Web Analytics Made Easy - Statcounter

درحالی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده قیمتگذاری نرخ بلیت هواپیما در دستور کار این سازمان نیست که مدیر روابط عمومی این مجموعه گفته است:نرخ بلیت هواپیمای در ایام نوروز تغییر نخواهد کرد. این سخنان در تناقض و تضاد آشکار با آزادسازی نرخ بلیت قرار دارد. ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴ اقتصادی راه و مسکن نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، رضا جعفرزاده با اعلام این‌که نرخ بلیت هواپیما در ایام نوروز تغییری نخواهد کرد، گفت: محاسبات شرکت های هواپیمایی برای ارائه بلیت هواپیما همان محاسبات قبلی است و محاسبات مذکور تغییر نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس توافق شرکت‌های هواپیمایی نرخ بلیت هواپیما بر اساس هزینه تمام شده یک ساعت صندلی پرواز محاسبه می‌شود و فهرست مسیرهای مختلف و محاسبات انجام شده بر روی سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی قابل دسترس است.

وی در بخشی از سخنانش با بیان اینکه قیمت‌گذاری دستوری در دستور کار سازمان هواپیمایی کشوری قرار ندارد، افزود: مبنای قیمت بلیت هواپیما نرخی است که شرکت های هواپیمایی روی پرتال خود اعلام می‌کننهرگونه فروش بلیت هواپیما خارج از این چارچوب از نظر سازمان هواپیمایی کشوری تخلف محسوب می‌شود و مکانیزم‌های مقابله با این تخلف نیز دیده شده است.

وی بیان کرد: دفتر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری قطعا نسبت به عدم رعایت الزامات سازمان هواپیمایی کشوری، چه در خصوص پروازهای چارتری و چه در خصوص نرخ بلیت هواپیما واکنش نشان خواهد داد و با این تخلفات برخورد خواهد شد.

به گزارش تسنیم، 3 سال پیش با دستور وزیر سابق راه و شهرسازی نرخ بلیت پروازهای داخلی آزادسازی شد و عملا سازمان هواپیمایی که تا پیش از‌ان نرخ پروازها را تعیین می‌کرد از این پروسه خارج شد. این بدان معنا بود که شرکت‌های هواپیمایی بر اساس همان محاسبات موردنظر مدر همه کاره سازمان هواپیمایی کشوری که اتفاقا مبنای ان نیز مشخص نیست، اقدام به قیمتگذاری می‌کنند. به فرض آن‌که این نوع محاسبه درست است در این شرایط بیان "عدم تغییر نرخ پروازهای داخلی در نوروز 98" بیشتر شبیه یک جوک است و تناقض بزرگی با موضوع آزادسازی قیمت‌ها دارد.

قابل پیش بینی است با توجه به قراردادهای شش ماهه و یکساله شرکت‌های هواپیمایی با چارتر کنندگان، نابسامانی قیمتی چند روز قبل از آغاز تعطیلات نوروزی در بخش حمل‌ونقل هوایی آغاز می‌شود. سازمان هواپیمایی کشوری به جای ارائه راهکار برای پایان دادن به این وضعیت نابسامان به دنبال پاک کردن صورت مسئله است.

رانت ایرلاین‌ها برای چند چارترکننده خاص/ضعف سازمان هواپیمایی در نظارت‌پروازهای چارتری؛ از ضعف نظارت‌ها تا روابط غیرمعمولیآدرس غلط درباره پروازهای چارتری؛ مقصر نابسامانی‌ها کیست؟

انتهای پیام/

R1012188/P/S7,81/CT1 واژه های کاربردی مرتبط وزارت راه سازمان هواپیمایی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت راه سازمان هواپیمایی وزارت راه سازمان هواپیمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۱۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیل جالب یک حقوقدان از موضع آمریکا در قبال غزه: دلیل این تناقض چیست؟

به گزارش خبرآنلاین رضا نصری نوشت:

خطاب به نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد و سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا:

در سال ۲۰۱۸، شورای امنیت قطعنامه ۲۴۰۱ را تصویب کرد که در آن خواستار آتش‌بس فوری در سوریه به مدت ۳۰ روز شده بود.

آن قطعنامه، قطعنامه فصل هفتمی نبود و بر اساس ماده ۲۵ منشور تصویب شده بود؛ و شورای امنیت نیز در بندهای عملیاتی آن از همان افعال و عباراتی استفاده کرده بود که در قطعنامه آتش‌بس امروز در مورد غزه استفاده کرده‌ است.

منتها، در آن زمان، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد معتقد بود که آن قطعنامه الزام آور است و از سایر اعضای شورا هم خواسته بود «رژیم اسد را تا جایی که می‌توانیم برای تبعیت از آن تحت فشار قرار دهیم». اما امروز نماینده آمریکا مدعی است قطعنامه کنونی خطاب به اسرائیل «الزام‌آور نیست»!

دلیل این تناقض چیست خانم توماس گرینفیلد؟

شما چه فکر می‌کنید آقای میلر؟

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888275

دیگر خبرها

  • جابه‌جایی بیش از ۲ میلیون مسافر هوایی تا هشتم فروردین
  • جابجایی بیش از ۲ میلیون مسافر هوایی تا هشتم فروردین
  • جابه‌جایی مسافران هوایی از مرز ۲ میلیون نفر گذشت
  • کاهش ۵۰ درصدی نرخ بازگشت پروازها در ایام نوروز به دلیل نقص فنی
  • جابه جایی نزدیک به ۲ میلیون مسافر هوایی در نیمه نخست تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳
  • جابه‌جایی نزدیک به ۲ میلیون مسافر هوایی در نیمه نخست تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳
  • تعلیق دستور مقابله با گران فروشی بلیت هواپیما
  • ۹ فرودگاه بین‌المللی کشور زیر ذره بین سازمان هواپیمایی کشوری
  • نظارت بازرسان بر عرضه بلیت‌ های نوروزی در ۹ فرودگاه بزرگ
  • تحلیل جالب یک حقوقدان از موضع آمریکا در قبال غزه: دلیل این تناقض چیست؟