Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی گفت: تیم‌های امدادی تا این لحظه به بیش از 264 نفر از افراد گرفتار در سیلاب امدادرسانی کرده و 108 دستگاه خودرو گرفتار نیز در محورهای مواصلاتی استان رهاسازی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید ابوالحسن میرجلیلی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خاورستان، اظهارکرد: پیرو اخطاریه‌ها و هشدارهای مدیریت بحران استانداری و هواشناسی خراسان جنوبی بارندگی‌های مناسبی را در روزهای دوشنبه و سه شنبه در سطح استان داشتیم که همه 11 شهرستان به تناوب از این بارش‌ها بهرمند شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان این‌که اکثر شهرستان‌ها با ایجاد روان‌آب و آبگرفتگی معابر روستایی همراه بودند، افزود: در بعضی از مناطق استان و مناطق کوهپایه‌ای در 36 ساعت گذشته بیش از 80 میلیمتر بارندگی گزارش شد که باعث خوشحالی کشاورزان بعد از 20 سال خشکسالی بود.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به دستور استاندار خراسان جنوبی مبنی بر آماده باش 87 تیم امدادی و عملیاتی به همراه 150 دستگاه خودروی امدادی که برای روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و تا امروز عصر به حال آماده باش کامل در آمده بودند.

 

میرجلیلی تصریح کرد: تیم‌های امدادی تا این لحظه به بیش از 264 نفر از افراد گرفتار در سیلاب امدادرسانی کرده و 108 دستگاه خودرو گرفتار نیز در محورهای مواصلاتی استان رهاسازی شده است.

 

وی افزود: شب گذشته برای ساعاتی کوتاه محورهای اصلی ما بر اساس کاهش دید افقی و بارش برف مسدود شد که محور بیرجند به قائن، بیرجند به اسدیه و محورهای مواصلاتی فردوس که بلافاصله با تلاش و کوشش راهداران و واحدهای پلیس راه استان بازگشایی انجام شد.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی گفت: در بازه زمانی 3 ساعته که راه‌های مواصلاتی مسدود بود تکایا، حسینیه‌ها و مساجد شهرستان‌ها گرم شد و حدود یک هزار و 200 نفر از هموطنان که از خراسان جنوبی عبور می‌کردند، اسکان داده شدند.

 

میرجلیلی تصریح کرد: 6 محور روستایی دچار آب‌شستگی شده بود که با تلاش راهداران مشکل آن‌ها رفع شد.

 

وی افزود:در بازه زمانی اخطاریه‌های مدیریت بحران این اخطاریه‌ها توسط هم‌ استانی‌ها جدی گرفته شود و در حریم و بستر رودخانه‌ها قرار نگیرند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی گفت: متاسفانه بر اساس بی احتیاطی یک راننده، خودش و خانواده‌اش دچار حادثه شدند و جسد یک نفر از آب گرفته شده و 2 نفر نیز مفقود هستند.

 

میرجلیلی خاطرنشان کرد: به رانندگان توصیه می‌شود در حین مسافرت اگر به آبنما یا رودخانه فصلی برخورد کردند حتما خودروی خود را تا فروکش کردن جریان آب متوقف کنند تا خودشان و وسیله نقلیه آنها ایمن بماند و شاهد کاهش چشمگیر خسارات مالی و جانی ناشی از سیلاب در استان باشیم.

 

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۱۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور تخلیه روستای نوده شهرستان زیرکوه صادر شد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، به دلیل سرریز شدن سد خاکی قدیمی این روستا و احتمال شکستگی آن، و با بررسی مدیریت بحران، هلال احمر و دیگر دستگاه ها، دستور تخلیه روستا از سوی مدیریت بحران صادر شد.

۶۰ خانوار ساکن روستای نوده زیرکوه هم اکنون در حال تخلیه و اسکان در شهر آبیز هستند.

مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی: به دلیل ادامه بارش‌ها تا صبح فردا، نیرو‌های امدادی و خدمات رسان در بیشتر نقاط استان به ویژه زیرکوه، خوسف، نهبندان و طبس آماده باش کامل هستند.

دیگر خبرها

  • ۴ شهرستان خراسان جنوبی، گرفتار سیلاب
  • امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۴ شهرستان گرفتار در سیلاب
  • دستور تخلیه روستای نوده شهرستان زیرکوه صادر شد
  • راه‌های روستایی متاثر از سیلاب مازندران باز شد
  • امدادرسانی هلال احمر خراسان جنوبی در ۴ شهرستان گرفتار در سیلاب
  • امدادرسانی هلال احمر خراسان جنوبی در 4 شهرستان گرفتار در سیلاب
  • بارش شدید تگرگ در شیراز /آمادگی تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان
  • آخرین وضعیت شهرستان‌های اصفهان پس از بارش‌های رگباری شب گذشته
  • امداد رسانی هلال احمر اصفهان به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب
  • تداوم بارش‌ها در اصفهان تا چهارشنبه / سیلاب در نطنز و آب‌گرفتگی در بعضی محورهای استان