Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@00:27:52 GMT

سدهای طبس آبگیری شد

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۳۴۹۸۶

سدهای طبس آبگیری شد

بیرجند - ایرنا - معاون عمرانی فرمانداری ویژه طبس گفت: در پی بارندگی های چند روز اخیر، سدهای این شهرستان 400 هزار مترمکعب آبگیری شد.

به گزارش ایرنا، علیرضا خلیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این ارتباط سد نهرین طبس به میزان 240 هزار مترمکعب، سد دره بید 40 هزار مترمکعب و سد کریت 120 هزار مترمکعب آبگیری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در جریان این بارندگی ها، مسیر سیلاب روستای خرو باز است و کشاورزان سیلاب را به بندهای شخصی خود هدایت و ذخیره می کنند.
وی با اشاره به مسدود شدن راه روستایی خرو در پی ورود سیل به این جاده گفت: برای حل دائمی این مشکل ایجاد پل لوله ای برای این جاده پیشنهاد شده که طرح آن سال آینده آماده و برای آن تامین اعتبار خواهد شد.
معاون عمرانی فرمانداری ویژه طبس با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران متشکل از 14 کارگروه است، افزود: آمادگی ستاد مدیریت بحران صد درصدی است و پیش از آغاز فصل بارش به دستگاه های اجرایی اعلام و تاکید کردیم که تجهیزات و امکاناتشان را بررسی، رفع نقص و به روز کنند.
دبیر ستاد مدیریت بحران فرمانداری ویژه طبس با اشاره به بارندگی های اخیر گفت: هیچ راه مسدودی در محورهای اصلی این شهرستان نداشتیم و مسیرهای سیلاب مورد بررسی قرار گرفته تا در صورت بارندگی شدید از بروز خسارت جلوگیری شود.
وی با اشاره به آمادگی هلال احمر برای خدمات دهی یادآور شد: امداد و نجات شهری، جاده ای، کوهستان، درراه ماندگان و اسکان اضطراری در حیطه وظایف هلال احمر است که آموزش های مستمر و آمادگی لازم را دارند.
طبس در 270 کیلومتری غرب بیرجند است.
7217 * 6054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد سد طبس مديريت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۴۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم ذخیره آبی در سدهای خوزستان به بیش از ۱.۸ میلیارد مترمکعب رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس صدریان فر بیان کرد: پس از بارش‌های ۲۹ آبان که در پاییز گذشته اتفاق افتاد بارندگی مؤثری در حوضه‌های آبریز خوزستان نداشتیم که این امر نگرانی‌هایی را برای مردم و کشاورزان ایجاد کرده بود.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با اعلام اینکه حدود ۹۷ درصد مخازن خوزستان آبگیری شده بود، اضافه کرد: در هفته نخست فروردین ماه شاهد ورود ۲ سامانه قدرتمند بارشی در حوضه‌های آبریز منتهی به استان بودیم.

وی افزود: مجموع حجم سدهای خوزستان در بارش‌های اخیر تا ساعت ۱۸ روز گذشته به یک میلیارد و ۸۲۳ میلیون مترمکعب رسید که ترتیب آن در زنجیره باران ۸۸۹ میلیون مترمکعب، در حوضه آبریز دز ۴۸۰ میلیون مترمکعب، در حوضه آبریز کرخه ۲۶۵ میلیون مترمکعب، در حوضه آبریز مارون ۱۶۳ میلیون مترمکعب و در حوضه آبریز جره ۲۶ میلیون مترمکعب است.

صدریان فر، حجم خالی مخازن سدهای خوزستان را هفت میلیارد و ۷۶۶ میلیون مترمکعب اعلام و بیان کرد: رودخانه‌های میانی خوزستان در پایین‌دست فعال شدند به طوری که در دشت بزرگ به ۷۵۰ مترمکعب بر ثانیه رسیده و در ۲ روز آینده به اهواز خواهند رسید.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: دبی سد دز به پیک سه هزار مترمکعب بر ثانیه رسیده که احتمال می‌رود در روزهای آینده خروجی آن در راستای مدیریت سیلاب افزایش یابد.

کد خبر 6062979

دیگر خبرها

  • حجم آب سدهای آذربایجان غربی به ۱.۶ میلیارد مترمکعب رسید
  • حجم آی سدهای آذربایجان غربی به ۱.۶ میلیارد مترمکعب رسید
  • افزایش ۱.۶ درصدی حجم آب پشت سد های آذربایجان غربی
  • ذخیره آب سدهای مازندران ۵۳ درصد افزایش یافت
  • لحظات زیبای سرریز شدن سدهای یک استان کشور | تصاویر
  • سدهای آذربایجان‌غربی ۱۱۳۸ میلیون مترمکعب آب دارد
  • حجم ذخیره آبی در سدهای خوزستان به بیش از ۱.۸ میلیارد مترمکعب رسید
  • ۴.۰۳ میلیون مترمکعب به حجم آب پشت سدهای لرستان اضافه شده است
  • آبگیری و بازگشت طراوت به سدها و تالاب‌های فارس
  • ۶۴ درصد مخازن سدهای خوزستان پر شده است