Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@05:45:31 GMT

حجتی:صفوف گوشت‌قرمز برچیده میشود

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۳۱۷۴۸

وزیر جهاد کشاورزی از تصمیم این وزارتخانه برای عرضه هدفمند گوشت قرمز به گروه‌های هدف خبر داد و اظهار کرد: با این کار صفوف ایجاد شده بر چیده می‌شود. ناطقان: محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیأت دولت در جمع خبرنگاران، درباره وضعیت بازار گوشت قرمز در کشور، اظهار کرد: تصمیمی اتخاذ شده است تا گوشت قرمز به صورت هدفمند توزیع شود تا با این کار بتوانیم جلوی نشتی که در گوشه و کنار بازار وجود داشت را بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی گوشت به صورت هدفمند توزیع شود و در اختیار گروه‌های هدف قرار بگیرد، صفوفی که در این بخش به ویژه بخش گوشت منجمد ایجاد شده است بر چیده خواهد شد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: قرار بر این شد تا گوشت‌هایی که وارد می‌شوند به صورت هدفمند و با همکاری وزارت صنعت و ستاد تنظیم بازار در اختیار گروه‌های هدف قرار بگیرند و دیگر به صورت پراکنده توزیع نشوند.

وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این که در حال حاضر ۳۰ هزار تن گوشت در بنادر و سردخانه‌های کشور موجود است و روند واردات گوشت همچنان ادامه دارد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر کشتارگاه‌های کشور فعال شده‌اند و قراردادهایی نیز با بخش‌های خصوصی و شرکت پشتیبانی امور دام منعقد شده است. امیدواریم با اتخاذ این راهکارها آرام آرام به قیمت تعادلی در بخش گوشت برسیم.

حجتی در ادامه اظهاراتش با ابراز امیدواری از نتیجه بخش بودن سیاست‌های اتخاذ شده، یادآور شد: امیدواریم که با توزیع هدفمند گوشت بخشی از تقاضا در این زمینه به ویژه تقاضای آنهایی که درآمد ثابت دارند را تأمین کنیم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره واگذاری مسئولیت تنظیم بازار شب عید به وزارت جهاد کشاورزی، اظهار کرد: مسئولیت واگذار شده به وزارت جهاد کشاورزی مربوط به بخش میوه‌های سیب و پرتقال است که به لطف خدا این نیاز در حال حاضر تأمین شده است. در دی ماه سیب مورد نیاز شب عید خریداری و به کلیه استان‌ها ارسال شد. بخشی از نیاز پرتقال نیز خریداری شده است و به استان‌ها منتقل شده است و ان‌شاء‌الله تا پایان ماه جاری به تمام نیاز در بخش پرتقال تأمین و به استان‌ها ارسال می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی، گفت‌: در زمان مقرری که هر ساله از سوی سازمان تنظیم بازار اعلام می‌شود، ان‌شاء‌الله عرضه میوه‌های شب عید آغاز و این میوه‌ها در اختیار همگان قرار می‌گیرد. منبع: ایسنا برچسب ها: وزیر جهاد کشاورزی ، صفوف ، گوشت قرمز

منبع: ناطقان

کلیدواژه: وزیر جهاد کشاورزی صفوف گوشت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۱۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مسئولان وزارت جهاد کشاورزی به منظور ارتقای بخش کشاورزی مازندران

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران از دیدار و نشست با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی به منظور ارتقای بخش کشاورزی این استان خبر داد.

بابک مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مازندران در پی دیدار و نشست با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی به منظور ارتقای بخش کشاورزی این استان در امر تنظیم بازار مرغ و عرضه مرغ مازندران به پایتخت اظهار کرد: این استان تأمین‌کننده اصلی مرغ پایتخت است و روزانه حداقل ۱۵۰ تن گوشت مرغ به میدان بهمن و ۱۵۰ هزار قطعه مرغ زنده به کشتارگاه‌های تهران ارسال می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه در این دیدار برای بهبود نظام عرضه محصولات باغی و مشکلات نظام عرضه مرکبات در استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت، گفت: قرار شد تا در زمینه مربوط تسهیلات سرمایه در گردش سورتینگ‌داران پیگیری‌ها در سطوح ملی و وزارتخانه‌ای انجام شود و در فصل پیش‌رو با توجه به اجرای برنامه‌های جهش تولید در استان، در ابتدای فصل برداشت مرکبات موضوعات پیگیری و حل شوند.

سرپرست جهاد کشاورزی مازندران افزود: در برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در مازندران، معاون وزیر در امور باغبانی بر حمایت کامل از این رویداد مهم در استان قول مساعد همکاری دادند.

مؤمنی با اشاره به اینکه در ادامه این نشست به منظور رایزنی‌های ملی برای ارتقا صنعت طیور استان مطرح شد، یادآور شد: در این دیدار با برشمردن سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی مازندران در راستای تداوم تولید مرغ و گوشت قرمز، درباره توسعه فعالیت‌های مرکز پشتیبانی و اصلاح نژاد مرغ بومی و رفع مشکلات صنعت طیور استان توضیحاتی ارائه داد.

وی از دغدغه‌های مرغداران استان را برای تداوم تولید و پایداری قیمت گوشت مرغ بیان و عنوان کرد: برای پایداری تولید و بازار نیاز است منافع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان تضمین شود.

این مسئول یکی از موضوعات مهم این استان تأمین کود و بذر حوزه زراعت دانست و گفت: با این رایزنی ملی با معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی تأمین کودهای پایه زراعت برنج، تأمین کود سرک گندم و تأمین بذر مناسب و گواهی شده سال آینده برای گندم‌کاران مازندرانی لحاظ شد.

وی با تاکید بر اینکه معرفی مباشران توانمند برای تهیه بذر یک امر ضروری است، خاطرنشان کرد: تأمین کود مورد نیاز کشاورزان استان برای تحقق جهش تولید یک امر اجتناب‌ناپذیر است.

کد خبر 745197

دیگر خبرها

  • وزیر جهاد کشاورزی: برای مشتاقان تولید فرش قرمز پهن می‌کنیم‌
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در لرستان
  • کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار یزد
  • گوشت قرمز در وضعیت سفید | چرا قیمت گوشت قرمز کاهشی شد؟
  • کاهش قیمت مرغ در بازار
  • احیاء ۳۵ واحد پرواربندی با ظرفیت حدود ۱۰ هزار راس دام در لرستان
  • احیا ۳۵ واحد پرواربندی دام در لرستان
  • احیا ۳۵ واحد پرواربندی در لرستان
  • نشست مسئولان وزارت جهاد کشاورزی به منظور ارتقای بخش کشاورزی مازندران
  • توزیع بیش از ۶۰۰ تن کالای اساسی تنظیم بازار در شهرستان کازرون طی سالی که گذشت