Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@22:14:27 GMT

۴۰ گروه برتر همخوانی و تک خوانی تقدیر می شوند

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۳۵۹۵۷

۴۰ گروه برتر همخوانی و تک خوانی تقدیر می شوند

دبیر جشنواره سرود ارتش از انتخاب ۴۰ گروه برتر سرود و تک خوانی در پنجمین اختتامیه جشنواره نغمه های بهشتی ارتش خبر داد.

«سیامک موحدی» در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد پنجمین جشنواره نغمه های بهشتی گفت: پنجمین جشنواره نغمه های بهشتی بعد از 11 سال وقفه در ارتش جمهوری اسلامی ایران  همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر جشنواره سرود ارتش افزود: جشنواره چهارم در سال 86 در ارتش برگزار شده بود. این جشنواره در حوزه حماسی و انقلابی است و صرفا در بخش همخوانی و تک خوانی در حوزه آقایان با عنوان نغمه های بهشتی پنجم برگزار می شود.

 

مدیر هنرهای نمایشی و سرود سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به بیانات رهبر انقلاب تصریح کرد: رهبر انقلاب در سخنانشان تاکید کردند هنر امروز ایران اسلامی هنر مقاومت است نه تسلیم و سازش.

 

کارشناس ارشد پژوهش هنر ادامه داد: یکی از رسالتهای سازمان عقیدتی سیاسی ارتش انجام فعالیت های هنری در ارتش است که با مدنظر قرار دادن این مهم تلاش کردیم تا منویات رهبر انقلاب در حوزه هنر را جامعه عمل بپوشانیم.

 

مدیر هنرهای نمایشی و سرود سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خاطر نشان کرد: شناسایی استعدادهای هنری برتر ، پرکردن اوقات فراغت کارکنان پایور و خانواده ها و سربازان در نقاط دور دست، از جمله اهداف برگزاری این جشنواره محسوب می شود.

 

موحدی گفت: در اختتامیه این جشنواره 40 گروه برتر مورد تقدیر قرار می گیرند که از مجموعه 170 گروه سرود همخوانی و تک خوانی شرکت کننده این تعداد از گروههای سرود انتخاب شدند.

 

وی ادامه داد: این 40 اثر از میان نیروهای چهارگانه ارتش (نیروی هوایی، زمینی، دریایی و قراگاه هوایی پدافند خاتم الانبیاء) و ستاد ارتش انتخاب شدند.

 

موحدی تصریح کرد: گروه همخوانی خواهران در سطح ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان فرزندان پرسنل کادرارتش  هستند که در این جشنواره شرکت کردند و البته در این سه دوره دبستان ، راهنمایی و دبیرستان گروه همخوانی برادران (پسران ) پرسنل کادر نیز تشکیل شده است.

 

مدیر هنرهای نمایشی و سرود سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه آموزش موزیک به معنای موسیقی در ارتش ممنوع است، یادآور شد: تشکیل گروه سرود به معنای جمع خوانی با موسیقی نظامی و حماسی  و القاء روحیه رشادت وشهادت در ارتش دنبال می شود اما آموزش ساز به آن معنایی که سازهای نظامی را در برنگیرد ممنوع است.

 

موحدی افزود: سازهای نظامی تعریف خاصی دارند  که در مراسم صبحگاه و رژه ها در تمام مراسم نظامی اجرا می شود این سازها شامل ترمپت، ترمبون، فلوت و ... است. شعرهای همخوانی مشخص است و در ردیف سرودهای حماسی، انقلابی ، مذهبی را شامل می شود.

 

دبیر جشنواره نغمه های بهشتی اظهار کرد: در اختتامیه این جشنواره از محمد گلریز برای ساخت سرود نهضت عشق و 40 سال فعالیت در حوزه سرودهای دفاعی و انقلابی تقدیر می شود.

