Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@19:33:32 GMT

سدهای طبس آبگیری شد

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۳۵۰۲۹

سدهای طبس آبگیری شد

به گزارش ایرنا، علیرضا خلیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این ارتباط سد نهرین طبس به میزان 240 هزار مترمکعب، سد دره بید 40 هزار مترمکعب و سد کریت 120 هزار مترمکعب آبگیری شده است.
وی ادامه داد: در جریان این بارندگی ها، مسیر سیلاب روستای خرو باز است و کشاورزان سیلاب را به بندهای شخصی خود هدایت و ذخیره می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به مسدود شدن راه روستایی خرو در پی ورود سیل به این جاده گفت: برای حل دائمی این مشکل ایجاد پل لوله ای برای این جاده پیشنهاد شده که طرح آن سال آینده آماده و برای آن تامین اعتبار خواهد شد.
معاون عمرانی فرمانداری ویژه طبس با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران متشکل از 14 کارگروه است، افزود: آمادگی ستاد مدیریت بحران صد درصدی است و پیش از آغاز فصل بارش به دستگاه های اجرایی اعلام و تاکید کردیم که تجهیزات و امکاناتشان را بررسی، رفع نقص و به روز کنند.
دبیر ستاد مدیریت بحران فرمانداری ویژه طبس با اشاره به بارندگی های اخیر گفت: هیچ راه مسدودی در محورهای اصلی این شهرستان نداشتیم و مسیرهای سیلاب مورد بررسی قرار گرفته تا در صورت بارندگی شدید از بروز خسارت جلوگیری شود.
وی با اشاره به آمادگی هلال احمر برای خدمات دهی یادآور شد: امداد و نجات شهری، جاده ای، کوهستان، درراه ماندگان و اسکان اضطراری در حیطه وظایف هلال احمر است که آموزش های مستمر و آمادگی لازم را دارند.
طبس در 270 کیلومتری غرب بیرجند است.
7217 * 6054
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امداد و نجات دستگاه های اجرایی سیل مدیریت بحران هلال احمر جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۵۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۷ میلیون مترمکعب سیلاب‌های شمال کرمان مدیریت شد

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان، گفت: ۲۰۷ میلیون مترمکعب از سیلاب‌ها مدیریت شد و خسارتی در پایین‌دست سازه‌های آبخیزداری شمال کرمان نداشتیم. - اخبار استانها -

علیرضا ابوالحسنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به وجود 10.6 میلیون هکتار حوزه‌های آبخیز در شمال استان کرمان، اظهار داشت: از این میزان 2.7 میلیون هکتار آن دارای مطالعات تفصیلی و اجرایی است و در حوزه‌هایی که مطالعه تفصیلی داشته باشیم امکان اجرای طرح‌های آبخیزداری وجود دارد.

وی بیان کرد: در سنوات گذشته 8 هزار سازه آبخیز در نزدیک به 1.8 میلیون هکتار حوزه آبخیز شمال استان کرمان که دارای مطالعات تفصیلی بودند، احداث شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری شمال استان کرمان با اشاره به اینکه در بارندگی‌های هفته گذشته در استان نزدیک به 207 میلیون مترمکعب از روان‌آب‌ها و سیلاب‌ها مدیریت شده است، ادامه داد: با کاهش سرعت سیلاب‌ها این امکان داده شده که آب ذخیره شده و سفره‌های آب زیرزمینی ما تغذیه شود.

وی با بیان اینکه در کنار مدیریت سیلاب‌ها، نزدیک به 90 میلیون تن کنترل فرسایش خاک را داشتیم، گفت: با این اقدامات مانع از دسترس خارج شدن خاک و خسارت به مناطق پایین دست شدیم و بارندگی‌های اخیر در شمال استان کرمان خسارت و مشکلی در پایین‌دست سازه‌های آبخیزداری مشاهده نکردیم.

ابوالحسنی با اشاره به اینکه در سازه‌های آبخیزداری که در سنوات گذشته احداث شده موظف به لوله‌گذاری آنها بودیم، افزود: در مناطقی که سدهایی توسط شرکت آب منطقه‌ای احداث شده توافقنامه داریم که سازه‌های آبخیز را لوله‌گذاری کنند.

وی با بیان اینکه در جاهایی که لوله‌گذاری انجام شده عملاً آب به پایین دست و سدها رسیده است، ادامه داد: آب منطقه‌ای موظف است نسبت به لوله‌گذاری سازه‌هایی که در مسیر سیلاب‌هایی که پشت سدها قرار می‌گیرند همکاری کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری شمال استان کرمان، بیان کرد: در خیلی از سازه‌های که در سال‌های گذشته کار کردیم با توجه به اینکه نقش کنترل رسوب را داشتند، عملاً آبی پشت آنها ذخیره نشده است.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • آبگیری ۳۰ درصد سازه‌های آبی –خاکی در استان یزد
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری در پی بارندگی‌های بهاری
  • سدهای خراسان جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی
  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید
  • آبگیری بخشی ازتالاب جازموریان بر اثر بارندگی‌های اخیر
  • آبگیری بخشی از وسعت تالاب جازموریان در اثر بارندگی‌های اخیر
  • حال خوب سد شیرین‌دره بعد از بارندگی‌های بهاری + تصویر
  • ۲۰۷ میلیون مترمکعب سیلاب‌های شمال کرمان مدیریت شد