Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@12:07:04 GMT

ثبت ۶۱۹ میلی‌متر بارندگی در حوضه کارون بزرگ

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۳۳۰۹۵

ثبت ۶۱۹ میلی‌متر بارندگی در حوضه کارون بزرگ

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، فراز رابعی، مدیرکل دفتر مطالعات پایه منابع آب ایران با تشریح میزان بارش در حوضه­‌های مهم تولید انرژی، گفت: متوسط میزان بارندگی کل کشور در سال جاری، ۱۶۲.۸ میلیمتر گزارش شده که در مقایسه با متوسط بلندمدت، ۲۶.۹ درصد افزایش داشته و این در حالی است که متوسط میزان بارندگی در سال آبی گذشته، معادل ۴۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ میلیمتر بوده است.

وی در خصوص بارش‌های امسال در حوضه آبریز خوزستان گفت: بر اساس آمار ثبت شده میزان بارندگی در ایستگاه­‌های مبنای تحت عملکرد وزارت نیرو تا عصر روز ۲۲ بهمن‌ماه، متوسط میزان بارندگی حوضه آبریز کرخه در سال‌جاری، ۴۳۹ میلیمتر گزارش شده که بیانگر ۸۹.۸ درصد افزایش نسبت به متوسط نیم قرن اخیر در مدت مشابه بوده؛ ضمن اینکه متوسط میزان بارندگی سال آبی گذشته در حوضه آبریز کرخه معادل ۷۴.۳ میلیمتر بوده است.

رابعی، با اعلام ۶۱۹.۳ میلیمتر متوسط میزان بارندگی حوضه آبریز کارون بزرگ در سال‌جاری و افزایش ۶۵.۵ درصد نسبت به متوسط نیم قرن اخیر در مدت مشابه افزود: متوسط میزان بارندگی ثبت شده در سال آبی گذشته حوضه آبریز کارون بزرگ معادل ۹۶.۳ میلی‌متر بوده است.

مدیرکل دفتر مطالعات پایه شرکت منابع آب ایران، متوسط میزان بارندگی حوضه آبریز جراحی و زهره در سال جاری را ۴۶۳ میلی‌متر عنوان کرد و گفت: این میزان بارش نسبت به متوسط ۵۰ سال اخیر در مدت مشابه، ۶۹ درصد افزایش داشته و این در حالی است که متوسط میزان بارندگی در سال آبی گذشته این حوضه آبریز معادل ۶۳.۲ میلیمتر گزارش شده است.

کد خبر 4541392

منبع: مهر

کلیدواژه: بارش باران بارش برف بارندگی سلامت خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۳۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قزوین با هشت درصد کاهش بارندگی روبروست

مریم بهروزی کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: با توجه به اینکه دوره آماری بارندگی‌ها در استان ۳۰۷ میلی متر است، میزان بارش‌های استان نسبت به این دوره ۴۰ درصد کاهش بارندگی را نشان می‌دهد.

وی میزان بارندگی‌های استان در سال زراعی جاری را ۱۲۸.۴ میلی متر اعلام کرد و گفت: میزان بارش‌های قزوین نسبت به سال گذشته که ۱۳۹.۶ میلی متر ثبت شده بود، هشت درصد کاهش بارندگی‌های این دوره را به ما نشان می‌دهد.

بهروزی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی اخیر در استان، بیان کرد: عمده فعالیت بارشی سامانه در شهر معلم کلایه واقع در بخش رودبار الموت شرقی با ۲۵ میلی متر بود و این میزان در مرکز استان نیز ۱۴ میلی متر ثبت بارش داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • کاهش بیش از هشت درصدی میزان بارش‌ها در زنجان
  • قزوین با هشت درصد کاهش بارندگی روبروست
  • بارش‌های سال آبی جاری آذربایجان‌غربی؛ ۱۸ درصد بیشتر از بلندمدت
  • بیشترین بارندگی شاهرود به میزان ۵۰ میلیمتر در تاش ثبت شد
  • حجم ذخیره آبی در سدهای خوزستان به بیش از ۱.۸ میلیارد مترمکعب رسید
  • رشد ۸۰ درصدی بارش‌ها در نطنز
  • پر شدن ۶۴ درصد مخازن آبی خوزستان
  • پر شدن ۶۴ درصد مخازن آبی خوزستان در بارندگی اخیر
  • ۶۴ درصد مخازن آبی خوزستان پر شد
  • رشد ۵۴ درصدی بارش ها در سال آبی جاری