Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مؤسسه تحقیقات پنبه کشور، مهمترین محدودیت در کشاورزی استان گلستان و کشور را کربن خاک دانست و گفت: کربن همانند خون در خاک عمل می‌کند. در دنیا بدلیل اهمیت این موضوع، تجارت کربن باب شده است.

به گزارش ایسنا، قربانعلی روشنی در مراسم رونمایی از دو رقم جدید پنبه اظهار کرد: پنبه کاراترین گیاه یک‌ساله‌ای است که کربن را به خاک وارد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: کربن آلی می‌تواند ۲۰۰ برابر خاک معمولی، مواد آلاینده را در خودش جذب کند؛ مواد آلاینده‌ای که از طریق خاک وارد آب شده و باعث بروز بیماری می‌شود.

رئیس مؤسسه تحقیقات پنبه کشور با اشاره به گردش مالی ۵۰۰ میلیارد دلاری پوشاک پنبه‌ای در دنیا، تصریح کرد: بیش از ۶۰ نوع فرآورده جانبی از پنبه وجود دارد.

روشنی در ادامه خاطرنشان کرد: مؤسسه تحقیقات پنبه چهار بخش تحقیقاتی و ۱۲ ایستگاه در سطح کشور دارد و تعداد نیروهای هیأت علمی در ستاد ۱۸ نفر و شش محقق بوده و در سطح کشور نیز شش عضو هیأت علمی و ۸ محقق داریم.

خود اتکایی در تولید بذر پنبه در کشور

وی با اشاره به اینکه از شروع فعالیت این مرکز ۱۲ رقم جدید پنبه معرفی شده است، گفت: در بذر سال‌هاست که خوداتکا هستیم. در گذشته هر چهار سال یک رقم معرفی می‌کردیم، اما در حال حاضر هر هشت ماه یک رقم معرفی می‌کنیم.

رئیس مؤسسه تحقیقات پنبه کشور اظهار کرد: سال گذشته در راستای انجام کشت فراسرزمینی در کشور روسیه اقدام به کشت پنج رقم پنبه در این کشور کردیم.

روشنی تصریح کرد: به زودی مؤسسه تحقیقات بین‌المللی پنبه را در کشور راه اندازی خواهیم کرد که می‌توان بذرهای سایر کشورها را در استان استفاده کرد و دیگران نیز از بذر کشور ما استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پنبه موسسه تحقیقات پنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۴۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هویت‌های ملی در هر حوزه ای باید ثبت جهانی شود و دستگاه‌های متولی در این رابطه و برای حفظ و نگهداری پیشینه فرهنگی و اجتماعی کشور رسالت خطیری بر عهده دارند.

نخستین کنفرانس بین المللی موزه‌ها با همکاری سه وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت کشور در حال برگزاری است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • بافق میزبان کنفرانس بین المللی تحقیقات شتر
  • سهم۱۹درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه
  • هدف گذاری برای تجارت ۱۰میلیارد دلاری ایران و پاکستان
  • تجارت ۱۰ میلیارد دلاری ایران و پاکستان با توسعه زیرساخت‌ها
  • شرکت ۲۸ کشور دنیا در جشنواره بین‌المللی پوپک
  • توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و بندری برای دستیابی به تجارت ۱۰ میلیارد دلاری میان ایران و پاکستان
  • تجارت ۱۰ میلیارد‌ دلاری ایران و پاکستان با توسعه زیرساخت‌ها