Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در این دانشگاه برنامه داریم موضوع دانش‌بنیانی را به دانشکده‌ها وارد کنیم تا فارغ‌التحصیلان و اساتید ارتباط نزدیک‌تری با موضوع دانش‌بنیانی داشته باشند.

به گزارش ایسنا، دکتر سیداحمد معتمدی در نشست با رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: این دانشگاه دارای برنامه راهبردی است که دستیابی به دانشگاه نسل سوم یکی از اولویت‌های این برنامه به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: با راه‌اندازی برج فناوری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این دانشگاه از ۱۰ شرکت به ۱۳۷ شرکت افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار کرد: درخواست استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در برج فناوری این دانشگاه روبه افزایش است و به دنبال طراحی مدل چابک برای جذب این شرکت‌ها هستیم.

معتمدی خاطرنشان کرد: در برج فناوری این دانشگاه، بانک‌ها به عنوان سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر و شرکت‌های خارجی حضور دارند.

وی عنوان کرد: برنامه داریم موضوع دانش بنیانی را به دانشکده‌های این دانشگاه وارد کنیم تا فارغ التحصیلان و اساتید ارتباط نزدیک تری با موضوع دانش بنیانی داشته باشند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تصریح کرد: ۷ دانشکده این دانشگاه فضای لازم برای فعالیت‌های دانش‌بنیانی را اختصاص داده‌اند و با کمک‌های دانشگاه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیش‌بینی می‌شود که طرح ورود مسئله دانش‌بنیانی به دانشکده‌های دانشگاه تا اردیبهشت ماه فعال شود.

معتمدی تاکید کرد: ظرفیت ساختمان معاونت پژوهشی این دانشگاه قرار است به برج فناوری این دانشگاه اختصاص داده شود که در حال مذاکره با شهرداری برای انجام امور اداری هستیم.

وی گفت: امیدواریم طی ۶ ماه آینده ظرفیت برج فناوری این دانشگاه دو برابر شود.

موافقت اولیه برای راه‌اندازی پارک فناوری در اطراف دانشگاه کسب شده است

دکترحسینی تودشکی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه امیرکبیر گفت: با توجه به اینکه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر به دنبال توسعه فعالیت‌های فناورانه هستیم، بنابراین طبق مذاکره صورت گرفته با وزارت علوم، موافقت اولیه برای راه‌اندازی پارک علم و فناوری در اطراف دانشگاه کسب شده است.

وی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود طی چند ماه آینده مجوز راه‌اندازی این پارک به دانشگاه اعطا شود.

وی گفت: بخشی از دفاتر تحقیق و توسعه بانک‌های ملت، آینده و ملی و همچنین برخی از صنایع در دانشگاه صنعتی امیرکبیر و برج فناوری ایجاد شده است.

برون‌سپاری خدمات صندوق نوآوری در دستور کار است

دکتر علی وحدت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در این نشست با بیان اینکه تسهیل و تسریع فرآیند اعطای تسهیلات و صدور ضمانت‌نامه از مهمترین برنامه‌های صندوق نوآوری و شکوفایی محسوب می‌شود، تصریح کرد: برون‌سپاری خدمات صندوق و واگذاری آنها به نهادهایی خصوصی به‌ویژه صندوق‌های پژوهش و فناوری در دستور کار صندوق است.

وحدت با توجه به اینکه دبیرخانه کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری در صندوق نوآوری و شکوفایی مستقر است، گفت: بر اساس سیاست‌های جدید، صندوق نوآوری و شکوفایی می‌تواند تا ۹ برابر سرمایه اولیه صندوق‌های پژوهش و فناوری به آنها اعتبار اختصاص دهد. این صندوق‌ها دارای دو ویژگی خاص هستند که یا در حوزه جغرافیایی خاصی (اکثر استان‌ها) حضور دارند و یا در زمینه ویژه‌ای مانند تجهیزات پزشکی یا انرژی و غیره فعالیت می‌کنند که با این خط اعتباری می‌تواند در حوزه تسهیلات عملکرد خود را افزایش دهند.

به گفته وی صندوق نوآوری و شکوفایی در صدد است با بهره‌گیری از ظرفیت‌های صندوق‌های پژوهش و فناوری، مراجعه شرکت‌های دانش‌بنیان را به صندوق نوآوری و شکوفایی به حداقل برساند.

