Web Analytics Made Easy - Statcounter

به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و جشن استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران، مراسم بزرگداشت روز ملی کشورمان در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در کپنهاگ برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم که از شخصیت‌های سیاسی، اقتصادی، علمی و فرهنگی دانمارک، سفرا و کارداران کشورهای خارجی، ایرانیان مقیم و دوستداران انقلاب اسلامی از کشورهای مسلمان حضور داشتند، در ابتدا سرود ملی دو کشور نواخته شد و سپس مرتضی مرادیان سفیر کشورمان طی سخنانی ضمن خوشامد گویی به مهمانان با اشاره به اینکه ملت بزرگ ایران در چهل سال پیش استراتژی انقلاب خود را از قرآن گرفته‌اند گفت: چهار دهه پیش، ملت بزرگ ایران، یک استراتژی را در پیش گرفت که اکنون، یکی از مبانی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را تشکیل می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایده این استراتژی برگرفته از این آموزه قرآنی است" لَا تَظْلِمُونَ وَلَا تُظْلَمُونَ" - نه ستم کنید و نه ستم پذیرید. وی تصریح کرد در چهل سال گذشته، مردم ایران بر این باور و اصول خود پایبند بوده است.
مرادیان با اشاره به تشدید دشمنی و دسیسه‌های خارجی علیه نظام و کشور اسلامی ایران در سال ۲۰۱۸ در جهت تبلیغ ایران هراسی، خاطر نشان کرد که خروج غیرقانونی آمریکا از برجام که بنیان چندجانبه گرایی را در صحنه سیاست بین الملل لرزاند، در واقع واکنشی شتاب زده، کوته نگرانه و غیر منطقی به شکست سیاست‌های چهل ساله علیه ایران بود اما جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر حمایت مردم تاکنون به مسیر عدالت خواهانه خود ادامه داده و از این پس نیز ادامه خواهد داد.
سفیر کشورمان یکجانبه گرایی افراطی را یکی از عمده ترین چالش‌های جهان کنونی دانست و ابراز امیدواری کرد که تمامی کشورها و سازمان‌های بین المللی در برخورد با این چالش‌ها به تعهدات خود عمل کرده و مسئولیت پذیر باشند زیرا تنها در این صورت است که موانع همکاری جهانی رفع و اهداف مشترک محقق خواهد شد.
مرادیان در تشریح سیاست خارجی مستقل جمهوری اسلامی ایران گفت: تهران سیاست خارجی اعتدالی خود را ادامه خواهد داد. اما در عین حال، بر دو سویه بودن تعاملات و متقابل بودن همکاری‌ها نیز تاکید داشته و در این راستا در سطح بین المللی، همانند گذشته که مسئولیت پذیری و تعامل گرایی ایران را به اثبات رسانده است، اکنون نیز ثابت خواهیم کرد که در مراوده با جامعه جهانی همکاری و تعامل را بر تقابل ترجیح می‌دهیم.
وی در پایان تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران اقدام اخیر اتحادیه اروپایی برای ثبت و اعلام سازوکار ویژه مالی برای تجارت با ایران را اولین گام اروپا در انجام تعهدات خود در قبال ایران مندرج در بیانیه ماه می ۲۰۱۸ وزرای خارجه ایران و سه کشور اروپایی، دانسته و خواهان اجرایی شدن کامل تمامی تعهدات اتحادیه اروپا در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.
همچنین مراسم دیگری با حضور ایرانیان، مسلمانان و دوستداران انقلاب اسلامی در روز ۲۳ بهمن در محل سفارت برگزار گردید.
در این مراسم مرادیان با اشاره به اینکه رمز موفقیت ایران در چهل سال گذشته، باور و پایمردی مردم ایران بود که تاکنون فشارها را خنثی کرده و ضامن دستاوردهای باارزش بوده است، خاطر نشان کرد که در این مدت، قدرت‌هایی که ظهور یک کشور مستقل و تأثیر ژئوپلتیکی بالقوه آن را نافی منافع نامشروع خود می‌دانند از هیچ کوششی علیه ایران دریغ نکرده‌اند و هم اکنون نیز بر این ایده پوچ و روش نادرست خود در جهت ایجاد فضای ایران هراسی پافشاری می‌کنند.
سفیر ایران در بخشی دیگر از سخنان خود تحریم نامشروع مردم مقاوم ایران، سیاه نمایی تبلیغاتی، فشار دیپلماتیک به کشورها و توطئه‌های منطقه‌ای را از جمله محورهای اصلی تحرکات ایران هراسانه برشمرد و گفت: دولت آمریکا و معدود حامیانش تلاش می‌کنند تا ایرانی که داعش را به زانو درآورد، بزرگترین حامی تروریسم نامیده شود- ملتی که خود قربانی تروریسم بوده، تروریست معرفی شود -کشوری که هدف حملات شیمیایی صدام قرار گرفت، به تولید سلاح شیمیایی متهم شود- نظام مردم سالار و مسئول، مستبد و تهدیدگر ثبات منطقه‌ای جلوه داده شود- دولتی که پایبندی آن به تعهداتش همواره مورد تأیید بوده، ناقض مقررات بین المللی خوانده شود. هیچکدام از این اتهامات از یک آزمایش منصفانه موفق بیرون نخواهند آمد و امروز دنبال کنندگان آن سیاست‌ها خود بیش از هر زمان دیگر منزوی هستند.
در این مراسم‌ها ضمن تقدیر از یکی از ایرانیان موفق در دانمارک، کتابچه مطالبی از جاذبه‌های گردشگری ایران در بین شرکت کنندگان توزیع شد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اتحادیه اروپا ایران هراسی جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۳۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال باشکوه مردم سمنان از رئیس دولت سیزدهم

