Web Analytics Made Easy - Statcounter

نژاد صفوی: خدماتی که انجام شده است را نباید نادید گرفت چرا که خدمات قابل قیاس نیست و بخش هایی که نیاز به خدمات رسانی دارند در دستور کار است و به همه شهروندان قول می دهم با برنامه ریزی هایی که انجام می شود این نگرانی ها حل شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد  در گفت و گو با ایل بانو،  گفت: با توجه به سوابق خدمتی که در اوایل انقلاب در این استان داشتم لازم می بینم با  آن زمان مقایسه ای داشته باشم؛ فقر بسیار زیادی  در حوزه راه ها در استان حاکم بود، اما امروز شاهد هستیم که نعمت هایی که نظام و مسئولان در این استان در حوزه راه ،حمل و نقل و مسکن به عرصه ظهور رسانده اند و عملیاتی کرده اند با هیچ ترازویی قابل قیاس نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عبدالمجید نژاد صفوی  بیان کرد: مرکز استان به سمت بابا میدان یک جاده خاکی صعب العبور داشت، در محور شیراز که آسفالت سطحی بود و  با موانعی که وجود داشت متاسفانه روزانه شاهد حوادث ناگواری بودیم، در محور سمیرم نیز همین گونه بود و در کهگیلویه که مردم بخش زیادی از خدمات خود را از جمله بهداشت و درمان را از بهبهان تهیه می کردند یک جاده صعب العبور داشت.

 

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد  ادامه داد: جاده های باشت، تنگ پیرزال، قلعه دختر و دیشموک؛ هر کدام از این مسیرها را در استان نام ببریم در قبل از انقلاب حتی  یک متر راه مطلوب نداشتیم اما  امروز به برکت نظام و فرمایشات معمار انقلاب که تاکید در رسیدگی به مناطق محروم داشتند  می بینیم که در این استان بیش از 6 هزار کلیومتر راه داریم.

 

نژاد صفوی تصریح کرد: اکثر راه هایی که در استان در دهه اول انقلاب ایجاد شده بودند بهسازی شد در برخی از آنها بهسازی های مجدد انجام شد اکنون بسیاری از محورهای ما به صورت چهار خطه و یا بزرگراه اجرا می شوند و بخشی از آنها به بهره برداری رسیده است.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه مرکز استان ما محصور بین  پنج  استان اقتصادی بزرگ از جمله  بوشهر،فارس، خوزستان، چهار محال و بختیاری و اصفهان است تدابیری اندیشیده شده که این راه ها به راه های اصلی و بزرگراهی  تبدیل شوند  مطمئنا آینده  روشنی را از نظر اشتغال  و رونق اقتصادی  خواهیم داشت.

 

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد  که حدود 25  سال قبل در استان مدیرکل بود ادامه داد: هیچ گاه فراموش نمی کنم که در اوایل انقلاب که در این استان بودم اکثر رایزنی هایی که برای سرمایه گذاری بخش خصوصی  و احداث کارخانه های تولیدی انجام می گرفت صرفا به دلیل اینکه امکان انتقال این تولیدات به خارج از استان و خارج از کشور وجود نداشت انگیزه ای برای سرمایه گذاری در استان وجود نداشت.

 

نژاد صفوی عنوان کرد:  به برکت  این نظام و تلاش هایی که انجام شد و بعد از سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به  این استان  این پروژه ها اجرایی شدند  امروز شاهد هستیم که نه تنها کارخانه های زیادی به تولید رسیدند بلکه انگیزه و پیشنهادهای  زیادی از  طرف بخش خصوصی وجود دارد  که کارخانه های جدید راه اندازی کنند.

