Web Analytics Made Easy - Statcounter

آن‌گونه که تحلیلگران مسائل عربستان می‌گویند قاتل وهابی زکریای شش ساله در عربستان، نه بیمار روانی بلکه خروجی دستگاه وهابیت این کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، شهادت زکریا بدرعلی الجابر طفل شش ساله ی شیعه ی عربستانی که برخی از رسانه‌ها این جنایت را در 27 ژانویه(7 بهمن) ثبت کرده‌اند، هنوز هم توسط پلیس و نهادهای رسمی عربستانی طرح موضوع نشده است و حاضربه پاسخگویی در مورد آن نشده‌اند اما آنچه در این بین به‌طور حتم مشخص است، شیعه بودن این کودک و شیوه قتل فجیع او به دست یک وهابی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اینکه پلیس شهر مدینه منوره تاکنون درباره این حادثه و افشای هویت قاتل کودک، سکوت کرده افکار عمومی با بیان اینکه این حادثه بسیار شوکه‌کننده است، خواستار شفاف‌سازی درباره این قتل شده‌اند. پس از این واقعه رسانه‌های سعودی اقدام به انتشار مطالب و شایعات متعددی در این خصوص کردند و همچنان برخی رسانه‌ها با انتشار شایعات قصد سرپوش گذاشتن روی این جنایت را دارند.

دستگاه قضایی عربستان و رسانه‌های سعودی تلاش می‌کنند چنین وانمود کنند که فرد جانی از سلامت عقلی برخوردار نبوده است. این در حالی است که برخی معتقدند  چنین توجیهی منطقی به نظر نمی‌رسد، چراکه وی به‌عنوان یک راننده تاکسی در شهر مدینه فعالیت می‌کرده و دارای گواهینامه رانندگی بوده و این نشانگر آن است که وی از تمرکز و سلامت عقلی برخوردار است. آن‌گونه که تحلیلگران مسائل عربستان می‌گویند این شخص نه بیمار روانی بلکه خروجی دستگاه وهابیت عربستان است. ریاض نوعی پرورشگاه و محیط رشد دیوانگان افراطی است تا عطش قدرت خود را با خون افرادی مانند شیعیان سیراب کنند. انگیزه اصلی قاتل نیز تنها ریشه در تفکرات وهابی و متعصبانه وی علیه تشیع دارد.

اینکه آیا آن راننده ی وهابی واقعا به دلیل شیعه بودن آن کودک و مادرش این کار را کرده است، موضوعی است که باید بر اساس قانون محرز شود، البته نه قانون عربستان؛ چراکه قوانین آنها علیه شیعیان است.

جای تاسف اینکه حکّام سعودی به مدد هدایت پول های کلان نفتی،مانع از انعکاس این جنایت در عربستان و حتی دنیا شده‌اند و حتی رسانه‌ها و سازمان‌های مدعی حقوق بشر نیز در قبال قتل زکریا،ساکت شده‌اند.

