Web Analytics Made Easy - Statcounter

فضای مجازی اگرچه این روز‌ها به یکی از بحران‌های اصلی خانواده‌ها به ویژه نسل جوان بدل شده، اما گاه بستر ساز اتفاقات خوب می‌شود و به قول معروف عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد!

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، همه چیز از یک پست اینستاگرامی شروع شد. یکی از روحانیون گیلانی اقدام به انتشار فیلمی کرد از خانه یک پیرزن ساکن در خشکبیجار.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
پیرزنی که به تازگی همسر خود را از دست داده است. جوان ۱۹ ساله اش نیز چندی پیش بر اثر تصادف از دنیا رفته و فرزند دیگرش در زندان به سر می‌برد.
پیرزن مبتلا به بیماری دیابت است. مصیبت‌هایی که بر سرش آمده او را دچار اختلالات روانی ساخته و در منزلی زندگی می‌کند که از حداقل امکانات نیز بی بهره است.
اسماعیل پور موسی، روحانی که اقدام به انتشار کلیپی از فقر این پیرزن در فضای مجازی کرد در ذیل پست خود چنین می‌نگارد:
" بوی تعفن فقر فضای جامعه را گرفته و همچنان مسئولین در خوابند.
آنانی که خود را ایرانی می‌نامند فکر نکنم غیرتشان اجازه بدهد هموطن فقیر و بی کس و بدبختشان چنین زندگی کند.
زنی فقیر و بیمار وتن‌ها که شوهرش فوت کرده و دو پسر دارد که یکی پارسال در یک تصادف فوت کرد وضارب فرار کرد و پسر دیگرش در زندان است.
این مادر تنها و مسن هیچ چیز ندارد و فقط با چراغ نفتی که نفتش را به سختی فراهم می‌کند در این شدت سرمای زمستان روزگار را با بدبختی سپری می‌کند.
گازخانگی ندارد وآب شهر ندارد و یک شاخه برق را همسایه به او داده خانه اش داغان است. نه یخچال نه تلویزیون و نه اجاق گاز نه آشپزخانه. آب چاه هم بو می‌دهد و قابل خوردن نیست. یخچالش هم خراب است.
دستشویی و حمامش هم در بیرون خانه است.
خود مادر مریضی اعصاب دارد و دیابتی است که انسولین مصرف می‌کند وبیماری دیگر که درمان ندارد.
شب‌ها در این خانه با کهولت سنی که دارد هیچ کس نیست! فقط یک سگ نگهبان دارد و در بین مزرعه زندگی می‌کند.
مردمان روستا غیرتشان را خورده اند وکسی به او کمک نمی‌کند.
ما که نمرده ایم یک یا حسین بگوییم وقضیه را حل کنیم.
کار‌هایی که باید انجام بدهیم:
۱_ گاز خانگی را وصل کنیم
۲_آب شهری را وصل کنیم
۳_دستشویی و حمام برایش درست کنیم
۴_یخچال وتلویزیون و وسائل گرمایشی وخوراکی برایش فراهم کنیم
۵_سقف خانه خراب است باید درست شود
عزیزان من برای این مادر گدایی می‌کنم و افتخار می‌کنم تا بتوانم دل ویران این مادر را آباد کنم.
کمک کنید وخواهشا این پست را نشر بدهید تا هر کس از پولدار‌های با معرفت توانست دست ما را را برای خدمت بگیرد.
بدانید اگر بتوانید به این زن فقیر کمک کنید بهشت را خریده اید. "



              این کلیپ بیش از ۷ هزار بازدید در فضای مجازی را به خود اختصاص می‌دهد و به طور اتفاقی یکی از بازدید کنندگان آن بنیانگذار و رییس هیات مدیره بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان است. دکتر شهرام فرجی به این روحانی قول می‌دهد که مدیران شعبه گیلان این بنیاد را در اولین فرصت به محل زندگی پیرزن نیازمند اعزام کند و تمامی هزینه مرمت خانه و هزینه‌های جانبی را تامین کند.
       
سرپرست شعبه گیلان به همراه جمعی از مدیران خود با تهیه سبد کالای دوماه یک خانوار به ارزش تقریبی ۷.۰۰۰.۰۰۰ ریال و تهیه دارو‌های دیابت برای یک ماه، فردای روز انتشار کلیپ به منزل پیرزن سرکشی می‌کنند و عملیات مرمت و بازسازی منزل به سرعت آغاز می‌شود. اکنون پس از گذشت سه هفته از انتشار آن فیلم، بیش از نیمی از مشکلات خانه مرتفع شده و کارگران همچنان در حال کارند!

سیدمرتضی طوسی سرپرست شعبه گیلان بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان در این باره می‌گوید: پس از دستور دکتر فرجی، بازسازی منزل پیرزن خشکبیجاری را در اولویت قرار دادیم و علی رغم اینکه روز‌های پایانی سال را سپری می‌کنیم و غالبا در پایان سال درگیر سبد کالای عیدانه مهرجویان خود هستیم، اما با تمام قوا وارد عمل شدیم تا هرچه سریعتر عملیات مرمت را به پایان برسانیم.      

