Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-25@08:47:23 GMT

دریچه های سد زاینده رود بسته می شود

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۳۲۴۰۰

دریچه های سد زاینده رود بسته می شود

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان ، حسن ساسانی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان اصفهان با اشاره به اینکه بعد از ۲۰روز باز بودن سد زاینده رود، تصمیم جدیدی مبنی بر تمدید تاریخ آن گرفته نشده است، گفت: دریچه‌های سد زاینده رود بامداد روز یکشنبه بیست و هشتم بهمن‌ماه بسته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر حجم ذخیره سد زاینده‌رود ۱۵۲ میلیون مترمکعب است، افزود: حجم ورودی آب۳۰ مترمکعب بر ثانیه و خروجی ۸۰ مترمکعب بر ثانیه است؛ بارش های اخیر که بیشتر به صورت برف بوده به دلیل سرمای زیاد در بالادست تاکنون تاثیری به عنوان روان آب نداشته است.

ساسانی گفت: میزان بارش‌ها در ایستگاه شاخص چلگرد تاکنون یک‌هزار و ۱۵۵ میلی متر و متوسط دراز مدت بارش‌ها تاکنون حدود ۸۰۰ میلی متر بوده است، در حالی‌ که سال گذشته در چنین روزی میزان بارش‌ها ۱۹۵ میلی متر بود.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان اصفهان تصریح کرد: آب در زاینده‌رود برای ایام نوروز بازگشایی نخواهد شد.

بامداد روز دوشنبه هشتم بهمن ماه پس از حدود ۲۰ ماه دریچه های سد زاینده رود برای استفاده کشاورزان بازگشایی شد. میزان آب رها شده ۱۰۵ میلیون مترمکعب و به مدت ۲۰ روز اعلام شده بود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: زاینده رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۲۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد امروز تا ساعت ۲۱:۳۰

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، در بارش های اخیر در تنگ رواق ۷ میلیمتر، علی کرمی دمچنار ۶،چیتاب ۶، کریک ۵، دشت بز ۴، مارگون ۳، سی سخت ۲.۶
 فرودگاه یاسوج یک میلیمتر باران بارید. 

دیگر خبرها

  • لایروبی و رسوب برداری ۲۸۰ هزار مترمکعب از بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد
  • بسته شدن مسیر فرعی مهرستان به ایرانشهر
  • انجام عمل بسته دریچه آئورت برای نخستین‌ بار در غرب کشور
  • انجام عمل بسته دریچه آئورت برای اولین‌بار در غرب کشور
  • بیشترین میزان بارش‌ها با ۲۶ میلیمتر در فرخشهر
  • افزایش میزان ذخایر سد‌های استان کرمانشاه
  • ۳۸۹ میلی‌متر بارش در کردستان ثبت شد
  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد امروز تا ساعت ۲۱:۳۰
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • ایران بالاخره حقابه خود از افغانستان را دریافت کرد