Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@17:28:14 GMT

یک مسوول: نگرانی برای آب شرب نداریم

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۳۱۴۶۳

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان از کاهش خروجی سد زاینده رود در نخستین ساعت بامداد ۲۸ بهمن ماه خبر داد و گفت: نگرانی ما برای تأمین آب شرب بسیار کم است و با توجه به بارش‌های موجود امیدواریم تمام ذی‌نفعان از جمله کشاورزان و همچنین ساکنان اصفهان بزرگ از زاینده‌رود بهره‌مند شوند. آفتاب‌‌نیوز : حسن ساسانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص آخرین شرایط سد زاینده‌رود، اظهار کرد: مطابق برنامه قبلی قرار است بامداد ۲۸ بهمن ماه خروجی آب از سد زاینده‌رود کاهش یابد و نوبت اول آبیاری کشت پاییزه به اتمام خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه امروز ذخیره سد زاینده‌رود ۱۴۸ میلیون مترمکعب است، افزود: در حال حاضر ورودی آب به سد زاینده‌رود ۳۰ مترمکعب و خروجی آن ۸۰ مترمکعب بر ثانیه است که بعد از بسته شدن سد، خروجی آب از سد برای تأمین شرب اصفهان و یزد به حدود ۱۵ مترمکعب برثانیه خواهد رسید.
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان همچنین اضافه کرد: میزان بارش‌ها از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۱۱۵۵ میلی‌متر است، درحالی‌که مدت مشابه سال گذشته میزان بارش‌ها ۱۹۵ میلی‌متر و متوسط بارش در درازمدت ۸۰۰ میلی‌متر بود.
وی با تأکید بر اینکه وزارت نیرو با پیش‌بینی وضعیت بارش‌ها و با در نظر گرفتن سهم شرب در تابستان اقدام به تحویل آب برای کشت پاییزه کشاورزان شرق اصفهان کرد، گفت: با توجه به پشتوانه بارش‌ها در حال حاضر مشکلی برای تأمین آب شرب اصفهان در بهار و تابستان سال ۹۸ نخواهیم داشت.
ساسانی در خصوص زمان تحویل آب برای نوبت دوم آبیاری کشت کشاورزان شرق و غرب اصفهان، اظهار کرد: تحویل آب بستگی به میزان بارش‌ها دارد، البته با توجه به میزان بارش‌ها در سال آبی جاری به‌احتمال بسیار قوی با در نظر گرفتن خطوط قرمز شرب اصفهان نسبت به توزیع آب برای کشاورزان تصمیم‌گیری خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه برای ادامه زمستان و همچنین فروردین و اردیبهشت سال ۹۸ بارش‌های خوبی پیش‌بینی شده است، افزود: بنابراین نگرانی ما برای تأمین آب شرب بسیار کم است و با توجه به بارش‌های موجود امیدواریم تمام ذی‌نفعان از جمله کشاورزان و همچنین ساکنان اصفهان بزرگ از زاینده‌رود بهره‌مند شوند و مشکلی از لحاظ تأمین آب شرب نداشته باشیم.
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: پیش بینی می‌شود تحویل نوبت دوم آب زاینده‌رود برای کشاورزان شرق و غرب استان از نیمه دوم فروردین سال ۹۸ باشد.
ایسنا 

منبع: آفتاب

کلیدواژه: زاینده رود کمبود اب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۱۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی حریم رودخانه زاینده رود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ فرماندار شهرستان سامان گفت: در این طرح جمعی از دوستداران طبیعت، ورزشکاران رفتینگ، جوانان عضو هلال احمر و کارکنان محیط زیست با همکاری کارکنان شبکه بداشت و درمان شهرستان سامان مشارکت داشتند.
رحیمی افزود: شرکت کنندگان اقدام به پاکسازی و جمع آوری زباله‌های رودخانه زاینده رود و حریم آن کردند.

دیگر خبرها

  • خروش رودخانه چشمه لنگان فریدونشهر
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • رونمایی نخستین حلقه مستند روایی معجزه مادری در بوشهر
  • خبرنگاران با چشم خود اثرات فرونشست بر آثار تاریخی اصفهان را دیدند/ ترک سه انگشتی در دیوار مسجد علیقلی آقا/ آثار تاریخی اصفهان فرو می ریزد؟ (فیلم)
  • سهم اصفهان از حقابه زاینده‌رود؛ تقریباً صفر/ بارگذاری بیش از اندازه آب در سد زاینده‌رود مشکل‌ساز می‌شود
  • رنجش اهالی شهرک زاینده رود اصفهان از جاری شدن فاضلاب در سطح معابر + فیلم
  • شادی کشاورزان مازندرانی از بارش رحمت الهی
  • پاکسازی حریم رودخانه زاینده رود
  • حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است
  • (تصاویر) مادی‌های زاینده‌رود، میراث چندهزارساله مهندسی آبی