Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام مهدی رستم نژاد ظهر چهارشنبه در نشست خبری پذیرش حوزه‌های علمیه در سال تحصیلی ۱۳۹۸-۹۹ با اصحاب رسانه که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، با اشاره به اینکه حوزه در طول تاریخ سنگربان مرزهای عقیدتی و فکری جوامعه دینی بوده، اظهار کرد: حوزه علمیه در یکی از گذرگاه‌های حساس تاریخی قرار گرفته است؛ ندای انقلاب از حوزه برخاسته و حوزه پایگاه مکتب اهل بیت(ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تیرهای شبهه و وسوسه متوجه کانون‌های دینی شده و تمامی معاندان اسلام همتشان را صرف این مسئله کرده‌اند تا دچار آسیب و اختلال کنند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه حوزه علمیه باید از مرزهای فکری و عقیدتی جوامع دینی پاسداری کند، افزود: سربازان حوزه علمیه‌ قبل از انقلاب و موقعیت کنونی باید از نظر تجهیز به علوم روز و مهارت‌های روزمره با توجه به نیازهای زمان و وضعیت موجود، متفاوت باشند.

حجت‌الاسلام رستم‌نژاد بیان کرد: پذیرش حوزه‌های علمیه از امروز ۲۴ بهمن‌ماه در دو مرحله برای سال تحصیلی ۹۸ -۹۹ آغاز شده که مرحله نخست تا ۲۷ اسفند و مرحله دوم از ۱۷ فروردین تا ۲۲ فروردین ثبت نام انجام شده و آزمون روز ۳۰ فروردین‌ماه ۹۸ برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه داوطلبان از مقطع سیکل، دیپلم و دانشگاهی می‌توانند ثبت نام کنند، عنوان کرد: داوطلبان برای اطلاعات بیشتر به سایت معاونت آموزش حوزه‌های علمیه به آدرس http://howzeh-qom.ir ،کانال پذیرش حوزه‌های علمیه به آدرس http://eitaa.com/pazireshhoowzeh و مدیریت‌های استانی و مدارس علمیه سراسر کشور مراجعه کنند.

شرایط پذیرش در حوزه‌های علمیه

معاون آموزشی حوزه‌های علمیه ادامه داد: قبولی حداقل پایه نهم دوره اول متوسطه با حداکثر سن ۱۸ سال (متولدین ۱۳۸۰)، داشتن حداقل مدرک دیپلم، پیش دانشگاهی و یا دوازدهم دوره دوم متوسطه برای متقاضیان دوره سفیران هدایت، التزام به تعهدات و قوانین مرکز مدیریت حوزه­‌های علمیه، اضافه شدن مدت خدمت سربازی به حداکثر سن از شرایط ثبت نام در حوزه‌های علمیه است.

وی با اشاره به اینکه حافظ کل قرآن و نهج‌­البلاغه، حافظ یک ششم قرآن کریم یا نهج البلاغه، خانواده محترم ایثارگران، رتبه‌­های برتر علمی کشوری امتیازاتی است که در آزمون ورودی حوزه‌های علمیه لحاظ می‌شود، اضافه کرد: ظرفیت پذیرش حوزه‌های علمیه در سراسر کشور ۱۳ هزار نفر است اما در نهایت با توجه به تجربه سال‌های گذشته یک چهارم یعنی به طور تقریبی ۵ هزار نفر پذیرفته می‌شوند؛ چرا که پذیرش در حوزه‌های علمیه زمان‌بر است و ۶ ماه طول می‌کشد که در هر بخشی عده‌ای ریزش می‌کنند.

حجت الاسلام رستم‌نژاد با تأکید بر اینکه به دنبال بهترین‌ها هستیم و افرادی که واقعاً همت بالایی دارند باید وارد حوزه شوند، گفت: معاونت آموزش حوزه‌های علمیه به دنبال افزایش آمار، اعداد و ارقام نیست بلکه توانایی علمی، بومی سازی، آمادگی برای ادامه تحصیل در حوزه علمیه، پذیرش در مصاحبه علمی، از اولویت‌هایی است که در پذیرش داوطلبان لحاظ می‌شود.

وی اضافه کرد: در مطالعات انجام شده برای افق ۱۴۱۴ به ۱۰۰ هزار روحانی نیاز داریم اما با این‌وجود از دو سال پیش پذیرش محدودتر شده و تنها دلیل این مهم کیفی گزینی است.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه بیشترین آمار پذیرش مربوط به داوطلبان با مدرک سیکل است، تصریح کرد: از ائمه جمعه و جماعات، مبلغین طرح هجرت، سازمان بسیج اساتید طلاب، مدیران مدارس آموزش پرورش، مدیران و طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه درخواست می‌کنیم که در این امر مهم، مقدس و حیاتی کمک کنند و افراد با آمادگی روحی و از خانواده‌های عمیق و اصیل را به شرکت در آزمون حوزه‌های علمیه دعوت کنند.

انتهای پیام/

283 / 31 مهدی رستم نژاد معاونت آموزشی حوزه علمیه پذیرش طلبه داوطلبان کیفی گزینی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: معاونت آموزشی حوزه علمیه پذیرش طلبه داوطلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۵۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روح معماری ایرانی-اسلامی بیش از پیش در ساخت و سازها دمیده شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر چهارشنبه در دیدار نوروزی با جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر قم اظهار کرد: مردم، حرم بانوی کرامت و حوزه علمیه محورهای اصلی شهر قم هستند و این محورها باید در انجام اقدامات ارجحیت داشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه حوزه علمیه و حرم حضرت معصومه (س) روح و هویت شهر قم هستند، افزود: فعالیت‌ها نباید موجب القای ناامیدی به مردم شود.

وی ابراز کرد: حوزه علمیه می‌تواند در راستای جذب سرمایه کمک و همکاری‌های شایانی با مجموعه شهری داشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر کادرسازی در مجموعه‌ها تصریح کرد: در مدیریت شهری به تدریج می‌بایست از نیرو و ظرفیت جوانان استفاده شود و تجربه کسب کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور خاطرنشان کرد: روح معماری ایرانی و اسلامی باید بیش از پیش در ساخت و سازها دمیده شود و به این زمینه نیز بایستی توجه ویژه‌ای داشت.

کد خبر 6063721

دیگر خبرها

  • توزیع ۶۶۰ بسته معیشتی بین نیازمندان
  • سندی جدید درباره باغ ازگل و کاظم صدیقی
  • روح معماری ایرانی-اسلامی بیش از پیش در ساخت و سازها دمیده شود
  • روح معماری اسلامی- ایرانی در قم مورد توجه قرار گیرد
  • بافت شهرسازی و معماری در قم باید با نگاه اسلامی باشد
  • آغاز ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ از امروز
  • ثبت‌نام‌ نوبت دوم آزمون سراسری‌ ۱۴۰۳ آغاز شد
  • ثبت‌نام‌ نوبت دوم کنکور سراسری‌ سال‌ ۱۴۰۳ آغاز شد
  • آغاز ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، از امروز
  • آغاز ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