Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس انجمن خرمای ایران با اشاره به اینکه قول راه‌اندازی صندوق خرما گرفته شده است گفت: این صندوق بناست با مشارکت بخش خصوصی و دولتی راه‌اندازی شود. ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، محسن رشید فرخی پیش از ظهر امروز در کارگاه آموزشی خرما در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی خرما با تاکید بر نقش تشکل‌ها در ایجاد اقتصاد پایدار، سالم و شفاف اظهار داشت: اقتصاد کشور ما در برهه کنونی اقتصاد سالم و شادابی نیست در صورتی که با توجه به دوران پختگی انقلاب اسلامی باید تلاش بیشتری برای اقتصاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشید فرخی با بیان اینکه می‌توانیم با از مشکلات موجود عبور کنیم، به موضوع صادرات و تولید خرما اشاره کرد و گفت: برای جایگزینی ارقام برتر و بازارپسندتر خرما و تولید و صادرات آن تفاهم‌نامه‌ای با جهاد کشاورزی منعقد شده است.

وی با مهم دانستن توجه به شرایط تولید خرما متناسب با هر اقلیم و شرایط هر منطقه افزود: موضوعی در 3 – 4 ماه گذشته مبنی بر منع صادرات خرما مطرح شد که پس از رایزنی با مسئولان مربوطه این امر منتفی شد اما در 2 هفته اخیر دوباره این بحث مطرح شده است، این امر سبب ایجاد فرصت برای کشورهای رقیب می‎شود و باید در تصمیم‌گیری‌ها این موضوع دقت شود.

رشید فرخی با اشاره به اینکه قول راه‌اندازی صندوق خرما گرفته شده است، عنوان کرد: این صندوق بناست با مشارکت بخش خصوصی و دولتی راه‌اندازی شود که مبلغ پیشنهادی برای هر بخش هزار میلیارد ریال بوده است.

وی با بیان اینکه موضوع دیگری که باید در زمینه محصول خرما در نظر گرفت، بیمه محصولات کشاورزی است، تصریح کرد: هر سال مبلغی را بابت بیمه دریافت می کنند اما در عمل موثر نیست پیشنهاد بخش خصوصی این است که بیمه واقعی انجام شود و بیمه‌گر هم حقیقی عمل کند.

4 کشور خارجی در نخستین نمایشگاه بین‌المللی خرما شیراز حضور می‌یابندبزرگ‌ترین خسارت کشاورزی ایران در حوزه پسته و خرما ‌اتفاق افتاده استصندوق حمایت از توسعه خرما در استان بوشهر تصویب شد

رئیس انجمن خرمای ایران با اشاره به برپایی 3 نمایشگاه خرما در 3 ماه گذشته عنوان کرد: باید برای به دست آوردن منافع مشترک تلاش کرد و وفاق و وحدتی که در زمینه خرما است در همه اقتصاد کشور رسوخ کند.

محمدصادق حمیدیان، رئیس انجمن خرمای استان فارس نیز در این کارگاه اظهار داشت: ورود و ایفای نقش تشکل‌ها در تولید، بسته‌بندی و فرآوری می‌تواند آثار مثبتی داشته باشد.

وی با بیان اینکه نیم نگاهی به بازار جهانی صادرات خرما نشان می‌دهد که بزرگترین ضربه به صادرات ایران در این زمینه توسط خود ما انجام می‌شود، گفت: رقابت منفی در بازارهای هدف رقابتی که منجر به سوء استفاده رقبای خارجی شده و روز به روز هم گسترده شده است.

رئیس انجمن خرمای استان فارس با اشاره به اینکه در جمع ما رایزنان ایران در خارج از کشور حضور خواهند داشت، افزود: باید از این فرصت استفاده کنیم و حضور تشکل را به گونه‌ای رقم بزنیم تا وحدت رویه در بازارها آن‌گونه‌ای که حق خرما است، اتفاق بیفتد.

حمیدیان با بیان اینکه باید شرایط حضور اعضا و تشکیل شعب زیر نظر انجمن استانی و ملی به گونه‌ای باز شود که شاهد گسترش و فراگیرتر شدن این تشکل باشیم، عنوان کرد: اتفاقاتی که در حوزه خوزستان در حال افتادن است اتخاذ شیوه نوین برای حل مشکلات در کشور را ایجاب می‌کند.

وی تصریح کرد: با هماهنگی مسئولان نمایشگاه سال آینده نمایشکاه خرما در فصل برداشت برگزار شود تا متناسب‌تر باشد.

انتهای پیام/ ح

R41382/P/S6,61/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۱۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارآفرینان با همکاری اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه‌سازی کنند

استاندار یزد با بیان اینکه اتصال اتاق بازرگانی با بخش دانشگاهی باید با جدیت دنبال شود، گفت: بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاه‌های یزد در حوزه علمی و همچنین اتصال اتاق بازرگانی با بخش دانشگاهی باعث ارتقای حوزه صنعت و تولید و دانشگاه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، نودویکمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان به ریاست استاندار یزد برگزار شد.

مهران فاطمی، استاندار یزد در این نشست، با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ از نظر اقدامات اتاق بازرگانی در مقایسه با سال‌های قبل از آن سال مطلوبی بود، اظهار کرد: انتظار داریم بعد از هر نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، گره‌ای از حوزه صنعت، معدن و تجارت به واسطه تصویب و پیگیری مصوبات در سطح ملی، باز شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر برگزاری جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان یزد با حضور مدیران ملی، تاکید کرد.

استاندار یزد با بیان اینکه اتصال اتاق بازرگانی با بخش دانشگاهی باید با جدیت دنبال شود، تصریح کرد: بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاه‌های یزد در حوزه علمی و همچنین اتصال اتاق بازرگانی با بخش دانشگاهی باعث ارتقا حوزه صنعت و تولید و دانشگاه می‌شود.

فاطمی در ادامه عنوان کرد: در راستای بررسی مسائل حوزه صنعت از نزدیک، نشست‌های شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان در محل صنایع برگزار شود.

وی از «ارتقای سطح آموزش‌ها» به عنوان یکی از وجوه برجسته اتاق بازرگانی استان یزد در سال ۱۴۰۲ نام برد و افزود: مجموعه این اقدامات شایسته تقدیر بوده و باید تقویت شود.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: استفاده از ظرفیت‌های هیئت‌های تجاری و سفرای دیگر کشورها به منظور بهره‌ گیری از قراردادهای بین‌المللی در دستور کار قرار گیرد.

فاطمی خاطرنشان کرد: کارآفرینان و بخش خصوصی توانمند استان با محوریت اتاق بازرگانی زمینه‌های مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد به منظور تحقق شعار سال را دنبال کنند.

کد خبر 747326

دیگر خبرها

  • آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی
  • رفع ابهامات حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب قراردادها
  • راه اندازی سایت شبکه‌های تخصصی سمن‌های جوانان
  • هیچ دولتی بدون مشارکت مردم توسعه پذیر نیست
  • بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی در ایجاد پایگاه‌های بزرگ‌داده
  • عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • کارآفرینان با همکاری اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه‌سازی کنند
  • با حضور وزرای اقتصاد و ورزش؛ آیین رسمی واگذاری سرخابی ها فردا برگزار می شود
  • حاتم بخشی بیات از جیب کارکنان نفت؟
  • فراخوان حضور در دومین دوره کاری حرفه‌ای رایان