Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@23:43:14 GMT

اشکالات منطقه آزاد تجاری اینچه برون رفع شد

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۳۵۲۰۶

اشکالات منطقه آزاد تجاری اینچه برون رفع شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، قرجه طیار روز چهارشنبه در همایش توسعه پایدار اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی گنبدکاووس گفت: این طرح پس از بررسی بودجه سال 98، درصحن علنی مجلس مطرح و رای گیری می شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: تصویب نهایی این طرح، جهش بزرگ اقتصادی در سطح استان گلستان و منطقه گنبدکاووس ایجاد می کند که فراهم شدن هفت تا هشت هزار فرصت مستقیم شغلی تنها بخشی از مزایای راه اندازی منطقه آزاد تجاری - صنعتی اینچه برون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش ایرنا، ایجاد منطقه آزاد تجاری - صنعتی اینچه برون از جمله مصوبات سفر آذر 93 هیات دولت به استان گلستان است که یک بار لایحه دولت در مجلس تصویب نشد اما در بررسی مجدد، ایجاد این منطقه تجاری و چند منطقه تجاری دیگر رای آورد و به شورای نگهبان ارسال شد و این شورا دو ایراد بر آن گرفت و دوباره این طرح را به مجلس ارجاع داد.
نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی با یادآوری سفر 24 و 25 دی امسال رییس جمهوری به استان گلستان، به برخی مصوبات این سفر نیز اشاره کرد و گفت: تصویب مبلغ 80 میلیارد ریال برای تکمیل دانشکده علوم پایه دانشگاه گنبدکاووس و نیز تصویب 100 میلیارد ریال برای تکمیل جاده موسوم به نفت بخشی از مصوبات این سفر است.
طیار با قدردانی از خدمات دولت در گنبدکاووس افزود: تنها در سال جاری 800 میلیون ریال در حوزه برق، 350 میلیارد ریال درحوزه آبرسانی و گازرسانی به روستاهای محروم بخش داشلی برون و رقم قابل توجهی در آسفالت معابر 40 روستای این شهرستان هزینه شده است.
وی تصریح کرد: این میزان هزینه کرد درحالی است که کشور با مشکلات اقتصادی و مالی مواجه بوده و اقدامی قابل تقدیر است.
نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی با قدردانی از برگزاری همایش توسعه پایدار در دانشگاه گنبدکاووس، ابراز امیدواری کرد با همکاری دانشگاه ها و مسئولان ادارات و نهادها روند توسعه علمی شهرستان تسریع شود.
طیار همچنین از حضور حماسی گروه های مختلف مردم در راهپیمایی 22 بهمن قدردانی کرد و گفت: این حضور کم نظیر در راستای اهداف نظام و لبیک به فرمان رهبری بود.
به گزارش ایرنا، فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز دراین همایش، دانشگاه ها را 'اتاق فکر' برای توسعه شهرستان دانست و گفت: مراکز آموزش عالی باید به دغدغه ها و مطالبات مردم در حوزه های مختلف از جمله آسیب های اجتماعی و توسعه اقتصادی با نگاه علمی و حل مساله پاسخ دهند.
عبدالقدیر کریمی افزود: گنبدکاووس ظرفیت های زیادی برای توسعه و سرمایه گذاری دارد که در دو سال اخیر علاوه بر اقدامات خوب دولت، بخش خصوصی نیز سرمایه گذاری خوبی دراین شهرستان انجام داده است.
وی اضافه کرد: فرمانداری و مجموعه دستگاه های اجرایی گنبدکاووس آمادگی لازم برای استفاده از نقطه نظرات نخبگان، دانشگاهیان و شرکت های دانش بنیان برای توسعه علمی دربخش های مختلف دارند.
به گزارش ایرنا، امام جمعه گنبدکاووس نیز دراین همایش گفت: یکی از اشکالات مراکز آموزش عالی این است که در تولید به اولویت های جامعه کمتر توجه می کنند درحالی که بایستی دانشگاه ها به مسئولان نگاه اولویتی بدهند.
حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی افزود: اگر قرار است توسعه جامعه، دانش بنیان باشد بایستی دانش تولیدی ابتدا متناسب با فرهنگ جامعه بومی سازی شود تا بواسطه آن علاوه بر رفع مشکلات جامعه و سیستم ها، از بروز فساد و رانت نیز جلوگیری شود.
وی، انقلابی ماندن و تقویت روحیه انقلابی در تولید علم و تبدیل آن به قدرت و ثروت را مهم دانست و اضافه کرد: لازمه تحقق این ویژگی ها، تلاش مضاعف برای ارتقای سطح علمی دانشگاه ها است.
به گزارش ایرنا، همایش یک روزه توسعه پایدار اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باهدف بیان دستاوردهای این سه حوزه در 40 سال عمر انقلاب اسلامی و معرفی توانمندی های توسعه پایدار گنبدکاووس توسط دانشگاه دولتی این شهرستان برگزار شد.
به گفته دکتر ابوالفضل طهماسبی رییس دانشگاه گنبدکاووس 106 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده بود که تعدادی از آنها درقالب پوستر و تعدادی درقالب ارائه سخنرانی از سوی هیات دواران پذیرفته و امروز توسط صاحبان آن قرائت شد.
شهرستان گنبدکاووس که 148 کیلومتر با کشور ترکمنستان مرز مشترک دارد با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
گنبدکاووس دربخش های مختلف ازجمله بخش کشاورزی از شهرستان های برتر در استان گلستان و کشور به شمار می رود.
/3039/1860
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 آسیب های اجتماعی اجتماعی و فرهنگی استان گلستان بخش کشاورزی ترکمنستان جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۵۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گمرک استان کرمانشاه به دنبال تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: رویکرد گمرک کرمانشاه تسهیل و تسریع در انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا است

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی اصغر عباس زاده بعد از ظهر امروز _ سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین _ در دیدار یعقوب محمودیان مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین اظهار کرد: رویکرد گمرک، حمایت از تقویت صادرات و ارائه خدمات به تجار کشور، فعالین اقتصادی استان و تسهیل و تسریع در انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا است.

وی با اشاره به مزیت‌های منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین برای سرمایه گذاران بخش خصوصی، تأمین زیرساخت‌های منطقه آزاد را در جذب سرمایه گذاران بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: مهیا بودن و آماده شدن زیر ساخت‌های لازم گمرکی به نوبه خود در جذب سرمایه گذار و افزایش رغبت و اشتیاق آنان به سرمایه گذاری در این منطقه بسیار مهم و اثر بخش خواهد بود.

وی گفت: پس از مهیا شدن زیرساخت‌ها در منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین، مجموعه گمرکات استان در راستای بهره‌مندی مردم استان از مزایای این منطقه، پای کار و آماده ارائه خدمات گمرکی خواهد بود.

کد خبر 745287

دیگر خبرها

  • گمرک استان کرمانشاه به دنبال تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • برنامه‌ اصلی منطقه آزاد چابهار بهره‌مندی از ظرفیت تخصصی دانشگاه‌های فعال است
  • سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون
  • دانشگاه آزاد خمینی‌شهر میزبان نخستین همایش بین‌المللی «زیستن باکیفیت»
  • بستر سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون خراسان رضوی فراهم شده است
  • بستر سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون فراهم شده است
  • فرصت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در منطقه آزاد دوغارون ایجاد می‌شود
  • پرهیز از هرگونه تعجیل بی‌مورد در واگذاری اراضی منطقه آزاد تجاری قصرشیرین
  • بانه شهر توریستی و تجاری کردستان ‌
  • ذخیره چهار میلیون متر مکعب آب در بند‌های خاکی گنبدکاووس