وی با بیان اینکه لوله کشی گاز خانه انجام شده و کنتور گاز نیز خریداری و تعبیه شده است افزود: لوله کشی آب خانه و سیستم آبرسانی آن با مشکلات عدیده‌ای روبرو بود که با یاری خدا و تلاش همکاران هم اکنون مرتفع شده است.
طوسی اضافه کرد: ساخت سرویس بهداشتی و حمام، تعبیه درب و پنجره، تعمیر سقف، دیوار کشی منزل، تهیه لوازم گرمایشی از قبیل: بخاری و آبگرمکن، تهیه اجاق گاز، بازسازی سیستم برق رسانی و ترمیم سیم کشی از اقداماتی است که تا کنون برای پیرزن خشکبیجاری از سوی بنیاد انجام پذیرفته است.
سرپرست شعبه گیلان بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان با تاکید براینکه کلیه اقلامی که برای بازسازی باید خریداری می‌شد، تا کنون تهیه گردیده است، گفت: تعمیر سقف، انجام سیم کشی و ساخت سرویس‌های بهداشتی قدری زمان بر است که هم اکنون دوستان ما در حال تکمیل پروژه هستند.

وی با بیان اینکه خداوند به هرکه بخواهد بی واسطه می‌بخشد اظهار داشت: ماجرای ارتباط دکتر فرجی با حاج آقا پورموسی و حضور دست‌های مهربان در این ماجرا، یک اتفاق خوب است که ثابت می‌کند خدا حواسش به تک تک بندگانش هست و اگرچه این جمله کلیشه‌ای است، اما واقعیت این است که ما فقط یک وسیله ایم و بیش از اینکه به دیگران کمک کنیم، بیشترین کمک را به نفس خود کرده ایم و در جریان چنین رویداد‌هایی روح خود را صیقل می‌دهیم.
طوسی در معرفی اجمالی از بنیاد گفت: این بنیاد از سال ۱۳۸۶ توسط دکتر شهرام فرجی شروع به کار کرد و در ۱۷ استان کشور دارای شعبه است.
طوسی افزود: شعبه گیلان از دوم تیرماه سال جاری شروع به کار کرده است و حمایت از زنان سرپرست خانوار، کودکان بی سرپرست، بد سرپرست و مبتلایان به بیماری نادر ایکتیوز در سراسر کشور را عهده دار است.
گفتنی است بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان برند برتر نیکوکاری در سال ۱۳۹۶ معرفی شده است.      

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کمک به مردم پست اینستاگرامی همدلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۲۹۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استوری مشترک بازیکنان تیم ملی فوتسال؛ تا پای جان برای ایران!

یک صدا، یک هدف؛ اتحاد ملی پوشان فوتسال برای قهرمانی آسیا!

بازیکنان تیم ملی فوتسال ایران با انتشار استوری مشترکی در فضای مجازی، عزم و اراده خود را برای فتح جام ملت‌های آسیا به نمایش گذاشتند.

در این استوری، تصویری از پوستر تیم ملی با شعار "تا پای جان برای ایران" به اشتراک گذاشته شده است که اتحاد و همدلی ملی‌پوشان را در راه رسیدن به این هدف نشان می‌دهد.

جام ملت‌های آسیا از 23 اردیبهشت ماه سال جاری در تایلند آغاز می‌شود و تیم ملی ایران در گروه B این مسابقات با تیم‌های ژاپن، عربستان سعودی و ترکمنستان رقابت خواهد کرد.

شاگردان وحید شمسایی با سابقه قهرمانی در سال‌های 2016 و 2018، از مدعیان اصلی این دوره از مسابقات به شمار می‌روند و امیدوارند با تکیه بر اتحاد و همدلی خود، برای سومین بار جام قهرمانی را به خانه برگردانند.

استوری مشترک بازیکنان تیم ملی فوتسال

 

از دست ندهید ????????????????????????

جشن قهرمانی بایرلورکوزن در بوندسلیگا هواداران آرسنال از قهرمانی ناامید شدند اینتر مساوی کرد، رکورد تاریخی امتیازات لیگ‌های اروپایی دست‌نخورده ماند حضور فردوسی‌پور در مراسم ختم همسر مالک تراکتور

دیگر خبرها

  • استوری مشترک بازیکنان تیم ملی فوتسال؛ تا پای جان برای ایران!
  • خانه دار شدن مددجویان در خراسان شمالی
  • افتتاح مدرسه ۶ کلاسه دستان مهربان روستای ماندیرو منطقه پلان
  • تحویل خانه‌های مددجویی در چهارمحال و بختیاری همزمان با سراسر کشور
  • ادامه گام‌های محکم و مهربان موسسه محکم در ایلام
  • اتحاد و همدلی امت اسلامی در مقابل رژیم منحوس صهیونیستی یک اصل است
  • جشن پایان خانه‌های خشتی و غیرمقاوم در استان بوشهر برگزار می‌شود
  • ۲۵۶ داوطلب نهایی طرح نهضت ملی مسکن در چادگان
  • تماشای زیبایی‌های اقوام در «نون‌خ»
  • اتفاق عجیب در اراک؛ کاروان استقلال با پرواز به تهران برگشت، سرپرست تیم با ماشین!