 

موحدی گفت: مراسم اختتامیه روز دوشنبه 29 بهمن با حضور مسئولان لشکری و کشوری در ستاد عقیدتی سیاسی ارتش از ساعت 9 تا 12 برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه مجید اخشابی از جمله داوران این جشنواره است تصریح کرد: در این جشنواره 20 گروه همخوانی از فرزندان کارکنان ارتش شرکت کردند که 12 گروه شامل فرزندان پسر و 8 گروه فرزندان دختر کارکنان ارتش را شامل می شوند ، گروه همخوانی سربازان 10 گروه ، و گروههای همخوان کادر 10 گروه و 20 نفر تک خوان شامل فرزندان کارکنان و و ظیفه را شامل می شود.

 

موحدی گفت: تمامی گروههایی که در این جشنواره تقدیر می شوند قبلا برنامه های خود را در نیروهای مختلف ارتش برگزار کردند و در مجموعه 3 گروه همخوان خواهران و 3 گروه برادران  تقدیر می شوند./

 

 

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی22 بهمن 22 بهمن راهپیمایی 22 بهمن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی راهپیمایی دهه فجر ایام فاطمیه مراجع و علماء مراجع گروه همخوانی سرود جشنواره ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۵۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت گروه‌های سرود بچه‌های مسجد در استان اردبیل

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: آموزش و تقویت گروه‌های سرود بچه‌های مسجد جزو برنامه‌های کانون‌های مساجد است و در این راستا دوره‌های آموزشی ویژه گروه‌های سرود کانون‌های مساجد با حضور اساتید کشوری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، مصطفی آمون ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های گروه‌های سرود کانون‌های مساجد اظهار کرد: تا سال ۱۴۰۰ فقط تعداد محدودی گروه سرود در کانون‌های مساجد فعال بود که امروز این رقم به ۴۵ گروه سرود حرفه‌ای تبدیل شده و در مراسم‌ها و مناسبت‌های مختلف حضور فعال دارند.

وی افزود: حضور چشم‌گیر گروه‌های سرود کانون‌های مساجد در ویژه برنامه‌ها و مراسم‌های مختلف نشان از جایگاه ویژه آن‌ها است و تاکنون گروه‌های سرود با تشکیل گروه‌های سرود ۵۰۰ و ۳۰۰ نفره در کنگره ۳۴۰۰ شهید استان و راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن، روز قدس و ۱۳ آبان ماه جلوه‌های هنری گروه‌های سرود کانون‌های مساجد استان را در سطح عمومی جامعه به خوبی نشان داده‌اند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل بیان داشت: دوره‌های آموزشی ویژه گروه‌های سرود کانون‌های مساجد با حضور اساتید کشوری در سال گذشته برگزار شد که موجب توسعه و رشد اجرای گروه‌های سرود و زمینه‌ساز توسعه فعالیت‌های ابتکاری و انتشار نماهنگ، کلیپ و سرودهای تولیدی شد.

آمون خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۱۰ سرود تولیدی با موضوع‌های مختلف به همت گروه‌های سرود کانون‌های مساجد به صورت حرفه‌ای منتشر شد و امسال نیز رویکرد کانون‌های مساجد افزایش سرودهای تولیدی است.

کد خبر 746973

دیگر خبرها

  • معرفی همراه اول به عنوان کارفرمای برتر سلامت‌محور
  • معرفی برگزیدگان «نمایش» و «سرود» جشنواره روستایی رضوی
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • اختتامیه جشنواره سرود بسیج در خراسان شمالی برگزار شد
  • افزایش چشمگیر سطح اجرا‌ها در جشنواره سرود روستایی و عشایری رضوی
  • افزایش چشمگیر سطح اجراها در جشنواره سرود روستایی و عشایری رضوی
  • جشن صعود در افغانستان با سرود ایرانی! (عکس)
  • برگزیدگان پویش همپای طوفان معرفی شدند
  • دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود
  • تقویت گروه‌های سرود بچه‌های مسجد در استان اردبیل