Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-03-29@14:54:28 GMT

هورمون های زنانه را اینگونه تنظیم کنید

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۳۷۱۹۹

قاعدگی نامنظم نوعی اختلال است که بسیاری خانم‌ها از آن رنج می‌برند، اما با چند ترفند خانگی می‌توان این اختلال را برطرف کرد.به گزارش بلاغ، حوزه کلینیک در نظر دارد مهم‌ترین مسائل بهداشتی، درمانی و مهارت زندگی که خانم‌ها باید بدانند، در اختیار آنها قرار دهد.بسیاری از خانم‌ها از اختلال قاعدگی رنج می‌برند و به طور متوسط چرخه قاعدگی ۲۸ روز است، اما این چرخه در زنان متفاوت است و به همین دلیل چرخه قاعدگی را بین ۲۴ تا ۳۸ روز عنوان می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تاخیر افتادن در قاعدگی یا عادت ماهیانه زودتر از موعد عوارض بسیاری به دنبال دارد، ما به شما چند روش خانگی برای تنظیم هورمون‌های زنانه و پیشگیری از بروز اختلال قاعدگی معرفی می‌کنیم.

یوگا، ورزشی برای منظم شدن عادت ماهیانه خانم‌ها

یوگا درمانی مؤثر برای مسائل مختلف قاعدگی است و دانشمندان در سال ۲۰۱۳ بر روی ۱۲۶ زن مطالعه‌ای انجام دادند و دریافتند که ۳۵ تا ۴۰ دقیقه یوگا در ۵ روز هفته برای ۶ ماه، هورمون مربوط به قاعدگی را به میزان زیادی تنظیم می‌کند و باعث کاهش درد قاعدگی و علائم عاطفی مرتبط با آن مانند افسردگی و اضطراب و بهبود کیفیت زندگی در زنان مبتلا به دیسمنوره یا اختلال قاعدگی می‌شود.

 
وزنتان را به حد تعادل برسانید

تغییرات وزن شما می‌تواند بردوره قاعدگی تأثیر بگذارد و اگر چاق هستید باید وزنتان را پایین بیاورید تا قاعدگی شما منظم شود، زیرا اضافه وزن احتمال بروز دوره‌های قاعدگی نامنظم را افزایش دهد و خونریزی و درد آن‌ها در دوران قاعدگی در زنانی که اضافه وزن دارند، بیشتر است، زیرا چاقی بر میزان هورمون‌ها و انسولین تاثیر می‌گذارد.

با ورزش هورمون های بدنتان را تنظیم کنید

ورزش دارای فواید بسیاری برای سلامت بدن است و می‌تواند به تنظیم هورمون‌های زنانه و قاعدگی در خانم‌ها کمک کند، از طرفی راهکاری برای کاهش یا حفظ وزن محسوب می‌شود و معمولا به عنوان بخشی از برنامه درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) توصیه می‌شود چرا که PCOS می‌تواند باعث بی نظمی قاعدگی شود.

در مطالعه‌ای بر روی زنان دانشمندان دریافتند که ۳۰ دقیقه ورزش هوازی و ۳ بار در هفته، به مدت ۸ هفته در تنظیم قاعدگی در زنان موثر است و درد و خونریزی را کاهش می‌دهد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۷۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع اختلال ارجاع تماس‌های ۱۱۰ به سایر واحد‌های امدادی 

سرهنگ محسن امیری در خصوص اختلال در راهیابی تماس‌های ۱۱۰ به سامانه‌های هلال احمر و اورژانس گفت: برابر پیگیری‌های انجام شده از طریق شرکت مخابرات استان کرمان، مشخص شده اختلال در راهیابی تماس‌های ۱۱۰ به سمت دیگر واحد‌های امدادی مربوط به برخی از انواع گوشی‌های وارداتی مانند Xiaomi و Nokia و چند مدل دیگر بوده که به صورت پیش فرض تماس‌های شهروندان با ۱۱۰ را به سمت ۱۱۲ و ۱۱۵ راهیابی می‌کنند.

وی افزود:  بدین منظور شهروندانی که نیاز به فوریت‌های پلیسی از طریق تماس با این گوشی‌های خاص را دارند می‌توانند از ۳ طریق از این اختلال در راهیابی جلوگیری کنند که روش اول گرفتن کد بین المللی ایران (۹۸) بعد از شماره اضطراری به شکل ۱۱۰۹۸ یا ۱۱۲۹۸ یا ۱۱۵۹۸ می‌باشد.

رئیس اداره ارتباطات زیرساخت معاونت فاوا پلیس استان کرمان ادامه داد: روش بعدی گذاشتن علامت مثبت + بعد از شماره اضطراری به شکل +۱۱۰ یا +۱۱۲ یا+۱۱۵ و روش سوم هم تکرار عدد آخر شماره اضطراری به شکل ۱۱۰۰ یا ۱۱۲۲ یا ۱۱۵۵ می‌باشد تا تماس شهروندان با هر واحد امدادرسان مورد نظر، به همان واحد متصل و پاسخگویی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • رویترز: سرگرمی نظامیان اسرائیلی با لباس زیر زنانه در غزه
  • این کسی است که می‌تواند آمریکا را نابود کند | آمریکایی‌ها اینگونه خود را برای جنگ داخلی آماده می‌کنند
  • رویترز : سرگرمی نظامیان اسرائیلی با لباس زیر زنانه در غزه (+ عکس)
  • گوشت این پرنده برای مصرف روزانه هیچ هورمون خطرناکی ندارد / شش برابر میگو هم فسفر دارد
  • رفع اختلال ارجاع تماس‌های ۱۱۰ به سایر واحد‌های امدادی 
  • عطر‌های خوشبو برای سال ۱۴۰۳ معرفی شدند
  • اقدامات دیندارانه در کاهش جرم مؤثر است
  • اینگونه افطاری بخورید تا فواید روزه را حفظ کنید + فیلم
  • اختلال در عملکرد پیام رسان بله برطرف شد
  • احداث ۱۱۰ باب نمازخانه بین راهی در سطح کشور