Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@00:15:26 GMT

پیگیری حذف تبصره "قانونی بودن ازدواج زیر 13 سال

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۳۶۲۳۵

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از پیگیری حذف تبصره قانونی بودن ازدواج زیر 13 سال خبر داد و گفت: به زودی لایحه آن به هیئت دولت ارائه می شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، معصومه ابتکار در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت و در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه با اقدام خوب وزیر کار، «رها» کودک 11 ساله، تحت سرپرستی سازمان بهزیستی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی تصریح کرد: با دو مشکل فرهنگی و حقوقی مواجه هستیم که باید همزمان به هردو توجه کنیم؛ چرا که اگر نسبت به مشکل فرهنگی بی توجه باشیم و صرفاً مشکل قانونی را حل کنیم ممکن است این نوع ازدواج رواج یابد و به صورت پنهان‌تر انجام شود. معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: بحث اصلی ما ازدواج کودکان زیر 13 سال و افزایش سن ازدواج نیست، بلکه همه بر اینکه افراد زیر 13 سال کودک محسوب می‌شوند، اتفاق نظر دارند و نباید کودکان در چنین شرایطی قرار گیرند و «رها» کودک ایلامی نمونه بارزی از این گونه ازدواج‌ها در کشور است. ابتکار ادامه داد: در رویکرد فرهنگی برای آموزش دختران تلاش می کنیم و وزارت آموزش و پرورش اقدام بسیار خوبی برای کاهش نرخ بازماندگی از تحصیل دختران انجام می‌دهد.  در بخش قانونی نیز مجلس شورای اسلامی تلاش‌های کرده و ما نیز در معاونت زنان در حال تدوین لایحه‌ای هستیم و به زودی آن را به هیئت دولت ارائه می‌کنیم. معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: هدف اصلی ما از ارائه این لایحه، حذف تبصره‌ای است که ازدواج کودکان زیر 13 سال را قانونی می‌کند. ابتکار تاکید کرد: در حال حاضر بحث ما افزایش سن ازدواج نیست، بلکه مسئله حذف این تبصره است.  این لایحه با مشورت حقوقدانان، فقها و صاحبنظران حقوقی و فقهی در حال تدوین و تنظیم است و با تصویب آن در هیئت دولت می توانیم به نتایج بسیار خوبی برسیم.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: قانونی بودن ازدواج زیر 13 سال معاونت زنان خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۶۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظر دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

تین نیوز

سخنگوی دولت با اشاره به نظر قوه مجریه درباره افزایش تعطیلی آخر هفته گفت: منتظریم این مصوبه در مجلس نهایی شود تا بتوانیم مقدمات اجرایی آن را هم فراهم کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری خود درباره تعطیلی آخر هفته گفت: موضوعی که در دستور کار مجلس است لایحه دولت است. دولت با کارشناسی که انجام داد لایحه ای را سال گذشته تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد پیشنهاد دولت افزایش تعطیلی های انتهای هفته از یک روز به دو روز بود نسبت روز هم پیشنهاد دولت در لایحه روشن است.

وی افزود: نگاه دولت این است که باید بتوانیم در این خصوص تصمیم‌گیری منعطف تری متناسب با اقتضاعات زمانی و فرهنگی و اقتضاعات مختلف داشته باشیم و دست بازتری در انتخاب روز داشته باشیم لذا پیشنهاد دولت این است که ضمن افزایش میزان تعطیلی به دو روز انتخاب روزها در اختیار نظرات کارشناسی بخش های مختلف دولتی قرار بگیرد که منتظریم این مصوبه در مجلس نهایی شود تا بتوانیم مقدمات اجرایی آن را هم فراهم کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود
  • ممنوعیت تیک‌‌تاک در آمریکا تبدیل به قانون شد
  • بررسی لایحه کمک‌هزینه شهرداری شیراز برای کرایه سفر
  • بهبود جاده های روستایی و شهری پاکدشت به سرعت پیگیری شود
  • حمایت از لایحه جوانی جمعیت برنامه اصلی شهرداری قزوین
  • نظر دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته
  • خسروپناه: برداشتن موانع قانونی؛ راهکاری برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: باید نسبت به مسئله تربیت دانشجویان دغدغه داشته باشیم/ در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم
  • مصوبه تشکیل حساب پس‌انداز کارکنان دولت غیرقانونی اعلام شد
  • برخورد قانونی با سودجویان در اراضی کشاورزی وباغی شهرستان نیشابور