دکتر وحدت در پایان نشست از برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر بازدید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: برج فناوری دانشگاه امیرکبیر دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۳۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فناوری با بلوغ پایین در پارک‌های علم و فناوری رها شده اند 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دکتر مصطفی صفدری رنجبر، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و مدیر اندیشکده سیاست پژوهان علم و فناوری در نخستین گردهمایی مدیران مراکز نوآوری دانشگاهی و مراکز نوآوری پارک‌های علم و فناوری کل کشور که امروز در کارخانه نوآوری امیدینو برگزار شد، گفت: اکنون در عصر زیست بوم‌ها زندگی می‌کنیم. در این عصر ناگزیریم به صورت اکوسیستم فکر کرده و عمل کنیم.

وی افزود: در این عصر شاهد شتاب بی سابقه نوآوری در محصول و مدل کسب و کار، دانش محور و علم پایه شدن نوآوری ها، اهمیت دارایی‌های مکمل و بیرونی و ضرورت مرز گستری و نوآوری باز هستیم.

وی نوآوری را  فراتر از تحقیق و توسعه‌های درون‌زا عنوان کرد و افزود: شرکت‌ها باید از ظرفیت‌های بیرون زیست بوم شان بهره‌مند شوند و آورده بیشتری بدست آورند.

به گفته وی، متاسفانه در حال حاضر ۹۰ درصد معضل پارک‌های علم و فناوری ناشی از این است که TRL‌های پایین را رها کرده اند. 

وی خاطرنشان کرد: برای توسعه زیست بوم‌ها باید مکانیزم‌های مختلفی را بکار برد. اکتساب، آزمایشگاه نوآوری، شتاب‌دهنده‌ها، مراکز رشد، مراکز نوآوری، سرمایه گذاری جسورانه و همکاری‌های استراتژیک از جمله سازوکار‌های لازم برای توسعه یک زیست بوم محسوب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مراکز نوآوری ساختاری در راستای انعطاف‌پذیری بیشتر شرکت برای تعامل با اکوسیستم نوآوری، افزایش سهم فعالیت‌های نوآورانه، استفاده از منابع دانش بیرونی و تجاری سازی نوآوری‌های جدید ایجاد کرده است.

به گفته وی، این مراکز با هدف توسعه فناوری و نوآوری، در یکی از زیرساخت‌های متعلق به نهاد موسس (دانشگاه، موسسه پژوهشی، پارک علم و فناور، شرکت خصوصی و سازمان دولتی)، تاسیس می‌شود تا با فراهم آوردن زمینه رشد و توسعه مهارت‌های فنی و کسب و کار افراد و تیم‌های دارای ایده، هسته‌های فناور و شرکت‌های نوپا، به ساخت نمونه‌های اولیه، نیمه صنعتی، توسعه محصولات (کالا و خدمات) جدید، همچنین رشد و توسعه بازار برای محصولات فناورانه و دانش بنیان کمک کند.

صفدری عنوان کرد: این مراکز برای شرکت‌های بزرگ مزایایی به همراه دارد. بهره‌مند شدن از نیروی انسانی خلاق و انعطاف پذیری شرکت‌های نوپا، دسترسی به فرصت‌های رشد و سرمایه‌گذاری بیشتر، برون سپاری تحقیق و توسعه یا هزینه کمتر از مزایایی آن برای شرکت‌های بزرگ محسوب می‌شود.

همچنین مراکز نوآوری با ایجاد دسترسی یه امکانات، تخصص و پشتیبانی فنی از طریق مشاوره و مربی گری، تسهیل دسترسی به منابع مالی. کسب اعتبار در حوزه فعالیت، برای ایده پردازان و تیم‌ها نیز مزایایی به همراه دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فضای کار اشتراکی در زیست‌بوم فناوری و نوآوری چیست؟
  • «فناوری» و «نوآوری» اهرم‌های قدرتمند جهش تولید
  • بازدید مدیرعامل بانک مسکن از شرکت ناواکو و تاکید بر استفاده از ظرفیت ها، تجارب و دانش بومی شرکت در جهت افزایش نوآوری، درآمدزایی و خودکفایی مالی
  • پرورش نسل زد برای ورود به دنیای کسب‌وکارهای نوآور بررسی می‌شود
  • فناوری با بلوغ پایین در پارک‌های علم و فناوری رها شده اند 
  • فعالیت 490 مرکز نوآوری در کشور/ ضرورت رفع مسائل اساسی با ظرفیت‌های قانون جهش تولید
  • برپایی پاویون دانش بنیان‌ها در نمایشگاه ایران هلث
  • ۹۶۷۴ شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد
  • دانش‌آموزان در لبه پرتگاه مهاجرت قرار دارند
  • ثبت ۱۲ فراورده دارویی و ۵۰ تجهیز پزشکی شرکت‌های ایرانی در کنیا