Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا فروغ عباسی یکی از دخترانی است که تیم ملی اسکی کشورمان را در این رقابتها همراهی می‌کند، بانویی که تاکنون دوبار المپیک زمستانی را تجربه کرده و مدالهای مختلفی را در این رشته کسب کرده است.

فروغ عباسی در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به آغاز فعالیت خود در این رشته گفت: اولین بار در رشته سنگ‌نوردی و بعد از آن در دوچرخه کوهستان و کورسی به اردوی تیم ملی دعوت شدم، در سال 2011 وقتی از کاپ آسیایی دوچرخه‌سواری کورسی برگشتم همزمان به اردوی تیم ملی اسکی هم دعوت شدم که چون اردوها یکی بود در نهایت اسکی را انتخاب کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آغاز ورزش اسکی از دوران کودکی گفت: پدر من مربی اسکی بودند و سالی سه الی چهار بار اسکی می‌رفتیم، در برخی مسابقات هم به عنوان نماینده استان فارس شرکت کرده و مدال هم کسب کرده بودم که همین باعث شد من را به عنوان استعدادهای استانها به اردوی تیم ملی دعوت کنند.

وی با بیان اینکه بعد از المپیک اول قصد خداحافظی از اسکی را داشتم، گفت: بعد از المپیک به این دلیل که سطح بازیام بالاتر رفته بود نظرم عوض شد و تصمیم گرفتم بمانم و برای حضور در المپیک دوم بجنگم.

 

عباسی در خصوص حمل مشعل المپیک زمستانی هم گفت: به صورت کاملا اتفاقی اسم من برای همراهی سان‌سیف به منظور حمل مشعل المپیک درآمد که اتفاق بسیار دلنشینی بود و فکر می‌کردم اگر حتی به المپیک هم نرسم این فضا را تجربه کرده‌ام و با آرامش بیشتری برای انتخابی المپیک مسابقه می‌دادم که در مسابقات انتخابی هم اول شدم.

وی با اشاره به اینکه امسال با داشتن اسپانسر در مسابقات شرکت می‌کند، گفت: امسال شرایط از نظر مالی برای ما بسیار سخت شده است، سال گذشته خانواده‌هامان هر طور که بود تجهیزات‌مان را تهیه می‌کردند و می توانستیم مثلا برای تمرین به اتریش برویم که حدود 40 میلیون تومان هزینه‌بردار بود یا 4 عدد چوب اسکی حدود 20 میلیون تومان برای ما هزینه در برداشت.

وی افزود: در حال حاضر قیمت همه تجهیزات 5 برابر شده و الان هر کدام از چوب اسکی هایمان 20 میلیون شده است، خود من اگر امسال اسپانسر نداشتم مطمئنا ادامه راه بسیار مشکل می‌شد. همانگونه که الان شرایط برای بچه ها بسیار مشکل‌ساز شده و اگر همینگونه ادامه پیدا کند فکر می‌کنم کم کم اسکی تعطیل شود. فقط حمایت فدراسیون است که می تواند اسکی را سر پا نگاه دارد، الان تقریبا هیچ یک از ما توانایی خرید اسکی را نداریم.

وی با اشاره به روند رو به رشد بانوان در این ورزش اظهار داشت: در حال حاضر مدال‌هامان با آقایان برابر و حتی بیشتر شده است، خودم فکر نمی‌کردم اینقد رقبای قوی داشته باشم و وقتی رقبای ما قوی‌تر باشند صد در صد سطح اسکی بانوان هم بالاتر می‌رود و پیشرفت می‌کند. خود من در المپیک اول که شرکت کردم 24 ثانیه با نفر اول جهان فاصله داشتم که این فاصله در المپیک دوم به 11 ثانیه رسید که فاصله آقایان هم با نفر اول جهان در همین حدود است.  

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اسکی بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۰۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب‌های آرام قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک| صعود شفیعیان به فینال ۵۰۰ متر کایاک بانوان

الناز شفیعیان به فینال رقابت‌های کایاک تک نفره ۵۰۰ متر بانوان مسابقات آب‌های آرام قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک راه یافت.

 به گزارش گروه ورزشی خبرگزرای دانشجو، در ادامه مسابقات آب‌های آرام قهرمانی آسیا و انتخابی قاره‌ای المپیک که در توکیو ژاپن در حال برگزاری است الناز شفیعیان به فینال رقابت‌های کایاک تک نفره ۵۰۰ متر بانوان راه یافت.

شفیعیان در مرحله نیمه نهایی کایاک تک‌نفره ۵۰۰ متر بانوان با حریفانی از تایلند، چین تایپه، هنگ‌کنگ و اندونزی رقابت کرد و با زمان ۲:۱۳.۲۵۹ دقیقه به عنوان قایق اول از خط عبور کرد و به فینال مسابقات راه یافت. در این رقابت نمایندگان تایلند و اندونزی به ترتیب دوم و سوم شدند.

فینال این ماده فردا صبح برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • طلایی آسیا رقیب جدی برای قهرمان المپیک/ اسماعیلی: مسابقات آسیایی سطح بالایی داشت
  • آب‌های آرام قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک| صعود شفیعیان به فینال ۵۰۰ متر کایاک بانوان
  • تعطیلی پنجشنبه نوعی تحریم داخلی است
  • مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک| صعود آقامیرزایی به فینال کایاک ۲۰۰ متر مردان
  • آغاز رقابت دسته آزاد اسکیت سرعت از فردا
  • آغاز رقابت دستجات آزاد اسکیت سرعت از فردا
  • همدان، میزبان مسابقات وزنه برداری دختران کشور
  • آغاز مسابقات گروه‌های آزاد اسکیت سرعت دختران و پسران
  • فدراسیون کاراته سال پرترافیکی دارد؛ از مسابقات آسیایی تا رقابت‌های قهرمانی جهان
  • فدراسیون کاراته سال بسیار پرترافیکی دارد؛ از مسابقات آسیایی تا رقابت‌های قهرمانی جهان