سهیل کریمی، فعال رسانه‌ای و مستند ساز در مطلبی در فضای مجازی با استناد به مطالبی که می‌گوید از دوستانش در عربستان سعودی در این باره دریافت کرده است، نوشته است:این روند مسبوق به سابقه بوده و سال گذشته نیز در شهر شیعه‌نشین "رفحاء" یکی از مهاجران شیعه‌ "احساء" به دست یکی از وهابیون به رگبار بسته شد و به شهادت رسید، ولی از آنجا که بن‌سلمان با پوشش ظاهری اصلاحات، بنای نزدیکی به غرب را دارد و در این بین ظاهرا بر شیپور عدم ظلم به اقلیت شیعه هم می‌دمد، ابتدا اعلام شد قاتل مشکل روحی و ‌روانی داشته و بعد هم رسانه‌ها را از بازتاب خبری باز داشتند و هم خانواده‌ شهید را از هر گونه اظهارنظر در این خصوص برحذر!  این در حالی بود که فرد یادشده دارای شناسه‌ توئیتر بوده و تا روز آن جنایت، در سلامت عقل، توئیت‌هایی در دفاع از داعش منتشر می‌کرده است. در موردی دیگر نیز که یکی از دیپلمات‌های کشورمان در یکی از شهرهای عربستان مورد سوءقصد قرار گرفت و بعد اعلام شد که فرد مربوطه از شهروندان عادی این کشور بوده و قصد خاصی نداشته و بعد از آن نیز پیگیری‌های وزارت خارجه برای محاکمه‌ فرد مورد نظر هیچ‌گاه به جایی نرسید. در رابطه با زکریای شهید نیز دقیقا همین روند طی شد. بلافاصله پس از انتشار خبر، دستگاه رسانه‌ای تحت امر بن‌سلمان ضمن تکذیب واقعیت، شروع به جعل خبر کرد و با انتشار روایت‌های مختلف، فضای رسانه‌ای و به تبع آن جوامع اسلامی و‌ بین‌المللی را غبارآلود کردند. به موازات آن و ‌در اخبار جعلی خود، قاتل طفل شیعه را روانی معرفی کرده‌اند و از طرفی دیگر ‌خانواده شهید را تحت فشار گذاشته‌اند که هیچ اظهارنظری در این خصوص نداشته باشند.

آن‌گونه که رسانه‌ها از روزنامه عکاظ گزارش داده‌اند: زکریای 6 ساله و مادرش که از شیعیان منطقه "الأحساء" بودند، برای زیارت مسجد النبی به مدینه منوره سفر می‌کنند. مشخص نیست به چه دلیل اما در میانه راه مادر زکریا اقدام به فرستادن صلوات بر محمد و آل‌محمد می‌کند و راننده وهابی زمانی که متوجه شیعه بودن مادر زکریا می‌شود،گلوی زکریا را در خیابان و بوسیله شیشه می‌برد.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۵۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع مشروع ایران هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کابل، رئیس شورای علمای شیعه افغانستان گفت: دفاع مشروع ایران، هیمنه و ابهت( پوشالی ) رژیم صهیونیستی را فرو ریخت.

آیت الله صالحی مدرس رئیس شورای سراسری علمای شیعه افغانستان در جمع علما و طلاب شورای علمای شیعه گفت: دفاع مشروع جمهوری اسلامی ایران در برابر رژیم صهیونیستی اُبهت و هیمنه ( پوشالی ) اسرائیل شرارت‌ پیشه و کودک‌کش را شکست.

وی تصریح کرد: امروز مشخص شد خطر رژیم صهیونیستی نه تنها علیه فلسطین بلکه خطری برای همه‌ کشورهای اسلامی است.

وی تصریح افزود: رژیم صهیونیستی در بیش از هفتاد سال با گسترش تجاوزات خود از هیچ جنایتی دریغ نکرده است و مسلمانان باید با اتحاد همواره در حمایت از فلسطینیان و مقابله با صهیونیست‌ها راهکارهای عملی را مدنظر داشته باشند.

دیگر خبرها

  • فواد ایزدی: آمریکا و اسرائیل با عملیات روانی دنبال کاهش فشارهای بین‌المللی هستند
  • دفاع مشروع ایران هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست
  • رونمایی از تازه‌ترین جنایت صهیونیست‌ها / گرفتاری مردم غزه در تله پهپادی شیطان
  • دشمنان اسلام فرقه ضاله وهابیت رابرای جنایت علیه مسلمین ایجادکردند
  • جنایت وهابیت وحمایت انگلیس؛از تخریب بقیع تا قتل‌عام مسلمانان
  • رونمایی از بسته هویت بصری طلایی سیمای کیش
  • رونمایی از مصحف صوتی به روایت ورش از نافع در الجزایر
  • رونمایی از دو سند نویافته در خصوص تخریب بهشت بقیع
  • مخالفت وهابیت با همه مسلمانان است نه تنها تشیع/ چرا بن‌باز به مدینه نرفت
  • تخریب بقیع زخم کهنه تاریخ اسلام است