Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@12:13:05 GMT

ویژگی‌های مؤمن از منظر روایات و سخن بزرگان

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۳۱۶۲۴

ویژگی‌های مؤمن از منظر روایات و سخن بزرگان

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ برنامه «سیاه و سپید» رادیو معارف در روز ۲۵ بهمن‌ماه با توجه به کتاب ارزشمند «خصال» و در ادامه مباحث پیشین خود به تبیین صفات مؤمنان می‌پردازد.
این برنامه که به شرح حدیث هفتم از باب سوم این کتاب اختصاص دارد با کارشناسی حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین مهدی غلامعلی اهمیت داشتن صفت ارزشمند صبر را به‌عنوان یکی از ویژگی‌های مؤمن با توجه به آیات و روایات بازگو خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برنامه «سیاه و سپید» به همت گروه معارف،‌ قرآن و اهل بیت(ع)، به تهیه‌کنندگی و سردبیری سیده‌منیره موسوی، روزهای پنجشنبه، ساعت ۱۸:۲۰ از رادیو معارف پخش می‌شود.
فاطمه بغدادی
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: رادیو معارف صبر ویژگی های مؤمن ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۱۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش: ۸ نکته برای دوام بیشتر باتری ساعت هوشمند

ایتنا - علیرغم اینکه ساعت‌های هوشمند هر سال با ویژگی‌ها و قابلیت‌های جذاب‌تر عرضه می‌شوند، اما عمر باتری همچنان یک مشکل بزرگ است.
اگر شما هم از جمله کسانی هستید که از باتری ساعت هوشمندتان به سرعت تخلیه می‌شود، احتمالا اشتباهاتی وجود دارد که گاهی اوقات بدون توجه، مرتکب می‌شوید که ممکن است منجر به تخلیه زودهنگام باتری ساعت هوشمندتان می‌شود. 

به گزارش ایتنا، علیرغم اینکه ساعت‌های هوشمند هر سال با ویژگی‌ها و قابلیت‌های جذاب‌تر عرضه می‌شوند، اما عمر باتری همچنان یک مشکل بزرگ است. ساعت‌های هوشمند ممکن است در پایان یک روز پرمشغله یا زمانی که فراموش می‌کنید قبل از خروج از خانه آن را شارژ کنید، نگرانی در مورد باتری ایجاد کنند، اما نگران نباشید، نکاتی که در ادامه بذکر شده است به شما کمک می‌کند عمر باتری ساعت هوشمند خود را افزایش دهید. 

صفحه روشن: بیایید با چیزی شروع کنیم که ممکن است کم بحث‌برانگیز باشد، و آن اینکه نیازی نیست همیشه صفحه ساعت خود را روشن نگه دارید. در واقع، احتمالاً زیاد به صفحه ساعت هوشمند خود نگاه نمی‌کنید - یک نگاه سریع برای بررسی زمان تنها چند ثانیه طول می‌کشد. ساعت‌های هوشمند مدرن بسیار خوب تشخیص می‌دهند که چه زمانی بازوی خود را بالا می‌برید تا به ساعت خود نگاه کنید تا زمانی که صفحه روشن شود. در نتیجه نیازی به روشن بودن همیشگی صفحه نمایش ساعت هوشمند نیست.

روشنایی صفحه: درجه روشنایی صفحه ممکن است خیلی زیاد باشد، که منجر به تخلیه سریع‌تر باتری می‌شود. کاهش روشنایی صفحه نمایش به میزان قابل توجهی عمر باتری ساعت هوشمند شما را بهبود می‌بخشد. اگر ساعت هوشمند شما حالت روشنایی خودکار دارد، روشن ماندن آن می‌تواند با کاهش روشنایی در مواقعی که نیازی به آن نیست، باتری بیشتری ذخیره کند.
 
حالت «مزاحم نشوید»: اگر هنوز متوجه نشده‌اید، صفحه نمایش بزرگ‌ترین قاتل باتری در یک ساعت هوشمند است. بنابراین، محدود کردن مدت زمان روشن بودن صفحه نمایش باعث افزایش عمر باتری می‌شود. راه دیگری که می‌توانید این کار را انجام دهید این است که از روسن شدن برای هر اعلان غیرضروری صفحه جلوگیری کنید. به طور کلی بهتر است که برای برنامه‌های کم‌اهمیت‌تر، ارسال اعلان به ساعت خود را غیرفعال کنید. یک راه سریع برای انجام این کار زمانی که به عمر باتری اضافی نیاز دارید، استفاده از حالت Do Not Disturb است. فقط آن را روشن کنید و فقط اعلان موارد مهم دریافت کنید.

حالت کم مصرف: برای مواقعی که واقعاً نیاز دارید عمر باتری ساعت هوشمند خود را افزایش دهید، به حالت کم مصرف یا برخی از ویژگی‌هایی به نام «بهینه‌سازی باتری» بروید. این حالت‌ها بسته به مدل ساعت شما کمی متفاوت خواهند بود، اما به طور کلی مواردی مانند نمایشگر همیشه روشن، شیب تا بیدار شدن، برنامه‌های پس‌زمینه و GPS را غیرفعال می‌کنند.

آن را به یک ساعت صامت تبدیل کنید: برخی از ساعت های هوشمند دارای ویژگی صرفه جویی در باتری هستند که حالت کم مصرف را دور می‌زند. در گلکسی واچ سامسونگ، حالت Watch Only نامیده می‌شود، در حالی که ساعت‌های اپل قبلاً دارای ویژگی مشابهی به نام Power Reserve بودند.

به‌روزرسانی نرم‌افزار: به‌روز نگه داشتن نرم‌افزاری که ساعت هوشمند شما را اجرا می‌کند نه تنها ویژگی‌های جدیدی را اضافه می‌کند، بلکه منجر به بهبود باتری نیز می‌شود. سیستم عامل ساعت خود را به آخرین نسخه به‌روز کنید.

 
صفحه نمایش تیره‌تر: اگر ساعت هوشمند شما دارای صفحه نمایش OLED است، می توانید از صفحه ساعتی استفاده کنید که عمدتاً مشکی است تا عمر باتری قابل توجهی کاهش یابد. در نمایشگرهای OLED، پیکسل‌های سیاه روی صفحه خاموش می‌شوند و جلوه سیاه تیره و قدرتمندی به آن می‌دهند و در نتیجه باتری کمتری مصرف می‌کنند.

توقف اجرای برنامه‌ها: بسیاری از نکات دیگر مانند بستن برنامه‌های استفاده نشده و کاهش فرکانس پایش ضربان قلب وجود دارد که می‌تواند به افزایش عمر باتری کمک بیشتری کند. پس از تمام این تغییرات، اگر از عمر باتری ساعت خود راضی نیستید، به ساعت دیگری با باتری بزرگتر ارتقا دهید.

دیگر خبرها

  • سه ویژگی نخست تواصی در مسیر «اخوت»
  • رادیو کرمان محبوب مخاطبان
  • برنامه «باغ فردوس» از رادیو تهران
  • توجه ویژه به معماری ایرانی_اسلامی در شهر تهران
  • آموزش: ۸ نکته برای دوام بیشتر باتری ساعت هوشمند
  • صدای اردیبهشت رادیو در ۸۴ سالگی
  • رمزگشایی ازجعبه سیاه چهره‌ها
  • رادیو فرهنگ در سالی که گذشت/ از توجه به فرهنگ اقوام تا برنامه‌های جدید 
  • تسلیت رهبرانقلاب در پی درگذشت پرویز داودی
  • از نمایشگاه کتاب تا راه‌اندازی رادیو بانوان