Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا به تازگی سند اجرایی را امضا کرده که با آن بودجه آمریکا در بخش هوش مصنوعی افزایش می‌یابد و تلاش می‌شود تا سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی در این حوزه علم وفناوری در آمریکا افزایش یابد.

شاید هم اکنون بتوان گفت ایالات متحده آمریکا رهبر فعلی هوش مصنوعی در جهان است ولی این جایگاه به هیچ وجه نمی‌تواند صد درصدی و همیشگی باشد مگر اینکه سرمایه‌گذاری‌های گسترده مادی و علمی در آن صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت‌های بزرگ فناوری در کشور‌های مختلف جهان در حوزه هوش مصنوعی تلاش شبانه‌روزی می‌کنند و صدد هستند تا با قدرت رقیبان خود را پشت سر بگذارند. قطعاً مشاوران ترامپ با رصد این فعالیت‌ها در جهان و جلوگیری از عقب ماندگی آمریکا در این بخش سرنوشت‌ساز از علم و فناوری، دونالد ترامپ را متقاعد کرده‌اند اجرای قوانین حمایتی از فناوری هوش مصنوعی را در اولویت قرار دهد.

به طور قطع جهان امروز دیگر در با سلاح و جنگ‌افزار‌های سنگین قابل کنترل نیست بلکه بالاترین سطوح علم مانند هوش‌‎مصنوعی، تعیین کننده میزان تاثیرگذاری کشور‌ها در جهان هستند. سند اجرایی جدید به طور گسترده‌ بخش اعظمی از شرکت‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی را در بر می‌گیرد و به طور جزئی برنامه‌ای دقیق و امیدواره را حداقل برای شش ماه آینده این صنعت کاربردی در آمریکا تبیین می‌کند.

ممکن است در وهله اول این سرمایه گذاری بزرگ دولتی و غیردولتی در این بخش، اعمال هزینه‌ای بسیار سنگین بر دوش مردم و دولت آمریکا به نظر برسد ولی با نگاهی دقیق‌تر می‌توان دریافت توسعه هوش‌ مصنوعی در بخش‌هایی مانند سیستم‌های رایانه‌ای، صنایع خودروسازی، صنایع نظامی و دیگر بخش‌های علمی و صنعتی، سود گزافی را برای ایالات متحده آمریکا به همراه خواهد داشت و قدرت نفوذ این کشور در بخش‌های دیگر جهان را افزایش خواهد داد.

سند اجرایی که به تازگی رئیس جمهور آمریکا امضا کرد، به پنچ بخش کلیدی تقسیم می‌شود:

۱- تحقیق و توسعه: از سازمان فدرال آمریکا خوسته شده تا بودجه تحقیق و توسعه خود برای سرمایه‌گذاری در هوش‌مصنوعی را اولویت بندی کند.

۲- آزاد کردن منابع داده‌های سازمان فدرال: الگوریتم‌ها و داده‌های مفید با حفط مراقبت‌های امنیتی در اختیار پژوهشگران هوش مصنوعی قرار گیرد.

۳- استاندارد‌های اخلاقی: سازمان‌های دولتی مانند کاخ سفید باید سیستم‌های خود را به نحوی توسعه دهند که در تمامی موارد مطمئن، قابل اعتماد، امن و هماهنگ با فناوری هوش مصنوعی باشد.

۴- اتوماسیون: از شرکت‌ها و سازمان‌ها خواسته شده تا نیرو‌های انسانی خود را با تکنولوژی‌های مجهز به هوش مصنوعی آشنا سازند و آموزش‌های مورد نیاز را به آن‌ها دهند.

۵- مشارکت بین‌المللی: شرکت‌های فعال در زمینه هوش مصنوعی باید ضمن حفظ ارزش‌های علمی آمریکا برای ارتقا سطح علمی خود با کشور‌های دیگر همکاری کنند.

