Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-03-29@09:31:09 GMT

افسر ضداطلاعات آمریکا، جاسوس ایران از آب درآمد

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۳۶۸۳۹

افسر ضداطلاعات آمریکا، جاسوس ایران از آب درآمد

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، آمریکا برای یک عضو سابق نیروی هوایی این کشور را به اتهام کمک به ایران تحت تعقیب قرار داد.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، این عضو سابق نیروی هوایی ایالات متحده که مونیکا ویت نام دارد، به ایران پناهنده شده است. بنا به اعلام واشنگتن وی اطلاعاتی را در اختیار ایران قرار داده است که می تواند «صدمه جدی» به امنیت ملی ایالات متحده وارد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طبق اعلام مقام‌های آمریکایی او در عملیات جاسوسی سایبری که هدف آن افسرهای اطلاعاتی آمریکا بوده، به ایران کمک می‌کرده است.

 

به گزارش یورونیوز، در ارتباط با پرونده او آمریکا ۹ فرد و ۲ شرکت در ایران را تحریم کرده است.

 

دفتر کنترل دارایی های خارجی این وزارتخانه (اوفک) در اطلاعی‍ه‌‍ای یک شرکت مستقر در ایران را به نام "افق نو" که کنفرانس‌های بین المللی برگزار می‌کند، متهم کرده که با سپاه همکاری دارد و در جریان این کنفرانس‌ها تلاش می‌کرده از اتباع خارجی از جمله چند شهروند آمریکایی اطلاعات به دست آورد و آنها را استخدام کند.

 

وزارت دارایی آمریکا همچنین یک نهاد مستقر در ایران و پنج شهروند ایرانی را در فهرست‌ تحریم‌های خود قرار داده که به ادعای آمریکا به منظور دستیابی به اطلاعات در حمله سایبری به کامپیوترهای کارکنان فعلی و پیشین دولت و ارتش آمریکا دخیل بوده‌اند. به گفته این وزارتخانه هدف از حمله سایبری نصب بدافزار بر روی رایانه‌های آنان بوده است.

 

به گزارش بی بی سی، همچنین شرکتی به نام "نت پیگرد سماوات" نیز تحریم شده است.

 

غلامرضا منتظمی، نادر طالب زاده، زینب مهنا طالب زاده، حسین عباسی، مجتبی معصوم پور، میلاد میرزا بیگی، حسین پرور، حامد قشقاوی و محمد باقر شیرین‌کار افرادی هستند که در فهرست تحریم‌شدگان وزارت دارایی آمریکا قرار گرفته‌اند.

 

۱۰۶

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: سپاه جاسوس تحریم آمریکا جام نیوز ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۶۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان: پروژه گاز ایران نیاز امروز ماست

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مصدق ملک طی گفت‌وگویی در شبکه جیو نیوز پاکستان پیرامون مسائل مرتبط با خط لوله گاز ایران و پاکستان اظهار داشت: ما صادقانه در تلاش برای پیشبرد این پروژه هستیم و این تعهد را بار‌ها به برادران ایرانی خود منتقل کرده‌ایم.

وی در واکنش به سنگ اندازی آمریکا در مسیر اجرای پروژه مشترک گازی با ایران گفت: پاکستان قطعا به تماس‌های خود با طرف آمریکایی درخصوص معافیت تحریمی ایران ادامه خواهد داد.

وزیر نفت پاکستان افزود: از آنجایی که عراق، ترکیه و یا جمهوری آذربایجان قادر به بهره‌گیری از معافیت تحریمی هستند پس پاکستان نیز باید بتواند از این امتیاز برای اجرای خط لوله گاز ایران بهره‌مند شود.

وی به زعم خود افزود که تحریم‌های آمریکایی ممکن است با ۵ روش بر پاکستان اعمال شود که شامل تبادل ارز با ایران، همکاری با شرکت‌های اصلی مرتبط با صادرات گاز ایران و اتصال مستقیم به زیرساخت‌های گازی این کشور است لذا ما با طرف‌های ایرانی در ارتباط هستیم که چگونه بدون تاثیر پذیری از تحریم‌ها بتوانیم گاز ایران را وارد پاکستان کنیم.

وزیر نفت پاکستان تاکید کرد: ما قطعا درصدد دریافت معافیت تحریمی از آمریکا خواهیم بود و همزمان به کشور برادر خود ایران نیز اطمینان می‌دهیم پاکستان به پروژه گاز متعهد و خواهان سرمایه‌گذاری روی آن است.

براساس این گزارش، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه سنگ اندازی‌های کشورش در مسیر همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد اعلام کرد که واشنگتن از ادامه اجرای طرح ساخت خط لوله انتقال گاز میان ایران و پاکستان حمایت نمی‌کند.

وی در عین حال تصریح کرد: ما همیشه به همه هشدار می‌دهیم که تجارت با ایران خطر برخورد با تحریم‌های آمریکا را به دنبال دارد و به همه توصیه می‌کنیم این موضوع را با دقت بررسی کنند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش چین به اتهامات آمریکا و انگلیس
  • مخالفت خصمانه آمریکا با تکمیل خط لوله گاز «صلح»
  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • وزیر نفت پاکستان: ما به گاز ایران نیاز داریم
  • آمریکا: از پروژه خط لوله گاز پاکستان- ایران حمایت نمی‌کنیم
  • افسر آمریکایی: اسرائیل در هرجنگی با حزب‌الله بازنده است
  • پاکستان: پروژه گاز ایران نیاز امروز ماست
  • آمریکا با پروژه گازی ایران و پاکستان مخالفت کرد!
  • واشنگتن: از پروژه گازی ایران و پاکستان حمایت نمی‌کنیم
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان