Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@15:34:12 GMT

لزوم کاهش تولید زباله در کلانشهر تهران

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۳۶۳۲۰

یک عضو شورای شهر تهران با اشاره به این که روند جمع‌آوری و مدیریت پسماند در شهر تهران مثبت ارزیابی می‌شود، افزود: باید کاهش تولید زباله به عنوان یک راهبرد در کلانشهر تهران پیگیری شود.

به گزارش ایسنا، محمود میرلوحی در همایش تجلیل از پرسنل خدمات شهری شهرداری تهران که در محل تالار وزارت کشور برگزار شد، گفت: پسماند و مدیریت پسماند یعنی بهداشت شهر و احترام به مردمی که در شهر بزرگی همانند تهران زندگی می‌کنند و در کنار زندگی در این کلانشهر بزرگ قطعاً صاحب تولید پسماند هستیم که اگر افراد خدوم، دلسوز، مسئول و فداکار در جهت مدیریت این پسماند نباشند قطعاً کلانشهرها غیر قابل زندگی خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همه به این موضوع واقف هستند که اگر حتی ساعتی روند جمع‌آوری پسماند با اختلال روبه‌رو شود چه مشکلاتی در سطح شهرها به وقوع می‌پیوندد. روزانه هزاران کارگر تلاش می‌کنند تا کلانشهر تهران تمیز و بهداشتی باقی بماند و محیط زیست مردم از استانداردهای لازم برخوردار باشد.

وی ادامه داد: جمع‌آوری روزانه ۹۰۰۰ تن پسماند در شهر تهران و ۴۵ هزار تن نخاله ساختمانی قطعاً کار بزرگی است که این کار توسط کارگرانی که شب‌ها در هنگام خواب شهروندان تلاش می‌کنند انجام می‌شود.

این عضو شورا در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر این که باید سه راهبرد کاهش تولید زباله توسط شهروندان، تعادل بخشی به سرانه تولید زباله، جمع‌آوری به روز و اقتصادی کردن مدیریت پسماند برای قرارگیری در روند درست مدیریت پسماند در پیش گرفته شود، گفت: قطعاً برای اقتصادی کردن مدیریت پسماند مدل‌های مختلفی وجود دارد که باید با توجه به شرایط موجود بهترین آنها را انتخاب و اجرایی کرد. قطعاً باید در روند تفکیک زباله از مبدأ گام‌های مؤثری برداریم که امروز با تلاش سازمان مدیریت پسماند این امر قابل تحقق است تا به روزی برسیم که مخازن زباله از سطح شهر جمع‌آوری شود.

وی تاکید کرد: اقدامات بزرگی توسط سازمان مدیریت پسماند و مجموعه خدمات شهری شهرداری تهران انجام شده به شکلی که علی رغم افزایش همه هزینه‌ها شاهد صرفه‌جویی و کاهش بودجه این بخش برای سال آینده هستیم. امیدواریم این روند ادامه پیدا کند و با رقابتی شدن شرایط برای شرکت‌های مختلف در این حوزه شاهد برطرف شدن مشکلات باشیم. قطعاً باید مباحثی که در تعیین صلاحیت شرکت‌ها وجود دارد حل شود تا اتفاقات بزرگ‌تر و ارزشمندتری برای شهر تهران به وقوع پیوندد که در این مسیر باید رسانه‌ها نیز در کنار مدیریت شهری قرار گیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان مدیریت پسماند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۶۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه ۶۰۰ گرمی تولید زباله شهروندان یزدی

محمدرضا برزگر در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد میزان زباله‌های شهر به تفکیک نوع آن‌ها، بیان کرد: به‌طور میانگین ۶۷ الی ۷۰ درصد پسماندهای تولیدی، پسماند تر (مواد آلی) و حدود ۳۰ درصد پسماند خشک است.

وی با اشاره به اینکه پسماندها به دو بخش قابل بازیافت و غیرقابل بازیافت تقسیم می‌شوند، ادامه داد: تفکیک از مبدأ و جمع‌آوری پسماند خشک به سه روش در حال انجام است.

برزگر تصریح کرد: یکی از روش‌های جمع‌آوری پسماندهای خشک، روش سنتی بوده که هفته‌ای یک مرتبه با مراجعه به درب منازل شهروندان انجام می‌گیرد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد ادامه داد: جمع‌آوری پسماند خشک به‌صورت هوشمند از طریق منظومه خدمات یکپارچه یزد من و برنامه بازپس یکی دیگر از روش‌ها است و همچنین جمع‌آوری در ایستگاه‌های ثابت سطح شهر و ایستگاه گلماند یکی دیگر از روش‌های جمع‌آوری پسماندهای خشک است.

کد خبر 6086741

دیگر خبرها

  • نخستین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان همدان در سال جدید
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • گسترش مشکلات مدیریت پسماند در استان چهار محال و بختیاری
  • معضل مدیریت پسماند چهارمحال و بختیاری بدون راهکار مانده است
  • ۸۰۰ روستای کردستان دارای جایگاه دفن پسماند مجوزدار است
  • سرانه ۶۰۰ گرمی تولید زباله شهروندان یزدی
  • پسماند و زباله معضل اصلی شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری
  • کاهش چشم گیر حضور زباله گردها در تهران | مدیرعامل پسماند: ۸۰ درصد فعالیت زباله گردها کم شده است
  • شهرداری‌های کردستان مدیریت دفن بهداشتی زباله را ندارند