Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@17:28:15 GMT

وضعیت بازار آپارتمان‌های میان‌متراژ

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۳۵۴۷۲

وضعیت بازار آپارتمان‌های میان‌متراژ

هر چند آپارتمان‌های میان‌متراژ جزو آپارتمان‌هایی هستند که همواره مورد علاقه وتوجه گروه قابل توجهی از متقاضیان بازار معاملات خرید وفروش واحدهای مسکونی به خصوص در شهر تهران وشهرهای بزرگ هستند اما بازار معاملات این گروه از واحدها معمولا در روزهای پایانی سال جزو پرتقاضاترین بخش‌های بازار مسکن محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آپارتمان‌های میان متراژ که همواره سهم قابل توجهی از معاملات مسکن را به خود اختصاص می‌دهند و در رده پرطرفدارهای بازار مسکن قرار دارند معمولا به آپارتمان‌های واقع در بازه مساحتی ۷۰ تا ۹۵ مترمربع اطلاق می‌شوند؛ تحقیقات میدانی «دنیای اقتصاد» نشان می‌دهد در شرایط فعلی، عمده متقاضیان حاضر در بازار ملک برای خرید آپارتمان، متقاضی خرید این دسته از آپارتمان‌ها هستند و عمده آنها قصد تبدیل واحد کوچک‌متراژ خود به آپارتمانی میان‌متراژ دارند؛ این در حالی است که همواره اکثر قریب به اتفاق متقاضیان خرید این نوع آپارتمان‌ها متقاضیان مصرفی هستند که به ویژه در شهر تهران «خانه دومی» محسوب می‌شوند و عمدتا به قصد تبدیل به احسن واحدهای خود بازار معاملات میان‌متراژ‌ها را برای جست و جو و خرید ملک انتخاب می‌کنند.

هم‌اکنون براساس اطلاعات موجود و یافته‌های حاصل از تحقیقات میدانی، میانگین قیمت هر مترمربع از آپارتمان‌های میان‌متراژ در مناطق مصرفی شهر تهران معمولا برای واحدهای غیرنوساز از قیمت واقعی موجود تبعیت می‌کند اما در بازار این گروه از آپارتمان‌ها نیز مانند سایر گروه‌های متراژی واحدهای مسکونی در تهران، میانگین قیمت هر مترمربع واحد نوساز عمدتا بالاتر از عرف بازار تعیین می‌شود؛ کارشناسان وفعالان بازار به سازندگان توصیه می‌کنند در شرایط رکودی برای فروش رفتن واحدهایشان بهتر است با قیمت‌های عرف و روز بازار مسکن هماهنگ شوند.

 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۵۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت‌های خرید مسکن در منطقه ۱۵ تهران

جدیدترین قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۵ تهران منتشر شد؛ براساس اطلاعات میدانی برای خرید یک واحد ۶۵ متری نوساز باید حداقل ۲میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان سرمایه داشته باشید.

به گزارش مشرق، قصد داریم در گزارش پیش رو قیمت خرید و فروش مسکن در منطقه ۱۵ تهران را بررسی کنیم.

ناگفته نماند، افزایش قیمت مسکن در حالی است که کف حقوق وزارت کار در سال (۱۴۰۲) حدود هشت میلیون تومان تعیین شده بود و حقوق کارگران (با تبدیل ریال به دلار) ،۱۳۱ دلار است، که همین مبلغ حقوق دریافتی را باید برای اجاره خانه پرداخت کند؛ مبلغ مازادی برای مخارج دیگر باقی نخواهد ماند، اما بر اساس استانداردها، تنها تا سقف ۳۰ درصد از درآمد هر فرد باید صرف مسکن شود.

به طور مثال، هر فرد برای خرید یک واحد نوساز با زیربنای ۶۵ متر یک‌خوابه در خیابان اتابک واقع در منطقه ۱۵ تهران، باید ۲ میلیارد و ۶۰۰ هزار تومان سرمایه داشته باشید.

قیمت خرید واحدهای دیگر در منطقه ۱۵ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۱۵) عمر ساختمان قیمت هر متر (تومان)
مشیریه ۱۳۹۸ ۷۰٬۰۰۰٬۰۰۰
افسریه شمالی ۱۴۰۰ ۸۰٬۰۰۰٬۰۰۰
اتابک خاوران طیب ۱۳۹۰ ۴۰٬۰۰۰٬۰۰۰
دولت‌آباد ۱۳۸۴ ۶۴٬۸۱۴٬۰۰۰
مسلم شمالی ۱۳۹۸ ۸۵٬۶۰۶٬۰۰۰
جنت آباد مرکزی ۱۳۹۴ ۹۹٬۰۵۶٬۰۰۰
شوش. صراف‌ها ۱۳۸۴ ۱۳۱٬۷۶۴٬۰۰۰
افسریه. والفجر ۱۴۰۱ ۶۸٬۴۲۱٬۰۰۰
شوش. بهار شمالی ۱۳۹۳ ۸۹٬۲۸۵٬۰۰۰

منطقه ۱۵ تهران یکی از مناطق معروف واقع در جنوب شرقی تهران است که نقطه اتصال آن با دیگر مناطق تهران است. این منطقه دارای آب و هوای متناسب با دیگر شهرها و استان‌های مرکزی تهران است اما گاهی آلودگی هوا متراکم می‌شود.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • مقاوم سازی ۴۸ هزار واحد مسکونی در کهگیلویه و بویراحمد
  • پیش‌بینی قیمت مسکن تا پایان سال ۱۴۰۳ | برای خرید مسکن در ارزان‌ترین نقظه تهران باید این مقدار هزینه کنید
  • نرخ خرید بازار مسکن تهران؛ خانه در هاشم آباد متری ۵۰ میلیون تومان
  • فوبیای وام مسکن
  • اتفاقی کم سابقه در بازار مسکن تهران؛ قهر مردم با آپارتمان های نوساز!
  • قیمت آپارتمان در منطقه ۱۵ تهران
  • ریزش و رویش فایل‏‏‌های مسکن
  • قیمت‌های خرید مسکن در منطقه ۱۵ تهران
  • نرخ خرید در بازار مسکن تهران؛ مسکن در این منطقه۴۰ میلیون تومان!
  • بازار مسکن پایتخت در اولین ماه سال/ فروشنده ها غیب شده اند