 

وی افزود: اگر ما به دنبال این بودیم که محرومیت  را از استان حذف کنیم، اشتغال را افزایش دهیم و از مهاجرت جلوگیری کنیم این اتفاق افتاده  و این فضا به وجود آمده است ، ما اکنون بیش از 4 هزار کیلومتر  راه روستایی داریم که بیش از 80 درصد آنها آسفالت شده اند و بقیه نیز در دست اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت:  به برکت همین راه هایی که احداث شده است  شاهد  کاهش حوادث جاده ای به تناسب افزایش جمعیت  و افزایش خودروهایی که در این محور ها تردد می کنند هستیم، با احداث راه های ارتباطی زمان انتقال و زمان انجام سفر را بسیار کاهش دادیم هزینه هایی که با توجه به افزایش سوخت ایجاد شده بود با توجه به افزایش  این راه های ارتباطی، این هزینه ها نیز کاهش پیدا کرده است.

 

نژاد صفوی با اشاره به اینکه با توجه به راه هایی که احداث شده است ما شاهد کاهش هزینه های سفر در استان هستیم، گفت: زمانی در این استان یک متر راه آسفالت نداشتیم امروز حداقل در سه محور بزرگ خروجی از مرکز استان مثل پاتاوه دهدشت شاهد تونل های دو کیلومتری و بیش از دو کیلومتری هستیم در محور بابا میدان شاهد 9 تونل هستیم که یکی از آنها بیش از دو کیلومتر طول دارد در محور سمیرم نیز همین گونه است.

 

وی ادامه داد: اینها برکاتی است که نگاه مسئولان به مناطق محروم از جمله استان کهگیلویه و بویراحمد داشتند  چرا که مردم این استان  در زمان انقلاب  و در هشت سال دفاع مقدس نقش خودشان را ایفا  کردند و مشارکت خودشان را به منصه ظهور نشاندند و مشارکت بسیار جدی در تحقق نظام و خدمات بعد از نظام داشتند.

 

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد  به وضعیت مسکن در استان اشاره کرد و گفت: در بخش مسکن  نیز اتفاقاتی بسیار خوبی در استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است با توجه به سرمایه گذاری هایی که دولت ها در این  استان داشتند و با پیگیری های مسئولان در نظر داریم  که تا پایان سال تمام مسکن های مهر استان آماده تحویل به متقاضیان شود و این نعمت های بزرگی است که خدمات نظام به مردم را نشان می دهد.

نژاد صفوی تصریح کرد:  در بخش املاک  کارهای خوبی انجام شد در بحث کتابخانه و  مساجد سرمایه گذاری های زیادی در استان انجام شده است، در بازآفرینی شهری که یکی از خدمات بسیار مطلوبی است که دولت روی آن تکیه کرده و دنبال این است که مساکن و محله های هدفی را که تعریف  کردیم، بتوانیم مردم را تکریم کنیم و در مکانی  زندگی کنند که همه خدمات مورد نیازشان  در دسترسشان باشد و این در حال تحقق پیدا کردن است  در برخی از شهرها شروع شده  و در دهه فجر در برخی از شهرها شاهد کلنگ زنی آنها بودیم.

 

وی به اهمیت توسعه راه ها در وضعیت اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: حوزه راه نقش بسیار حیاتی در تولید اشتغال و افزایش سرمایه، گردش سرمایه و کاهش بیکاری دارد نمونه آن  محور پاتاوه دهدشت است که ارتباط خوزستان را به پایتخت  کشور به ویژه کهگیلویه و یاسوج  برقرار  می کند.

 

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد   ادامه داد: بدون شک  نگرانی  اکثر افرادی که دغدغه اشتغال دارند با بهره برداری از این راه رفع خواهد شد، ما اکنون در استان  به دنبال آزاد راه هستیم که تا سه ماهه اول سال بعد صد در صد طراحی خواهد شد امیدواریم بحث مناقصات آن شروع شود این آزاد راه می تواند نقش بسیار حیاتی در رشد اقتصادی استان داشته باشد.

 

نژاد صفوی افزود: در بحث زیبا سازی و مبلمان جاده ای برنامه ریزی هایی انجام شده که در چند ماه آینده خود را نشان می دهد همه این ها به برکت خون شهدا است که ایثار کردند و ما امروز به عنوان خدمتگذاران مردم و بار سنگینی  که خون شهدا بر گردن ما دارند تلاش می کنیم با نگاه مطلوب دولت به استان و مشارکت مردم و اعتمادی که ایجاد شده شاهد باشیم که خدمات استمرار داشته باشد و همه پروژه ها به بهره برداری برسند.

