Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@11:17:24 GMT

مناطق محروم کشور شناسایی و محرومیت ها رفع شود

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۳۶۶۱۲

مناطق محروم کشور شناسایی و محرومیت ها رفع شود

به گزارش ایرنا، وی عصر چهارشنبه در دیدار معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری اظهار داشت: قبل از انقلاب همه روستاها و برخی از شهرها به طور کلی از وسایل رفاهی محروم بود.
وی گفت: یکی از اهداف انقلاب از بین بردن فقر و محرومیت و ایجاد رفاه برای مردم است و حضرت امام راحل نیز از ابتدای انقلاب این موضوع را بیان فرمودند و الحمدالله در نتیجه فکر و فرهنگ، جدیت و اخلاص مسئولان، علاوه بر شهرها در بسیاری از روستاها خدمات خوبی انجام شده و روز به روز نیز در حال گسترش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آیت الله نوری همدانی افزود: محرومیت ها یکسان نیست، اگر درجه بندی شود، میزان محرومیت ها مشخص خواهد شد و اقدام های بهتر و مناسب تری می توان انجام داد.
وی ایجاد امکانات را از وظایف مسئولان برای رفع محرومیت ها دانست و اضافه کرد: باید امکانات ایجاد کنید تا رفاه حاصل شود، فقر در اسلام عارضه ای است که بعدها بوجود آمده، برنامه های اسلام به گونه ای تنظیم شده که اگر صد درصد عملی شود یک فقیر نیز در سطح زمین باقی نمی ماند.
وی افزود: امام عصر(عج) وقتی ظهور کند یک فقیر در سطح جامعه وجود ندارد، چراکه خداوند جهان را طوری آفریده که امکانات زیاد است، ولی بهره برداری از آن نیازمند علم و دانش است.
آیت الله نوری همدانی خطاب به معاون رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: شغل شما بسیار عالی و بالاست، شغل ها با فکر و فرهنگ انسان ارتباط دارد، هر قدر فکر و فرهنگ انسان خالص و برای خدا باشد شغل او نیز با فضیلت تر است.
این مرجع تقلید یادآور شد: طبق روایتی از امام سجاد(ع) شریف ترین عبادت ها خدمت به مومنان می باشد.
محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری، امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت و گو کرد. افتتاح طرح های روستایی از جمله برنامه های فردای معاون رئیس جمهوری، در قم است.
7403 / 1175
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام راحل زمین علم و دانش فقیر آیت الله نوری همدانی جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۶۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تایلند

معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، در صدر هیئتی برای حضور در هشتادمین نشست کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) به تایلند، مقر این سازمان بین المللی، سفر کرد.

به گزارش ایسنا، منظور در این سفر ضمن ملاقات با خانم آلیس جابانا، معاون دبیرکل سازمان ملل و دبیر اجرایی اسکاپ، بر توسعه همکاری ها در زمینه انرژی های تجدید پذیر، تجارت، حمل و نقل و ارتباطات با این دبیرخانه تاکید کرد.

جابانا نیز از پیشنهاد ایران برای تقویت همکاری ها با دبیرخانه اسکاپ استقبال کرد و مقرر شد تا مذاکرات تخصصی و کارشناسی در ارتباط با موضوعات یادشده از سوی دو طرف آغاز شود.

منظور در دومین روز نشست اسکاپ در سخنرانی خود به بیان دیدگاه‌ها و نظرات جمهوری اسلامی ایران در خصوص تقویت همکاری های دیجیتال برای دستیابی به توسعه پرداخت.

او در سخنرانی خود، ضمن ارائه آماری از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه دیجیتال بر اهمیت توسعه این حوزه در کشور وفق برنامه هفتم توسعه تاکید کرد. توسعه سرمایه گذاری در حوزه دیجیتال، انتقال تجربه و دانش میان کشورهای عضو، توجه به حقوق خانواده و کودکان در فضای مجازی و تقویت همکاری با کشورهای عضو اسکاپ در این حوزه ها از مهمترین موضوعات مطرح شده در این سخنرانی بود.

معاون رئیس‌جمهور در دیدار با مدیرکل خاورمیانه وزارت خارجه تایلند که در زمان استقبال و بدرقه از منظور در فرودگاه بانکوک حضور داشت بر عزم جدی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همه جانبه روابط به ویژه در حوزه اقتصادی با تایلند تاکید کرد.

منظور همچنین با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، خواستار اقدام قاطع جهانی برای توقف حملات این رژیم به مردم مظلوم فلسطین و امدادرسانی فوری به ساکنین غزه شد.

مدیر کل خاورمیانه وزارت خارجه تایلند ضمن قدردانی از مساعدت جمهوری اسلامی ایران برای آزادی اسرای تایلندی در غزه، بر عزم جدی دولت جدید تایلند برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.   

از دیگر برنامه های منظور و همراهان، حضور در سفارت ایران در بانکوک و دیدار با سفیر و کارکنان نمایندگی بود. در این نشست صمیمانه، طرفین در خصوص موضوعات مختلف از جمله مسائل کنسولی و ایرانیان مقیم تایلند، شرایط کاری سفارت و رابطه سیاسی و اقتصادی با تایلند، میانمار و لائوس که سفارت ایران در بانکوک، اکردیته دو کشور دیگر نیز هست، بحث و تبادل نظر کردند.

منظور تاکید کرد که در راستای اجرایی شدن شعار سال اعلام شده توسط مقام معظم رهبری یعنی «افزایش تولید با مشارکت مردم» از ظرفیت ایرانیان مقیم تایلند برای کمک به توسعه کشور حداکثر بهره برداری به عمل آید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عصبانیت میرسلیم از دولت /اعطای دکتری افتخاری دانشگاه فرعی به دست معاون دانشگاه به رئیسی چه افتخاری دارد؟
  • حکم سنگین علیه دروازه‌بان استقلال چگونه صادر شد؟
  • سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تایلند
  • محروم‌ ترین و برخوردارترین استان‌ های کشور کدامند؟
  • محرومیت ۶داور کشتی جهان بخاطر رشوه آذربایجان!
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • پرسپولیس خواهان تغییر رای دانیال
  • حسینی از بازی با فولاد محروم شد
  • ارائه بیش از ۳۵ میلیون خدمت رایگان در نقاط محروم و صعب‌العبور برای مدیریت بیماری‌های دامی
  • مرتفع سازی حاشیه باغ گیاه شناسی متوقف شد