Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@22:17:05 GMT

طرح هادی 995 روستای کشور در دهه فجر افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۳۵۸۰۵

طرح هادی 995 روستای کشور در دهه فجر افتتاح شد

محمد رضا شاملو چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح هادی در بیشتر این روستاها بصورت کامل اجرا و در تعداد کمی از روستاها نیز فاز اول اجرایی شده است.
وی اعتبار هزینه شده برای اجرای طرح هادی در این تعداد روستا را سه هزار میلیارد ریال ذکر کرد.
شاملو بیان کرد: اجرای طرح هادی و بهسازی معابر روستایی انجام شده در سطح کشور حدود 60 درصد از مناطق روستایی کشور را شامل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شاملو ابراز کرد: هم اکنون طرح هادی در بیش از 38 هزار روستای بالای 20 خانوار کشور تهیه شده است.
وی ادامه داد: از این تعداد روستای دارای طرح، تاکنون عملیان بهسازی روستایی در قالب طرح هادی در 18 هزار روستای آن انجام شده است.
شاملو میزان اعتبارات برای اجرای طرح های عمران روستایی کشور را 20 هزار میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: از این میزان تاکنون 50 درصد تخصیص داده شده است.
7531/1662
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 دهه فجر افتتاح روستای کشور هادی جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۵۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرج یزد، روستای هدف گردشگری می‌شود

ایسنا/یزد معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار یزد از انتخاب روستای فهرج به‌ عنوان روستای هدف گردشگری خبر داد.

«محمد علی شاه‌حسینی» در نشست با جمعی از مسئولان و فعالان اقتصادی استان، روستای فهرج را یکی از روستای باقابلیت جذب گردشگر دانست و افزود: محور فرهنگی- تاریخی این روستا که از آب انبار حسینیه  تا قلعه فهرج هزار ساله امتداد دارد، یکی از بی‌نظیرین محورهای گردشگری روستایی است که در سال ۸۹ در فهرست میراث ملی به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه گردشگری روستایی تحت‌تأثیر منابع فرهنگی، طبیعی، تاریخی، نواحی روستایی به‌عنوان یک کالا فرهنگی گردشگری قابل‌عرضه است، اظهار کرد: روستاها یکی از مقاصد مهم گردشگری به شمار می‌آیند و به دلیل جذابیت‌های خاصی که دارند سالانه علاقه‌مندان و مسافران زیادی را به خود جذب می‌کنند.

معاون استاندار با بیان اینکه ایجاد گردشگری روستایی باعث ثبات در اشتغال، پویایی در تجارت و برابری درآمد بین ساکنان مناطق شهری و روستایی می‌شود، گفت: این صنعت بکر ظرفیت‌های زیادی دارد و می‌تواند برای کسب درآمد، اشتغال‌زایی و ایجاد تغییرات مثبت در درآمد روستاییان اثرگذار باشد.

شاه‌حسینی با بیان اینکه مهم‌ترین عاملی که باعث رونق گردشگری روستاها می‌شود، وجود زیرساخت‌ها است، گفت: برای توسعه گردشگری روستاها باید زیرساخت‌های لازم گسترش پیدا کرده و موردتوجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد بوم‌گردی‌ها از جمله مواردی است که باید در روستاها موردتوجه قرار گیرد، افزود: مردمی که به این مناطق می‌روند انتظار دارند مکان‌های برای استراحت شبانه، جاده دسترسی مناسب، اماکن رفاهی و بهداشتی و وجود مکان‌هایی برای کمپینگ و آلاچیق‌های مناسب برای استفاده مردم وجود داشته باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، شاه حسینی در پایان بیان کرد: مواردی چون رویش گیاهان دارویی یا صنعتی، جاذبه‌های کوهستانی و جنگلی، میراث تاریخی، وجود امامزاده‌ها و میراث باستانی از جمله ملاک‌های انتخاب یک روستا به‌عنوان روستای هدف گردشگری است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ارتقا شبکه بیتروان پیرسلمان
  • افتتاح نخستین مرکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در بندرعباس
  • افتتاح مرکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در بندرعباس
  • فهرج یزد، روستای هدف گردشگری می‌شود
  • افتتاح طرح توسعه مسجد جامع روستای خور از توابع بخش مرکزی بردسکن
  • خسارت‌های سیل  به مناطق روستایی بخش پادنای سمیرم + فیلم
  • خسارت‌های سیل شب گذشته به روستایی بخش پادنا شهرستان سمیرم + فیلم
  • روستای اصفهک طبس روستایی با قدمت 400 سال در دل کویر
  • برخورداری ۳۲۹ روستای استان گلستان از نعمت آسفالت
  • افتتاح حسینیه خیرساز در شهرستان مهر