وی گفت: خوشخبتانه اکنون چیزی قریب به هزار میلیارد تومان قراردادهای در دست اقدام فقط پروژه های استانی است که از طریق وزارت خانه یا بخشی از طریق شرکت نفت به ما تفویض شده است این جدای از سرمایه گذاری ها است که وزارت راه به صورت متمرکز از تهران اقدام کرده است مثل همین پروژه پاتاوه دهدشت.

 

 

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد  بیان کرد: اینکه پروژه ها کند پیش رفته طبیعی است سرعت بخشیدن به پروژه ها و خدمات شاید از یک طرف مشوقی باشد که نگرانی مردم بر طرف شود اما از طرفی  با توجه به اینکه نظام نو پای ما از چهل سال قبل  تحریم است   تحریم های اقتصادی همه جانبه و  فشارهای دیگر اما از طرف دیگر شاکر هستیم که به پرچم داری رهبر انقلاب تمام این فشارهای اقتصادی و سیاسی که به ما تحمیل شد با درایت رهبر انقلاب و همراهی مسئولان خنثی شده است.

 

نژاد صفوی عنوان کرد: اینکه بگوییم تحریم ها  صد در صد تاثیرنداشته است نه، در هر صورت ما را در تنگناهای  اقتصادی قرار داده است و کتمان نمی کنیم اما با این وجود  نظام ما در همه عرصه های علمی، اقتصادی و فرهنگی روز به روز رشد کرده اکنون ما در بسیاری از بخش ها جزو کشورهای مطرح در  پنج ردیف اول دنیا هستیم و این قابل کتمان نیست.

 

وی گفت: اما اینکه کند بوده است به دلیل تشنگی که برای خدمت رسانی به مناطق محروم بود حجم زیادی از پروژه ها همزمان  شروع شد بحث هایی گاهی مطرح می شود که کشورهای دیگر نیز چنین کارهایی را داشته است بله طبیعی است چون آنها حرکتی را از قبل داشتند و استمرار بخشیدند اما ما از صفر شروع کردیم.

 

 

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد  ادامه داد: در همین استان کهگیلویه و بویراحمد بحث راه را از صفر شروع کردیم و زمانی آغاز کردیم که انواع تحریم ها و فشارهای اقتصادی و سیاسی و جنگ تحمیلی بر ما حاکم شد از یک طرف تشنگی و عطش خدمت رسانی باعث شد که پروژه های زیادی با هم کلنگ زنی و فعال شوند از طرفی محدودیت های منابع وجود داشت، نفت ما را محدود کردند، کشتی رانی ما را مدتی تحریم کردند اما به برکت وجود رهبر انقلاب و پیگیری های دولت اکثر این محدودیت ها خنثی شده است.

نژاد صفوی عنوان کرد: هفته گذشته معاون ساخت وزارت راه وشهرسازی وارد استان شد و به مدت دو روز در استان بود که محور پاتاوه دهدشت را به صورت کامل بازدید کردیم بقیه پروژه ها نیز از تنگاری ، کمربندی شیراز و محور کاکان نیز بازدید هایی داشتیم برنامه های خوبی تصویب شد و با پیگیری ها قرار است که این موارد در تهران عملیاتی شود که ترافیک کارها فعلا اجازه نداده است اما در هفته بعد روز سه شنبه در تهران جلسه ای برگزار می شود که اتفاقات خوبی را  شاهد خواهیم بود.

 

 

وی گفت:  یکی از مواردی که باعث شده است هزینه تمام شده راه های استان نسبت به بسیاری از استان ها بسیار  بالا تر  باشد  طبیعت و کوهستانی بودن استان است در خروجی استان به سمت بابا میدان شاهد تونل های چند کیلومتری هستیم این تونل های هزینه های بسیار سنگینی  را به وزارت راه تحمیل کرده است.

