Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرسول شیخی زاده روز چهارشنبه در همایش تجلیل از حامیان کمیته امداد در شهرستان بانه اظهار داشت: امسال 17 هزار خانوار جدید در این استان زیر پوشش و تحت حمایت کمیته امداد قرار گرفتند.
وی افزود: اکنون در استان کردستان حدود 160 هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد هستند که برای کمک به این خانواده ها نیازمند همکاری نیکوکاران و خیرین هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شیخی زاده اضافه کرد: امسال یک هزار میلیارد ریال (100 میلیارد تومان) به صورت کمک معیشتی برای کاهش فاصله دهک پایین نسبت به دهک های دیگر به خانواده های زیر پوشش کمیته امداد در کردستان پرداخت شده است.
وی با اشاره به اعتبارات کمیته امداد یادآور شد: در 18 سرفصلی که به محرومین خدمات ارائه می دهیم امسال با کمبود اعتبار مواجه نشدیم.
شیخی زاده گفت: کمیته امداد با هدف خدمت رسانی کامل و جامع به عنوان رابط بین مردم و محرومین عمل می کند تا جامعه هدف بتواند از برخی ظرفیت ها همچون دیگر بخش ها برخوردار شوند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بانه نیز در این مراسم افزود: امسال یک هزار و 500 خانوار که بیشتر در حاشیه شهر و مناطق محروم مرزی زندگی می کنند زیر پوشش خدمات کمیته امداد در بانه قرار گرفتند.
جلال خلیلی با بیان اینکه 11 هزار نفر در شهرستان بانه زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند، افزود: بخش زیادی از کمک های امداد توسط خیرین تامین می شود و تلاش می کنیم برای مددجویانی که توانایی انجام کار دارند، شغل ایجاد کنیم تا به خودکفایی برسند.
وی اظهار داشت: 400 خانوار دیگر نیز از کمیته امداد درخواست حمایت کرده اند که امیدواریم سال آینده این خانواده ها نیز از حمایت های این نهاد بهره مند شوند.
خلیلی به حمایت های متنوع کمیته امداد اشاره کرد و یادآور شد: 126 دانشجو و 850 دانش آموز از کمک های کمیته امداد در بحث پرداخت شهریه کلاس های آموزشی، تامین بخشی از کتاب های درسی و لوازم التحریر بهره می برند.
وی افزود: امسال به درایت مسئولین و همت خیرین نوعروسان کمیته امداد در نوبت پرداخت کمک هزینه ازدواج قرار نمی گیرند و تاکنون به 11 نوعروس کمک هزینه ازدواج پرداخت شده است.
رئیس کمیته امداد بانه گفت: 107 نفر نیز با معرفی امداد از تخفیف عوارض شهرداری بهره مند شدند و 55 نفر هم برای دریافت وام کارگشایی به بانک ها معرفی شدند که تاکنون 40 نفر این وام را گرفته اند.
وی اضافه کرد: یک هزار و 300 مددجوی بیمار و 75 خانواده دارای معلول زمین گیر نیز به صورت مستمر از خدمات کمیته امداد بهره مند هستند و چهار سرپرست خانواده نیز با اعطای وام اشتغالزایی از حق بیمه تامین اجتماعی بهره مند شدند.
خلیلی افزود: امسال 53 میلیارد ریال وام اشتغالزایی به مددجویان زیر پوشش و افراد نیازمند پرداخت شد و از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی نیز 60 میلیارد ریال به کمیته امداد اختصاص داده شده که تاکنون 13 میلیارد ریال آن جذب و به متقاضیان پرداخت شده است.
وی گفت: امسال 17 میلیارد ریال زکات نیز با همکاری شورای زکات در شهرستان جمع آوری شد که در بین مددجویان و نیازمندان توزیع و یا برای کارهای عام المنفعه هزینه شد.
در این مراسم به 12 نوعروس زیر پوشش کمیته امداد بانه کمک هزینه ازدواج پرداخت شد.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469/9102
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 اشتغال خانواده کلاس های آموزشی کمیته امداد کمیته امداد امام خمینی جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۲۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، عباس روشن ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس آمار و ارقام اعلام شده توسط عاملین، رابطین و پایگاه‌های جذب و توزیع فطریه و کفارات در استان بوشهر مردم دیندار بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان فطریه پرداخت کردند.

وی افزود: این آمار نسب به سال گذشته ۱۲ در صد رشد نشان می‌دهد.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر خاطر نشان کرد: از کل فطریه پرداخت شده ۳۹ میلیارد تومان فطریه عام ،۲ میلیارد تومان فطریه سادات و الباقی کفارات است.

روشن بیان کرد: از کل فطریه پرداختی مبلغ ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در اختیار کمیته امداد قرار گرفته است که نسبت به سال قبل ۸۰ درصد رشد داشته است و جا دارد از همکاری و اعتماد مردم عزیز تقدیر کنم.

روشن افزود: کل فطریه جذب شده با توجه به نیازسنجی انجام شده در خانواده‌ها در همان روزهای اول و دوم عید فطر به خانواده‌های نیازمند پرداخت شده است.

وی خاطر نشان کرد: در تلاشیم که کفارات را به صورت کارت نان در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار دهیم.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر در پایان گفت: الباقی فطریه توسط مؤسسات، خیریه‌ها، مراکز نیکوکاری کمیته امداد و شوراهای زکات و پایگاه‌های مقاومت بسیج جذب و به نیازمندان تحویل شده است.

اجرای طرح تابستانه ویژه مهارت آموزی دانش آموزان سنین ۷ تا ۱۸ سال

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر از اجرای طرح تابستانه مهارت آموزی ویژه دانش آموزان در سنین ۷ تا ۱۸ سال در استان خبر داد و گفت: در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم مقرر شده طرح تابستانه مهارت آموزی ویژه دانش آموزان تحت حمایت این نهاد در سنین ۷ تا ۱۸ ساله از طریق حوزه اشتغال کمیته مداد استان اجرا شود.

روشن در ادامه افزود: بر اساس مأموریتی که رهبری معظم انقلاب در مردادماه ۱۳۹۸ به کمیته امداد محول کردند، توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای مددجویان با رعایت تکریم مسئولیت اصلی ماست.

وی خاطر نشان کرد: توانمندسازی مددجویان الزمات و زیرساخت‌هایی نیاز دارد که مهمترین آن مهارت آموزی جامعه هدف است.

روشن در ادامه افزود، توانمندسازی خانوارهای مددجو راهبرد اصلی کمیته امداد و مهمترین اولویت این نهاد زمینه سازی برای اشتغالزایی گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت و در نتیجه استقلال معیشتی آنان است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۲ طرح ویژه مهارت آموزی ویژه دانش آموزان سنین ۷ تا ۱۸ سال برای ۲ هزار نفر با همکاری سازمان فنی حرفه‌ای برگزار شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برای سال جاری نیز سه هزار و ۵۰۰ نفر دانش آموز با همکاری سازمان‌های آموزشی از این آموزش‌ها بهره مند خواهند شد.

کد خبر 6086758

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات حقوقی به ۱۰۱۶ مددجوی زنجانی‌
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی
  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در سال ۱۴۰۳/ سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • بیش از ۱۰ هزارمددجوی خراسان شمالی از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شدند  
  • پرداخت 20 میلیارد تومانی زکات فطره در هرمزگان
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • خدمات رسانی به مردم رویکرد اصلی دولت سیزدهم است
  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت
  • رویداد کارآفرینی دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد