Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا شاهرخ شجری، چهارشنبه در کارگاه آموزشی خرما در شیراز، با اشاره به دلایل مطرح شدن ممنوعیت صادرات خرما افزود: علت طرح این مساله در ستاد تنظیم بازار به دلیل در پیش بودن ماه مبارک رمضان و کنترل قیمت بود که ما مخالفت خود را با ممنوع شدن صادرات خرما اعلام کردیم.
او ادامه داد: صادرات یک مقوله دائمی و پیوسته است و اعمال ممنوعیت های مقطعی مشکلاتی از جمله تصاحب بازارهای هدف توسط رقبا را برای صادر کنندگان ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، بر لزوم تقویت زیرساخت ها و امکانات با هدف تقویت صادرات به ویژه صادرات محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: از مجموع 120میلیون تن محصول کشاورزی که سالانه در کشور تولید می شود 6میلیون تن به خارج از کشور صادر می شود که اغلب فساد پذیر است و این در حالی است فقط 350 کامیون یخچال دار با ظرفیت 20 تن در کشور وجود دارد.
مدیر کل دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی در مورد چالش های پیش روی صادرات محصولات کشاورزی گفت: نبود بسته بندی مناسب، خلاء ناوگان مناسب حمل و نقل و نبود راهبردی صحیح و پایدار در صادرات از مهمترین این چالش ها است که در کنار این موارد باید تحریم های ظالمانه را نیز لحاظ کنیم.
شجری، ایران را دومین تولید کننده خرما در جهان دانست و افزود: 60 تا 70 درصد صادرات خرمای ایران به کشورهای هند، پاکستان، قزاقستان، ترکیه و عراق انجام می شود که باید تمرکز صادرات را از چند کشور محدود برداشته و رشد تنوع و سهم کشورهای هدف را افزایش دهیم تا صادرات دچار خدشه نشود.
مدیر کل دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی افزود: سهم ایران در صادرات خرما متناسب با تولید آن نیست و با وجود اینکه از نظر وزنی در تولید این محصول دارای رتبه قابل توجهی هستیم اما از نظر ارزش صادرات سهم مناسبی نداریم.
وی بیان کرد: برداشت و جمع آوری غیر بهداشتی، نبود تشکل های بازاریاب و صادر کننده، نبود سامانه اطلاع رسانی کارآمد، نبود شهرک های صنعتی و پایانه های صادراتی و نبود ناوگان حمل و نقل مناسب از مهمترین مشکلات حوزه صادرات خرماست.
6122 /6118
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 ایران جهان حمل و نقل قزاقستان وزارت جهاد کشاورزی جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۴۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولیدات خراسان شمالی به ۳۸ کشور جهان صادر می‌شود

استاندار خراسان شمالی گفت: تولیدات خراسان شمالی به ۳۸ کشور جهان صادر می‌شود اما باید کشورهای جدیدی برای صادرات کالاها بازاریابی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین نژاد امروز _ دوشنبه سوم اردیبهشت _ در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی خراسان شمالی با تاکید بر تقویت صادرات در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم اظهار کرد: افزایش تولید و در کنار آن تقویت صادرات سبب رونق اقتصادی و دلگرمی تولیدکنندگان و صادرکنندگان است.

وی با بیان اینکه افزایش تولید در بازاریابی جهانی باعث رونق اقتصاد شده و این در جهت اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری در استان است، افزود: باید تمام تولیدات سطح استان استخراج و متناسب با آن بازارهای جدید جهانی شناسایی شود.

استاندار خراسان شمالی گفت: اکنون بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات استان هستند، بر همین اساس کشورها متناسب با نیازمندی‌های آن‌ها پالایش شود تا صادرات استان بازار جهانی پیدا کند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته رونق تولید، صادرات و تراز تجاری روند مطلوب داشت که باید در سال جاری قوی‌تر و با یک جهش بیشتر دنبال شود.

حسین نژاد گفت: حضور قوی استان در نمایشگاه اکسپو تهران مؤثر است و بسترسازی برای حضور تمام بخش‌های تولیدی به جهت معرفی تولیدات و ظرفیت‌های استان فراهم شود.

وی در خصوص آماده‌سازی غرفه‌ها در این نمایشگاه نیز اظهار داشت: تمهیدات لازم برای حمل و نقل و غرفه‌آرایی و … نیز باید با کار کارشناسی اندیشیده شود.

ناصر فخر موحدی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه با بیان اینکه خراسان شمالی در نمایشگاه اکسپو حضور قوی و فعال خواهد داشت، اظهار کرد: ۲ بخش خصوصی و دولتی با هدف معرفی توانمندی و پتانسیل‌های استان و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این نمایشگاه حضور خواهند یافت.

کد خبر 747026

دیگر خبرها

  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد
  • متهم شدن برخی از مدیران سابق سازمان حفظ نباتات به قاچاق
  • تحریم‌های آمریکا تحریم شد/ روند افزایشی تولید نفت خام در ۱۴۰۲
  • تولیدات خراسان شمالی به ۳۸ کشور جهان صادر می‌شود
  • قزاقستان ساخت خط لوله در دریای خزر را بررسی می‌کند
  • گوشت قرمز وارداتی در راه بازار | سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور چقدر است؟
  • لزوم شناسنامه‌دار کردن محصولات باغی برای توسعه صادرات