 

نژاد صفوی تصریح کرد:  نوع سازه و ساختار کوهستانی، طبیعت راه ها و ریزش هایی  که کوه ها دارند باعث شده است که هزینه تمام شده راه های ما نسبت به استان های دیگر کاملا متفاوت باشد اما این نوید را می دهیم که اتفاقات  خوبی هم در دست اقدام است و هم  در راستای تصویب و اتمام این پروژه ها از جمله محور سی سخت سمیرم برنامه ریزی های خوبی انجام شده است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بارندگی ها ساختار و برنامه ریزی های  ما را دچار مشکل کرده است با  نزدیک شدن به سمت  فصل بهار  با برنامه ریزی های انجام شده و حضور  مسئولان کشوری در استان در بحث تقاطع غیرهمسان کاکان تصمیماتی گرفته شدو  مقرر شد مدت 15 روز مشاور طرح ها را نهایی کند و به ما تحویل دهد.

 

وی ادامه داد:  در بحث ایمنی  راه ها نیز تفکیک وظایفی بین راه و راهداری انجام شد بحث های روشنایی و ایمنی، گاردریل و نیوجرسی و علایم هشدار  دهنده در حوزه راهداری است یکی از کارهایی که در چند ماه انجام شده است که مناقصات جدیدی برگزار می کنیم  تمام ایمنی، تابلو  و خط کشی آنها را دیده ایم و در پروژه های قبلی که دیده نشده است قرار است جلسه مشترکی در وزارت خانه داشته باشیم و بخشی از تمیهدات ایمنی که لازم است و در بحث کاهش حوادث نقش دارد در جلسه هفته آینده مورد بحث قرار  داده می شود و اعتباراتی را نیز برای آن  در نظر می گیریم.

 

نژاد صفوی گفت: در محور سمیرم حدود یک ماه قبل  در بخشی از مسیر هم تابلو نصب شد و هم خط کشی ، گاردریل و نیوجرسی انجام شد اما با توجه به طبیعت استان و اینکه همه راه های ما سخت و پرتگاهی است هنوز کم است این نگرانی نیز به حق است و حتما پیگیری ها لازم برای کاهش نواقصات انجام می شود.

 

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد  در پاسخ به این سوال که  جاده های روستایی  چهار روستای علی آباد، کوخدان، دهنو و سررورد در چند کیلومتر سی سخت قرا  دارند و سالانه بیش از 20 هزار تن تولیدات باغی خود را به جنوب کشور و بازار تزریق می کنند اما وضعیت خوبی ندارند و مسیر بسیار خطرناکی است گفت:  اینکه تولیدات باغی دارند نکته مثبتی است و از خدمات نظام است امروز  روستاهای ما با  حمایت هایی که از آنها  شده است تولیداتی دارند که نعمت بزرگی است درست است راه های ارتباطی نیز باید مناسب سازی شوند.

 

وی گفت: یک ماه قبل  در دنا جلسه ای با حضور فرماندار این  شهرستان داشتیم  از تک تک محورها بازدید کردیم در بحث ارتباط انها با جاده اصلی بحث تقاطع، زیر گذر و رو گذر بود که  متعاقبا پیگیری می کنیم اما باز می گویم حجم کارها زیاد است و اعتبارات محدود است مطالبات به حق است و قول می دهیم در فصل تابستان با پیگیری هایی که از طریق فرمانداری خواهیم داشت  کارهایی انجام شود.

نژاد صفوی عنوان کرد: یک روز نیز از ساعت 6 صبح تا 8 شب در مسیرهای زیلایی بودیم و در همان منطقه مکاتباتی با وزارت خانه داشتیم قول هایی گرفتیم امیدواریم با قول هایی که گرفته شد   این مشکلات نیز بر طرف شود البته  خدماتی که انجام شده است را نباید نادید گرفت چرا که  خدمات قابل قیاس نیست و بخش هایی که نیاز به خدمات رسانی دارند در دستور کار است و به همه شهروندان قول می دهم با برنامه ریزی هایی که انجام می شود این نگرانی ها حل شود.

