

دیگر خبرها

  • میزان سفرهای حمل ونقل عمومی درون شهری زیر ۵۰ درصد است
  • میزان سفر‌های حمل ونقل عمومی درون شهری ۵۰ درصد است
  • کاهش میانگین تورم سالانه به کمتر از ۴۰ درصد/ نرخ تورم برای دهک بدون یارانه نقدی چند درصد است؟
  • سوخت تخصیصی بخش کشاورزی جهرم رصد می‌شود
  • ۷۰ درصد از مردم از کارت شخصی سوخت استفاده می‌کنند
  • پرهیز شناورها از تردددر تنگه هرمز/احتمال سیلاب در مسیل‌ها از فردا
  • پرهیز تردد شناورها در تنگه هرمز/احتمال سیلاب در مسیل‌ها از فردا
  • صرفه‌جویی ۱۵۲ میلیون دلاری در پرداخت یارانه سوخت با اسقاط خودروهای فرسوده در سال ۱۴۰۲
  • گام بلند صنعت حمل و نقل در کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن
  • خسارت میلیاردی سرما به کشاورزان استان همدان