بیشتر بخوانید:  هوش مصنوعی ۲۰ سال آینده شما را نشان می‌دهد +عکس

انتهای پیام/

برنامه ویژه آمریکا برای ارتقا فناوری هوش مصنوعی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواندنی اخبار فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۳۷۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعاملات فناورانه ایران و کره‌جنوبی در حوزه ارتباطات

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در دیدار با مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان کره‌ای بر افزایش تعامل و ظرفیت‌های فناورانه بین دو کشور تأکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، در دیدار سید محمد کرباسی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات با مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان کره‌ای فعال در حوزه تجهیزات رادیویی که در سفارت ایران در سئول انجام شد بر همکاری‌های هر چه بیشتر در زمینه‌های دانشگاهی، صنعتی و توسعه فناوری‌های نوظهور تأکید شد.

وی در این دیدار آمادگی ستاد را برای افزایش سطح همکاری‌ها در حوزه‌های اولویت‌دار از جمله تجهیزات رادیویی با کشور کره و بهره‌مندی از توانمندی‌های این شرکت دانش‌بنیان برای مشارکت دو کشور در بخش‌های فناوری و پروژه‌های اقتصادی دانش‌بنیان و همچنین تعریف برنامه‌های مشترک اعلام کرد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات در ادامه این دیدار ضمن اشاره به توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در زیست‌بوم فناوری در حوزه‌های مختلف از جمله اتصال‌پذیری، اینترنت اشیاء، هوشمندسازی، امنیت سایبری، ارتباطات بی‌سیم، تجهیزات رادیویی و مخابرات افزود: این ستاد با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برنامه ویژه‌ای برای حضور این شرکت‌ها در سطح بین‌الملل و شرکت در رویداد‌ها و نمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی در دستور کار خود دارد.

در ادامه این دیدار، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تجهیزات رادیویی کره جنوبی که یکی از معتبرترین شرکت‌های دنیا در این حوزه است ضمن ابراز خرسندی از این دیدار به روابط دوستانه ایران و کره اشاره و بر گسترش همکاری‌های دوجانبه تاکید کرد.

وی افزود: هر دو کشور در این حوزه پیشرفت‌های بین‌المللی چشمگیری داشته‌اند که می‌توانند با تبادل تجربیات، سایر کشور‌ها نیز از این فناوری‌ها بهره‌مند شوند.

در پایان این دیدار دو طرف ابراز امیدواری کردند با توافقات فی‌مابین و همچنین بازدید‌های مرتبط در اکوسیستم تلکام کره‌جنوبی که توسط کشور کره انجام خواهد شد، در گام‌های بعدی همکاری‌های مشترک دوجانبه‌ای صورت گیرد.

این دیدار دو طرفه در جریان سفر کرباسی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات به کره‌جنوبی - به منظور شرکت در کنفرانس ICASSP - و با هدف توسعه روابط دو کشور در حوزه فناوری و تقویت روابط بین‌الملل و همچنین تبادل دانش کسب شده در حوزه تجهیزات رادیویی و فناوری‌های روز صورت گرفت.

ICASSP از بزرگ‌ترین و جامع‌ترین کنفرانس‌های فنی جهان است که بر پردازش سیگنال و کاربرد‌های آن متمرکز است.

دیگر خبرها

  • فناوری چگونه با کمبود غذا در جهان مقابله می‌کند/ معرفی ۱۰ روند و فناوری صنعت کشاورزی
  • بالاماندن نرخ بهره در آمریکا برای جهان نگران‌کننده است
  • دانشگاه های علوم پزشکی و شیراز در رتبه بندی موضوعی کیو اس ۲۰۲۴
  • تسریع توسعه بازی‌سازی با هوش مصنوعی / پیشرفت صنعت بازی سازی در ایران مستلزم حمایت دست‌اندرکاران آموزشی و پژوهشی
  • اگر فناوری همه مشکلات را حل کند انسان‌ها چه کاری برای انجام خواهند داشت؟
  • اگر فناوری همه مشکلات را حل کند انسان‌ها چه کاری برای انجام دادن خواهند داشت؟
  • افزایش تعاملات ایران و کره‌جنوبی در حوزه ارتباطات
  • افزایش تعاملات فناورانه ایران و کره‌جنوبی
  • تعاملات فناورانه ایران و کره‌جنوبی افزایش می‌یابد
  • افزایش تعاملات فناورانه ایران و کره‌جنوبی در حوزه ارتباطات