Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد ورود سامانه جدید بارشی از فردا پنجشنبه به جو کهگیلویه و بویراحمد را پیش بینی کرده است.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با بررسی آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی سامانه جدید بارشی از اواخر وقت فردا پنجشنبه به جو استان وارد شده و تا روز یکشنبه فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ولی بهره مند افزود: پیامد این این سامانه ، بارش باران،گاهی رعد و برق،وزش بادشدید، در همه مناطق سردسیری و ارتفاعات نواحی گرمسیری بارش برف،در مناطق مستعد ریزش تگرگ خواهد بود.
وی بیان کرد: شدت بارش ها برای روز شنبه پیش بینی می شود و به تدریج صبح یکشنبه این سامانه از جو استان خارج خواهد شد.
بهره مند تصریح کرد: بر اساس هشدارها و توصیه های هواشناسی به منظور کاهش خسارات احتمالی اتخاذ تمهیدات لازم با توجه به احتمال طغیان رودخانه ها، مسیل ها، آبگرفتگی معابر عمومی با توجه به شدت و حجم بارش ها، کاهش دید افقی به دلیل بارش برف و باران، پدیده مه گرفتگی، لغزندگی و اختلال در تردد جاده ای به ویژه در جاده های مواصلاتی و گردنه های استان از سوی هم استانی ها، سازمان های امدادی و مدیریت بحران به کار گرفته شود.
میانگین میزان بارش باران از ابتدای سال زراعی تاکنون در این استان 595.5 میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال پیش 505 میلی متر افزایش یافته است.
میزان بارش باران ثبت شده در ایستگاه های هواشناسی این استان از ابتدای مهر تاکنون در یاسوج 751.7،سی سخت 676.6، دهدشت 616.9،دوگنبدان 502.4،لیکک 515.9 و امامزاده جعفر 517.7میلیمتر بوده است.
کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود 16 هزار و 249 کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.
این استان یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.
9868/1662
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 بارش باران بارش برف و باران رعد و برق کهگیلویه و بویراحمد هواشناسی جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۳۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران های سیل‌زا در راه خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت:باران های سیل‌زا از شامگاه چهارشنبه با ورود سامانه بارشی پرفشار خراسان رضوی را فرا می گیرد و حجم بارندگی در مناطق مستعد، موجب سیلاب، آبگرفتگی و رواناب خواهد شد که در این خصوص هشدار سطح زرد نیز صادر شده است.

سارا حکمی افزود: همچنین با فعال شدن این سامانه، دما به طور محسوسی در روزهای پایانی آخر هفته کاهش خواهد یافت به طوری که میانگین بیشینه دما در روز جمعه نسبت به امروز ۱۲ درجه کاهش می‌یابد.

وی  گفت: برودت هوا و کاهش محسوس دما موجب خواهد شد بارندگی ها در مناطق کوهستانی و شمالی در ساعاتی از روز جمعه هفته جاری، به شکل برف و باران باشد.


دیگر خبرها

  • بارندگی‌های سیل‌آسا به زیرساخت‌های ارتباطی و کشاورزی بخش «لوداب» خسارت وارد کرد
  • خسارت ۱۲۰ میلیارد تومانی بارندگی به زیرساخت‌های آب‌رسانی کهگیلویه و بویراحمد
  • باران های سیل‌زا در راه خراسان رضوی
  • شهرک گلستان شیراز صدرنشین بارندگی در فارس
  • طوفان شدید به تأسیسات برق‌رسانی بوشهر آسیب زد
  • جلوگیری از خسارت به واحدهای صنعتی خوزستان در باران
  • باران در کوهرنگ و سیلاب در چهارمحال و بختیاری+تصاویر
  • شهرک گلستان شیراز صدرنشین بارندگی در استان فارس
  • ثبت ۱۷۴ میلی متری باران در کهگیلویه و بویراحمد
  • توصیه‌های جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی برای جلوگیری از سرمازدگی باغات