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان و سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان در پیامی از اقشار مختلف مردم مؤمن و متدیّن استان سمنان خواستار استقبال گسترده مردم از رئیس جمهور و هیأت دولت شدند.

متن پیام به این شرح است:

استان پهناور و ممتاز سمنان خود را آماده می‌کند تا یکبار دیگر میزبان ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عالی‌ترین مقام اجرایی کشور و اعضای محترم کابینه دولت سیزدهم باشد.

مردم مؤمن و ولایتمدار استان سمنان که به تعبیر رهبر فرزانه و دوراندیش انقلاب اسلامی به دینداری، دانش پژوهی، برجستگی‌های علمی و نیز هوش و استعداد بالا شناخته می‌شوند در ادوار مختلف بارها و بارها انسجام، اتحاد و همدلی خود را در دفاع از ارزش‌های والای انقلاب اسلامی ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی به جهانیان نشان داده و در مسیر نورانی شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی بویژه سه هزار شهید استان سمنان گام برداشته‌اند.

استان سمنان با وجود مردمانی فداکار و سخت‌کوش و نیز ذخایر طبیعی ارزشمند و کم‌نظیر همواره یکی از استان‌های پیشرو در عرصه‌های گوناگون فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بوده که تحقق این مهم را مرهون تلاش آحاد مردم در شهرها و روستاهای مختلف و بصورت خاص فداکاری سه هزار شهید والامقام استان سمنان، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، جانبازان و آزادگان می‌دانیم.

اینک و در آستانه دومین دور از سفر استانی آیت‌الله رئیسی ریاست محترم و محبوب جمهوری اسلامی ایران به استان سمنان و دیدار رئیس و اعضای دولت سیزدهم با مردم این استان و با عنایت به افتخارآفرینی اخیر غیورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح در عملیات «وعده صادق» و به منظور حمایت از برنامه‌ها و همراهی با سیاست‌های دولت مردمی آیت‌الله رئیسی در جهت رفع مشکلات ملی و استانی از آحاد مردم شریف، مؤمن و متدین استان سمنان دعوت می‌کنیم با حضور گرم خود در برنامه‌های سفر ریاست محترم جمهوری به استان بار دیگر پیوند عمیق و ناگسستنی خود را با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به نمایش بگذارند.

کد خبر 6081307

دیگر خبرها

  • بیست و نهم فروردین روزی برای تقدیر از بانیان امنیت برای مردم
  • بیست و نهم فروردین ماه سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • ابهت گنبد پوشالی اسرائیل برای همیشه در هم شکست
  • استقبال باشکوه مردم سمنان از رییس دولت سیزدهم
  • استقبال باشکوه مردم سمنان از رئیس دولت سیزدهم
  • ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی گرامی باد
  • شکست هیمنه صهیونیستها در عملیات وعده صادق سپاه
  • مراسم رژه گرامی داشت سالروز ارتش در بندرعباس
  • آغاز مراسم رژه گرامی داشت سالروز ارتش در بندرعباس
  • پیروزی انقلاب مرهون اطاعت پذیری بدنه ارتش از امام بود