Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به ضروریات رشد صادرات به ویژه در محصولات کشاورزی گفت: ابتدا باید زیرساخت‌ها و بحث لجستیکی به ویژه در حمل ونقل را بهبود بخشید. ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز،  شاهرخ شجری پیش از ظهر امروز در کارگاه آموزشی خرما در حاشیه نخستین نمایشگاه بین‌المللی خرما با اشاره به دلایل مطرح شدن ممنوعیت صادرات خرما اظهار داشت: این مسئله در ستاد تنظیم بازار به دلیل نزدیکی به ماه رمضان و کنترل قیمت بود که مخالفت خود را مطرح کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه صادرات یک مقوله دائمی و پیوسته است، گفت: اگر صادرات در یک مقطع منع شود بازارهای هدف را از دست می‌دهیم و فرصت را در اختیار رقبا قرار خواهیم داد.

مدیرکل دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به ضروریات رشد صادرات به ویژه در محصولات کشاورزی افزود: ابتدا باید زیرساخت‌ها و بحث لجستیکی به ویژه در حمل ونقل را بهبود بخشید.

شجری با بیان اینکه از 120 میلیون تن صادرات 6 میلیون محصولات کشاورزی است، بیان کرد: محصولات کشاورزی که صادر می‌شوند اغلب فسادپذیر هستند اما در کشور تنها 350 کامیون یخچال دار وجود دارد که ظرفیتی به اندازه 20 تن دارند.

صادرات محصولات کشاورزی در همدان 7 درصد افزایش یافتصادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی رکورد زدقزوین| صادرات محصولات کشاورزی به تولیدکننده حرفه‌ای واگذار شود

وی با اشاره به چالش‌های صادرات در زمینه محصولات کشاورزی عنوان کرد: عدم بسته‌بندی مناسب، عدم وجود ناوگان مناسب در زمینه حمل و نقل و عدم وجود استراتژی صحیح و پایدار در صادرات از مهم‌ترین چالش‌های صادرات است که در کنار اینها باید تحریم‌های ظالمانه را نیز در نظر گرفت.

مدیرکل دفتر توسعه صادرات وزرات جهاد کشاورزی با بیان اینکه ایران دومین تولیدکننده خرما در جهان است، تصریح کرد: صادرات خرما در 2010 با افت شدید مواجه شد اما این روند در ایران رو به افزایش است.

شجری با بیان اینکه 60 تا 70 درصد صادرات خرمای ایران به کشورهای هند، پاکستان، قزاقستان، ترکیه و عراق است، گفت: باید تمرکز صادرات را از چند کشور محدود برداشت و رشد تنوع و سهم کشورهای هدف را افزایش داد تا تمرکز بر چند کشور صادرات را خدشه‌دار نکند.

وی با بیان اینکه سهم ایران در صادرات خرما متناسب با تولید آن نیست، بیان کرد: از نظر ارزش صادرات خرما سهم مناسبی نداریم اما از نظر وزنی رتبه قابل توجهی داریم.

مدیرکل دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی به بخشی از مشکلات صادرات خرما در ایران اشاره کرد و گفت: برداشت و جمع‌آوری غیربهداشتی، عدم وجود تشکل‌های بازاریاب و صادرکننده، عدم وجود سیستم اطلاع رسانی کارآمد، عدم وجود شهرک‌های صنعتی و پایانه‌های صادراتی و عدم وجود ناوگان حمل ونقلی مناسب از جمله مهم‌ترین مشکلات در حوزه صادرات خرما است.

انتهای پیام/ ع

R41382/P1494/S6,61/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۲۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی

مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری تجاری شستان از افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در این شرکت در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این هلدینگ با صادرات ۳.۲ میلیون تن محصول پتروشیمی، سهمی ۱۱درصدی از کل صادرات محصولات پتروشیمی کشور در سال ۱۴۰۲ داشته است.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان، داود عباسی با بیان اینکه این شرکت در حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی، نیرو و انرژی، معدن و صنایع معدنی، فولادی، مالی‌تجاری و بازرگانی در حال فعالیت است، بیان کرد: این هلدینگ از سال ۱۳۸۷ با هدف توسعه و تکمیل صنایع مختلف تأسیس شد و به عرصه صنعت پتروشیمی و معادن پا گذاشت.

وی اعلام کرد: شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان در سال ۱۴۰۲ موفق به تولید ۵.۱۹ میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی شده است، درحالی‌که پارسال ۴.۸۲ میلیون تن محصول تولید کرده بود.

به‌گفته مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری تجاری شستان، این هلدینگ شاهد افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در سال ۱۴۰۲ بوده و سهمی ۷درصدی از مجموع تولید محصولات پتروشیمی کشور داشته است.

عباسی ادامه داد: شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان با صادرات ۳.۴ میلیون تن محصولات پتروشیمی، فولادی و عمرانی توانسته است با وجود مشکلات عدیده، افزایش ۱۰درصدی صادرات انواع محصولات را در سال ۱۴۰۲ محقق کند. از این مقدار، ۳.۲ میلیون تن محصولات پتروشیمی صادر شده که سهم ۱۱درصدی از کل محصولات صادراتی صنعت پتروشیمی کشور در سال ۱۴۰۲ بوده است.

دیگر خبرها

  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • هدفگذاری ۲ میلیون هکتار کشت فراسرزمینی در برنامه هفتم توسعه
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • میزان صادرات زنجان در سال جاری ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شد