Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-24@00:38:56 GMT

قیمت نفت افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۳۴۷۸۷

از آنجا که اوپک اعلام کرد تولید این سازمان در ماه ژانویه به شدت کاهش یافته است، قیمت نفت در معاملات امروز به بالای ۶۳ دلار رسید.

 از آنجایی‌که اوپک اعلام کرد تولید این سازمان در ماه ژانویه به شدت کاهش یافته است و با ضربه وارده به صادرات نفت ونزوئلا به علت تحریم‌های آمریکا، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر بشکه نفت خام آمریکا با 50 سنت افزایش 53.60 دلار معامله شد.

افزایش قیمت نفت خام آمریکا نیز ناشی از انتشار گزارشی از سوی موسسه آمریکن پترولیوم بود که نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 8 فوریه 998 هزار بشکه کاهش یافته و به 447.2 میلیون بشکه رسیده است. این درحالی است که تحلیل‌گران انتظار افزایش 2.7 میلیون بشکه ای را داشتند.

هر بشکه نفت برنت با 59 سنت افزایش 63.01 دلار فروخته شد.

اوپک دیروز اعلام کرد: تولید این سازمان تقریبا در ماه ژانویه به 30.81 میلیون بشکه در روز کاهش یافته است. این سبب افزایش قیمت نفت برنت شد.

موضوعات مربوط به ونزوئلا نیز قیمت نفت را تقویت کرد. علی‌رغم اختلافات میان آمریکا و ونزوئلا، پالایشگاه‌ های آمریکایی بزرگ‌ترین خریداران نفت ونزوئلا بودند، اما اعمال تحریم‌های واشنگتن علیه صادرات نفت کاراکاس، این مشتری‌ها از خرید نفت ونزوئلا پا پس کشیدند.

فارس/

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000CPF برچسب ها: نفت ، اوپک ، قیمت جهانی نفت

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: نفت اوپک قیمت جهانی نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۴۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت اندکی بالا رفت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  بهای معاملات نفت برنت با ۲۷ سنت افزایش، به ۸۷ دلار و ۲۷ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۶ سنت افزایش، به ۸۲ دلار و ۱۶ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص روز گذشته تحت تاثیر نشانه‌های عدم تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و مختل شدن عرضه نفت این منطقه، ۲۹ سنت کاهش یافتند.
سوگاندها ساچدوا، موسس شرکت تحقیقاتی اس‌اس‌ولث استریت، در این باره گفت: کاهش نرخ اضافی ریسک ژئوپلیتیکی، به قیمت نفت ضربه زده، زیرا عرضه دچار اختلال قابل توجهی نشده است. اما چشم انداز ژئوپلیتیکی همچنان در جهت قیمت نفت، مهم مانده است. تحلیلگران گروه بانکی ANZ، نظر مشابهی را منعکس کردند.
سرمایه‌گذاران منتظر انتشار آمار تولید ناخالص داخلی آمریکا هستند و آمار هزینه مصرفی شخصی در مارس که معیار مورد نظر فدرال رزرو برای ارزیابی تورم است، اواخر هفته جاری منتشر می‌شود و برای ارزیابی مسیر سیاست پولی، به دقت دنبال خواهد شد.
بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته افزایش پیدا کرده است، در حالی که ذخایر محصولات نفتی احتمالا کاهش یافته است.

دیگر خبرها

  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • قیمت نفت اندکی بالا رفت
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • قیمت نفت نزولی شد
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۷۵ دلار و ۵۸ سنت رسید
  • برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ |برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد