Web Analytics Made Easy - Statcounter

فن درسار می‌گوید آژاکس از سال 2011 حدود 26 میلیون یورو در آکادمی خود هزینه کرده تا بازیکنان پایه‌اش نه از 24 سالگی که از 16 یا 17 سالگی آماده آمدن به تیم اول باشند و خیلی زود با فشارها سازگار شوند. امثال ده لیخت شاید نمونه بارز موفقیت این تغییر رادیکال باشند. 

طرفداری - ادوین فن در سار، دروازه بان افسانه‌ای سابق آژاکس و منچستریونایتد و مدیر اجرایی کنونی آژاکس، اخیرا با نشریه اسپانیایی ال پاییس مصاحبه مفصلی داشته که در ادامه مهم ترین بخش‌های حرف‌های او را ملاحظه خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با حرف پپ موافقید که بایرن مونیخ، بارسلونا و یوونتوس را بهترین تیم‌های دهه اخیر معرفی کرد؟

در لیگ خودشان بله ولی در اروپا مادرید بهترین است. چند سال پیش وقتی به همراه روبرتو کارلوس و زیدان به سانتیاگو برنابئو رفتم و وقتی به موزه آنها رسیدم و آن 6 جام قهرمانی اروپا تا سال 66 را که دیدم با خودم گفتم: باشگاه این است! مادرید یک ماشین برنده است که کریستیانو رونالدو کاملا بی نقص آن را نشان می‌دهد؛ او یک ستاره نمونه و تیپیکال است. با این حال بارسا جذابیت بیشتری دارد. مسی شایان ستایش بیشتری است. آژاکس کمی از این دلربایی را در خود دارد.

فرنکی دی یونگ را چطور بازیکنی می‌بینید؟

یک استعداد شگفت آور. او با سبک لمس توپ‌هایش، با سبک دریبل زدن حریفان، دید وسیع و خارجی‌اش و گام‌های سبکش باعث می‌شود فوتبال آسان‌تر به نظر برسد. فرنکی فقط 21 سال دارد. چند هفته‌ای است عملکرد او به خوبی سابق نبوده ولی امیدواریم مقابل مادرید دوباره اوج بگیرد. اینکه ما بازیکنی چون فرنکی را از دست می‌دهیم، هم ابعاد مثبت دارد هم منفی. ابعاد مثبتش یکی این است که توانسته‌ایم بازیکنی پرورش بدهیم که باشگاهی چون بارسلونا آن را با قیمتی بالا خریداری می‌کند و بعد منفی‌اش هم سرخوردگی ناشی از عدم توانایی رقابت با 5 لیگ معتبر اروپایی است. اینجا بازیکنان به خصوص بااستعدادها به اندازه‌ای که باید، تحت فشار قرار نمی‌گیرند و به لحاظ مالی هم در دیگر لیگ‌ها 5 تا 6 برابر بیشتر دستمزد می‌گیرند. از این رو حفظ بازیکنان خوب در هلند دشوار است. اگرچه اساس کار ما با هزینه‌هایی که در آکادمی شده، پرورش بازیکنان به بهترین نحو است تا آنها از سن 16-17 سالگی آماده آمدن به تیم اول باشگاه باشند و طبعا سن انتقالشان به تیم‌های بزرگ هم پایین‌تر می‌آید. ما از انتقال بازیکنانمان به باشگاه‌های بزرگ دنیا به خاطر خود بازیکنان خوشحال می‌شویم. هیچ بدهی‌ای نداریم ولی آنقدر هم پول نداریم تا باشگاه را طور دیگری بسازیم. 

واکنش توییتری‌تان به انتقال دی یونگ به بارسا هم جالب بود. نوشته بودید: یک روز بی قرار و سردرد آور در دفتر و یک گام بزرگ برای فرنکی با انتقال به باشگاه معرکه‌ای چون بارسلونا. هلندی‌ها ظاهرا همیشه حرفشان را می‌زنند!

بله تقریبا همه هلندی‌ها همین طور هستند البته این خصلت ما در خارج چندان پسندیده نیست! این را در یوهان هم می‌دیدیم. او همیشه سوالاتی برای پرسیدن داشت. خودم وقتی در یووه بودم از آنچلوتی بابت تمرینات و تاکتیک‌هایش توضیح می‌خواستم. یادم هست بازیکنان از من می‌پرسیدند: چرا با مربی حرف می‌زنی؟ این به این خاطر است که؟ من هم می‌گفتم خب چون مربی من است! می‌خواهم بدانم چرا این تمرین را انجام می‌دهیم یا چرا به این سبک بازی می‌کنیم. هلندی‌ها همیشه سوال می‌پرسند.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۲۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوکر روبرت لواندوفسکی و برتری 4-1 دورتموند مقابل رئال مادرید (لیگ قهرمانان اروپا - 2013/4/24) / فیلم

11 سال پیش در چنین روزی و در دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل 2012/13،‌ دورتموند و رئال مادرید در ورزشگاه وستفالن به مصاف هم رفتند. روبرت لواندوفسکی، مهاجم سابق دورتموند در این دیدار نمایشی خیره کننده داشت و با به ثمر رساندن 4 گل مقابل تیم ژوزه مورینیو، بهترین بازیکن مسابقه لقب گرفت. تک گل رئال مادرید در این دیدار را کریستیانو رونالدو به ثمر رساند.

دانلود (39.5MB)

دیگر خبرها

  • خاطره مورینیو از تنها باری که گریست و رونالدو را تنها نگذاشت
  • پلی به گذشته - برتری 2-1 رئال مادرید مقابل بایرن مونیخ در آلیانز آرنا (لیگ قهرمانان اروپا - 2018/4/25) / فیلم
  • صعود بایرن مونیخ به فینال لیگ قهرمانان اروپا با غلبه بر رئال مادرید در ضربات پنالتی (2012/4/25) / فیلم
  • پوکر روبرت لواندوفسکی و برتری 4-1 دورتموند مقابل رئال مادرید (لیگ قهرمانان اروپا - 2013/4/24) / فیلم
  • ستاره لورکوزن: بایرن شانسی مقابل رئال ندارد
  • تاکید ستاره بایرن مونیخ: جایی نمی‌روم
  • برتری 1-0 رئال مادرید مقابل بایرن مونیخ با گل کریم بنزما (لیگ قهرمانان اروپا - 2014/4/23) / فیلم
  • برتری رئال مادرید مقابل بارسلونا در نیوکمپ با گل های زیدان و مک منمن (لیگ قهرمانان اروپا - 2002/4/23) / فیلم
  • یوسین بولت: به بلینگام گفتم خوشحالم جلوی سه‌گانه منچسترسیتی را گرفتی
  • پیروزی رئال مادرید مقابل اتلتیکو مادرید با گل چیچاریتو (لیگ قهرمانان اروپا - 2015/4/22) / فیلم