Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-25@00:48:41 GMT

گشت شبانه تعزیرات و دادستانی در میدان آزادی تهران

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۳۱۵۳۷

گشت شبانه تعزیرات و دادستانی در میدان آزادی تهران

رکنا: معاون دادستان تهران و ماموران تعزیرات حکومتی به اتفاق کارشناسان وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی به صورت شبانه نحوه فعالیت اغذیه فروشی‌های سیار میدان آزادی را رصد کردند و در این بازدید علاوه بر معدوم سازی مواد غذایی فاسد، برخورد‌های قضایی نیز صورت گرفت.

به گزارش رکنا، در این بازدید در چندین اغذیه فروشی سیار میدان آزادی موارد غیر بهداشتی زیادی به چشم خورد که هم از ظروف نامناسب استفاده شده بود و هم مواد آماده شده ای همچون دل، جگر، قلوه، سنگدان، جوجه کباب و گوشت چرخ کرده آماده طبخ کباب، خارج از یخچال نگهداری می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این عملیات از خودروها و چرخ دستی هایی که مشغول به فروش این مواد غذایی بودند حجم زیادی از این مواد که در شرایط کاملا غیربهداشتی در کیسه های پلاستیکی نگهداری می شدند، کشف و معدوم شد.

همچنین در جریان این بازدیدها به دل و جگرهای یخ زده ای برخورد شد که از نگاه کارشناسان بهداشت سازمان دامپزشکی کاملا غیر بهداشتی بود و باید به سرعت معدوم می شد، به همین دلیل ماموران برای اینکه مانع از مصرف دوباره این مواد شوند آنها را در سطل آشغال انداخته و روی آن ها مایع سفید‌کننده ریختند.

یکی از کارشناسان بهداشت سازمان دامپزشکی کشور پس از بازدید از مواد نگهداری شده در این خودروها، گفت: تمامی مواد پروتئینی داخل این خودروها که در شرایطی کاملا غیر بهداشتی نگهداری شده، غیر قابل استفاده است.

دکتر قهری با اشاره به اینکه طبخ این مواد غذایی در چنین محل هایی کاملا غیر مجاز است، تاکید کرد: سلامت این مواد پروتئینی از نظر دامپزشکی مورد تائید نیست و در چنین شرایطی این مواد باید معدوم شوند.

وی افزود: همچنین در این بازدید به مواد پروتئینی از جمله دل، جگر، قلوه و سنگدان برخورد کردیم که همگی یخ زده و تغییر رنگ داده بودند و هیچگونه نشان تولید و مصرف نیز نداشتند که در برخی موارد هم بوی تعفن این مواد کاملا به مشام می رسید.

این کارشناس مسائل بهداشتی ادامه داد: متاسفانه در این بازدید در بسیاری از موارد هم از رنگ های مصنوعی در مرغ های فرآوری شده استفاده شده بود که این هم غیر قانونی است.

همچنین یکی از کارشناسان وزارت بهداشت نیز درباره فعالیت این اغذیه فروشی های سیار غیر مجاز گفت: متاسفانه نه تنها افراد مشغول در این اغذیه فروشی ها به هیچ وجه آموزش ندیده اند بلکه هیچ کدام از آنها لباس کار، کلاه و دستکش هم نداشتند.

وی افزود: همچنین در این بازدید مشخص شد که هیچکدام از این افراد که به طور غیرمجاز مشغول به فعالیت در بخش طبخ و فروش مواد غذایی هستند، کارت بهداشت ندارند.

بهروز طالبیان رئیس گشت‌های مشترک سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران نیز در پایان این بازدید با اشاره به اینکه کم کم به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم و مردم بیشتر از این مواد غذایی آماده استفاده می کنند، گفت: قطعا گشت‌های تعزیرات حکومتی کار نظارتی خود را به منظور پیشگیری از وقوع تخلفات احتمالی و رضایت مندی مردم در سطح استان افزایش می‌دهند.

در این گشت شبانه که بیش از دو ساعت به طول انجامید، علاوه بر کارشناسان وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی کشور و رئیس گشت‌های مشترک سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران و کارکنان این سازمان، معاون دادستان تهران، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران، رئیس شعبه 13 ویژه جرائم پزشکی و رئیس ساختمان بهداشت و قاچاق سازمان تعزیرات حکومتی نیز حضور داشتند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

منبع: رکنا

کلیدواژه: آزادی سلامت پزشکی قاچاق آزادی سلامت پزشکی قاچاق تعزیرات تهران آزادی دادستانی شبانه عکس قتل زن زن جوان پسر دختر فیلم جوان پل تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۱۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به جایگاه خود در کدکس کشاورزی باز می گردد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در ادامه پنجاه و چهارمین اجلاس جهانی کدکس افزودنی های مواد غذایی، وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی بخش کشاورزی ایران، خواستار بازگشت جایگاه گذشته ایران در این اجلاس شد.