 

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد   اضافه کرد: طبیعتا هر چقدر با مردم صادقانه تر باشیم راحت تر می پذیرند رسانه ها نارسایی ها را اعلام کنند به  گوش مسئولان نیز می رسد  اما خدمات نظام در چهل سال انقلاب را نیز  بیان کنیم.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۵۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بزرگترین رقابت علمی کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، هادی پور افزود: کنکور ۱۴۰۳ در دو نوبت برگزار که نوبت اول در روز‌های ششم و هفتم اردیبهشت و نوبت دوم در روز‌های هفتم و هشتم تیر ماه سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. هادی پور با بیان اینکه در کنکور امسال نیز مثل سال گذشته نتیجه هر دو آزمون برای داوطلبان قابل استفاده است و نمره بالاتر برای انتخاب رشته در کارنامه اعمال می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از تفاوت‌های کنکور امسال با سال‌های گذشته این است که در گروه آزمایشی هنر و زبان، داوطلبان فقط می‌توانند یک مورد را انتخاب کنند، همچنین در پایان همه آزمون‌هایی که در گروه‌های آزمایشی برگزار می‌شود داوطلبانی که مایل هستند در رشته‌های دانشگاه فرهنگیان تحصیل کنند باید به سوالاتی که در پایان آزمون به آنها داده می‌شود پاسخ دهند. وی با اشاره به اینکه در شهرستان‌های بویراحمد، دنا، گچساران، کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی آزمون کنکور برگزار می‌شود افزود: صبح پنجشنبه ششم اریبهشت آزمون گروه آزمایشی ریاضی و انسانی، عصر این روز آزمون گروه‌های آزمایشی هنر و زبان، و صبح روز جمعه هفت اردیبهشت آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی برگزار خواهد شد. وی ادامه داد: کل داوطلبان کنکور استان کهگیلویه و بویراحمد در تمام گروه‌های آزمایشی ۱۹ هزار و ۱۱۵ نفر هستند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۷۴۷ نفر خانم و هفت هزار و ۳۶۷ مرد هستند . نماینده تام الختیار دانشگاه یاسوج عنوان کرد: متولی برگزاری کنکور در شهرستان‌های بویراحمد و دنا دانشگاه یاسوج و در شهرستان‌های دیگر، هم دانشگاه و آموزش و پرورش است.. هادی پور تاکید کرد: در استان کهگیلویه و بویر احمد زیر گروه تجربی بیشترین تعداد داوطلب را دارد که تعداد این داوطلبان در این استان ۱۰ هزار و ۳۴۷ نفر، معادل ۵۴ درصد از کل شرکت کنندگان کنکور این استان است. همچنین از بین این داوطلبان ۶ هزار و ۴۰۷ نفر زن، و سه هزار و ۹۴۰ نفر مرد هستند. وی بیان کرد: ۶۱.۵ درصد از داوطلبان استان کهگیلویه و بویراحمد زن و ۳۸.۵ درصد مرد هستند که این میزان در سراسر کشور ۶۳ درصد زن و ۳۷ درصد مرد است. عمران فر ریس پلیس فتا استان هم افزود:در این روز‌های نزدیک به کنکور سراسری سودجویانی قصد فریب دانش آموزان و خانواد‌های آنها را دارند توصیه می شود هیچگونه توجه‌ای به این نوع افراد نشود. وی با بیان اینکه متاسفانه افراد زیادی هم درگیر این نوع از کلاهبرداری می‌شوند، اضافه کرد: عمدتا تبلیغات این افراد سودجو نیز در بستر شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها انجام می‌شود . وی بیان کرد: به هیچ عنوان فریب تبلیغات دروغین جذاب و اغوا کننده فروش سوالات کنکور در شبکه‌های اجتماعی را نخورید و صرفا با تکیه بر دانش و معلومات خود در کنکور شرکت کنند.

دیگر خبرها

  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد 
  • اجلاسیه ۲٠۸ شهید ارتشی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران آغاز شد
  • آغاز بزرگترین رقابت علمی کشور
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • ثبت سفارش کتب درسی دانش‌آموزان در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد
  • چهارم اردیبهشت ؛ روزی به نام رادیو
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت ۳۵۰۰ واحد مسکن کارکنان انرژی اتمی در بوشهر
  • ساخت بیش از دو هزار برنامه فرهنگی و هنری ذیل کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد