Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مهندس مصطفی مولوی فرد در آیین افتتاح مرکز آموزش و سیمولاتور سازمان قطارشهری تبریز ضمن تبریک چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی اظهار کرد: امروز ۴۰ سال از انقلاب می‌گذرد اما برای یک انقلاب چهل سال عدد بزرگی نیست ما امیدواریم دهه ها این انقلاب را در کشور جشن بگیریم و مردم ما با عزت و رفاه زندگی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تاثیر گذاری عمیق مردم تبریز در عرصه های حساس انقلاب خاطر نشان کرد: در آستانه قیام 29 بهمن تبریز قرار داریم و وامیدواریم همچون گذشته مردم تبریز همچنان که در چهلم قیام مردم قم حماسه آفریدند همیشه با حضور خود حامی انقلاب باشند و ما شاهد ده ها جشن چهلم باشیم.

وی ضمن تقدیر از حمایت‌های بی‌شائبه مجموعه شهرداری کلانشهر تبریز، شهردار و شورای اسلامی شهر تبریز گفت: امروز باید سپاس گزار تمامی مدیران سابق قطار شهری تبریز باشیم چرا که زحمت های اصلی را آنها متحمل شدند و ما تلاش می‌کنیم تا این زحمت ها را به نتیجه برسانیم و در این مسیر باید از شهرداران مناطق ، معاونین و روسای سازمان های شهرداری تبریز نیز سپاسگزار باشیم.

وی ادامه داد: امروز اگر پشتیبانی های شهرداری کلانشهر تبریز نبود پروژه قطار شهری تبریز راکد می ماند اما این پشتیبانی ها باعث تداوم فعالیت در مجموعه بوده است و امیدواریم با ادامه این کمک ها شاهد توسعه فعالیت های قطار شهری تبریز باشیم.

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه بهره مندی مردم مناطق کم برخوردار از خدمات حمل و نقل عمومی را ضروری دانست و گفت: برکت مترو این است که مناطق کم‌برخوردار نیز بتوانند از این خدمات بهره‌مند شوند و امیدواریم بتوانیم سال آینده با رساندن قطاربه  پایانه لاله، مردم مناطق غرب تبریز نیز از این خدمات برخوردار شوند. وی گفت طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمد تلاش می‌کنیم تا محل دپوی قطار شهری تبریز را نیز سال آینده به بهره برداری برسانیم.

مولوی فرد از هزینه کرد 3 میلیون و480 هزار یورو به منظور خریددستگاه سیمولاتور خبر داد و گفت: هزینه احداث ساختمان مرکز آموزش نیز، 6 میلیارد و هفتصد میلیون تومان بوده است. وی همچنین از افتتاح ساختمان شرکت بهره برداری همزمان با این مرکز خبر داد و گفت: ساختمان شرکت بهره‌برداری نیز با هزینه کرد14میلیارد وپانصد میلیون تومان، امروز به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه گفت: ساختمان سیمولاتور در مساحتی بالغ بر ۹۳۰ مترمربع و ساختمان بهره برداری در مساحتی بالغ بر ۲۷۰۰ متر مربع با استفاده از اسکلت فولادی ساخته شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی حمل و نقل عمومی شورای اسلامی شهر قم یورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۳۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش قدس آنلاین، «محمد آیینی» افزود: برنامه نوسازی ۱۵۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده در سال جاری آغاز شده است و مطابق برنامه ریزی انجام شده، دست‌کم ۱۰۰ هزار واحد تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران خاطرنشان‌کرد: اکنون ۲۵ هزار واحد از واحدهای نوسازی شده در سراسر کشور آماده بهره‌برداری است که به‌تدریج افتتاح خواهند شد.

گفتنی است؛ دولت مردمی سیزدهم رکورددار نوسازی مسکن در بافت فرسوده است. در حالی که در نخستین جلسه قرارگاه مسکن با حضور «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی، آمار صدور پروانه ساخت در این بافت‌ها ۱۲۳ هزار واحد اعلام شده بود، تا پایان سال ۱۴۰۲ این آمار از مرز ۲۵۰ هزار واحد عبور کرد که در ۷۳ هزار نقطه واقع شده ‌است.

در اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز بیش از ۷۱ درصد از برنامه بازآفرینی شهری محقق شده ‌است. فقط در اسفند ماه گذشته ۲۲ هزار واحد پروانه صادر شد و به گفته مسوولان چنانچه هر ماه ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد صدور پروانه ثبت شود، برنامه ساخت ۱۵۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده محقق می‌شود.

همچنین، سند دار کردن اراضی تصرف سکونتگاه‌های غیررسمی بزرگ‌ترین خدمت به ساکنان این بافت‌ها است و تاکنون ۲۵ هزار نفر متقاضی دریافت سند در اراضی تصرف ثبت نام کرده‌اند.

 تاکنون بسته‌های تشویقی احیای بافت‌های فرسوده در ۴۴۴ شهر اجرایی شده است که از این تعداد شهر ۱۹۴ شهر بسته بومی را تصویب و اجرایی کرده‌اند.

۴۴۴ شهری که بسته تشویقی نوسازی در آنها در حال اجرا است، ۷۹ درصد جمعیت شهری و ۷۸ درصد سطح شهرهای دارای بافت فرسوده را در بر می‌گیرند؛ بسته‌هایی که باید توسط شهرداری‌های همه شهرها اجرایی شود.

در دولت سیزدهم تسهیلات خوب مالی، اداری و شهرسازانه برای نوسازی بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شده است که بسته تشویقی ۱۹بندی کالبدی مهم‌ترین آن‌هاست.

برپایه این گزارش، صدور پروانه ساختمانی در کمترین زمان، ارائه ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تخفیف در هزینه‌های صدور پروانه (الزام قانونی تخفیف ۵۰ درصد)، حفظ انشعابات قبلی و ارائه انشعابات جدید خارج از نوبت توسط اداره‌های آب، برق، گاز، مخابرات و غیره و صدور پایان کار در کمترین زمان از جمله این مشوق‌هاست.

اعطای طبقه تشویقی، تغییر کاربری ارزش‏‌افزا، پارکینگ راحت‏‌تر (درب اضافی)، زمین و واحد معوض در این بسته پیش‌بینی شده است.

استان‌ها می‌توانند بر اساس ضوابط بالادستی و طرح‌های جامع و تفصیلی، بسته تشویقی جداگانه‌ای را تدوین و به تصویب کمیسیون ماده پنج برسانند. در این زمینه تاکنون ۳۶۰ شهر اقدام کرده و بسته تشویقی خودشان را تدوین و اجرایی کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهرستان میاندوآب
  • بازآفرینی ۵۰۰۰ مترمربع از میدان ساعت تبریز
  • کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها در خط ۷ متروی تهران
  • ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد
  • معطلی مسافران در خط ۷ مترو کاهش پیدا می‌کند
  • فیلم | اسبی که می خواست سوار متروی سیدنی شود!
  • بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور
  • آغاز فعالیت سه تیم گشت زنی همیاران پلیس در راه آهن لرستان
  • زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط ۷ مترو تهران
  • «ایستگاه ۱۰۶»؛ ریشه‌های تهاجم فرهنگی را واکاوی می‌کند