تشکیلات جهانی کدکس مواد غذایی که با همکاری و مشارکت سازمان خوار و بار کشاورزی یا FAQ و سازمان بهداشت جهانی WHO ایجاد شده، مرجع وضع مقررات و استانداردهای مواد غذایی است و بر همه مراحت تولید تا مصرف مواد غذایی نظارت دارد. از همین رو فعالیت این مجموعه، باعث بالا رفتن کیفیت مواد غذایی در تمامی فرآیندهای تولید و مصرف شده و حفظ منافع و بهداشت مصرف کننده را در پی دارد. بالا بردن سطح روابط تجاری و هماهنگ کردن استانداردها در تمام بخش‌های مواد غذایی، هماهنگ کردن انواع فعالیت‌ها در قسمت‌های دولتی و غیردولتی، تعیین اولویت‌ها و ارائه راهکارهای لازم در رابطه با پیش‌نویس‌های استاندارد با کمک گرفتن از سازمان‌های ذی‌نفع و تسهیل تجارت و تبادل مواد غذایی در بین کشورها، رعایت مسائل ایمنی و جلب اطمینان مصرف کننده و ... از دیگر آثار و فعالیت های این نهاد است.
کدکس افزودنی های خوراکی نیز تحت پوشش تشکیلات فوق الذکر فعالیت می کند.

ابوالفضل رئوفی، مدیرکل دفتر محیط زیست، توسعه پایدار و امور فناوری وزارت جهاد کشاورزی که به عنوان نماینده ایران در اجلاس کدکس افزودنی های مواد غذایی (تحت پوشش کدکس مواد غذایی) در چین حضور یافته است، با اشاره به ریاست ایران طی ۶ سال از 2011 تا 2016 و نایب رئیسی گروه کاری از ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ و ۲۰۲۱ اظهار داشت: با توجه به جایگاه سرزمینی ایران در مباحث تخصصی مربوطه و نقش و حضور فعال ایران در دوران یاد شده، از ریاست جلسه خواستار بازگشت جایگاه و نقش قبلی ایران در این اجلاس جهانی هستیم.

وی که در حاشیه اجلاس کدکس افزودنی های خوراکی با برخی از اعضا و مقامات دیدار و مذاکره کرده بود، افزود: وزیر جهادکشاورزی به عنوان بانی بخش کشاورزی در تشریک مساعی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز سازمان ملی استاندارد ایران بر سلامت‌محور بودن تمام مباحث زنجیره ارزش در راستای اهداف امنیت غذایی تأکید دارد.

در این اجلاس امسال موضوعات مختلفی همچون پیشنهادهای تدوین و تجدیدنظر استانداردهای مشترک سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی و نیز سازمان جهانی بهداشت در مباحث مقررات افزودنی‌های مواد غذایی، پیش‌نویس بازنگری طبقه‌بندی و سیستم شماره‌گذاری بین‌المللی افزودنی‌ها، پیش‌نویس مشخصات هویت و خلوص افزودنی‌ها و سایر موضوعات ارجاع شده از کمیسیون کدکس مواد غذایی و سایر نهادها مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

کمیته فنی کدکس افزودنی‌های مواد غذایی یکی از کمیته‌های بسیار مهم و فعال تحت پوشش کمیسیون بین‌المللی کدکس مواد غذایی است که همه ساله با حضور نمایندگان کشورهای عضو تشکیل جلسه می‌دهد.

پنجاه و چهارمین اجلاسیه کدکس افزودنی‌های مواد غذایی که امسال از ۳ اردیبهشت آغاز شده تا ۷ اردیبهشت ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • ایران به جایگاه خود در کدکس کشاورزی باز می گردد
  • اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • امحاء بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان
  • امحای بیش از چهار تن مواد غذایی تاریخ گذشته در گلپایگان
  • کشف و معدوم سازی بیش از ۴ تن مواد غذایی فاسد در پارس آباد
  • سبد غذایی مناسب ایرانیان تا پایان هفته اعلام می‌شود